CNC ve FreeCAD
pokud budeš odlejvat kostku 180x200 x cca 150 tak tam do toho klidně můžeš hodit teoreticky takovejhle šutr.. ale vždycky to musí být namíchaný v nějakým tom poměru více frakcí..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Od firmy co dodává materiály na epoxydové podlahy jsem dostal následující email.
Dobrý den,
od našeho technologa jsem zjistil následující:
je vhodné použít kamenivo frakce 0,1-2 mm - což na Váš objem cca 150 litrů je cca 250 kg písku.
dále doporučil míchat 1:8 což znamená na jeden kg kompozice ( složka A+B) 8 kg písku.
Při dodržení tohoto poměru je výsledná pevnost polymerbetonu 2-2,5 krát vyšší než u betonu.
Zeptal jsem se:
Jak velké procento - kolik v tom má být frakce 0,1 a kolik 2 ?
odpověď:
složení tohoto druhu písku je následující
0,1 mm - 2%
0,25 mm - 33%
0,5 mm - 63%
1 mm - 90%
2 mm - 100%
je to již dané takže vezmete jen písek a přidáte pryskyřici.
Dobrý den,
od našeho technologa jsem zjistil následující:
je vhodné použít kamenivo frakce 0,1-2 mm - což na Váš objem cca 150 litrů je cca 250 kg písku.
dále doporučil míchat 1:8 což znamená na jeden kg kompozice ( složka A+B) 8 kg písku.
Při dodržení tohoto poměru je výsledná pevnost polymerbetonu 2-2,5 krát vyšší než u betonu.
Zeptal jsem se:
Jak velké procento - kolik v tom má být frakce 0,1 a kolik 2 ?
odpověď:
složení tohoto druhu písku je následující
0,1 mm - 2%
0,25 mm - 33%
0,5 mm - 63%
1 mm - 90%
2 mm - 100%
je to již dané takže vezmete jen písek a přidáte pryskyřici.
.
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: 28. 8. 2006, 11:13
- Bydliště: Brno - venkov
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím,
sorry, ale trošku tomu nerozumím, možná jsem ve škole chyběl když byly
procenta, ale neměl by ten celkový součet procent frakcí dát 100% ?
Ty máš součet 288.
sorry, ale trošku tomu nerozumím, možná jsem ve škole chyběl když byly
procenta, ale neměl by ten celkový součet procent frakcí dát 100% ?
Ty máš součet 288.
Zřejmě jsi v té škole byl jen tehdy, když jste se učili rozdělit celek na procentní podíly.kamilpetrjansta píše:Zdravím,
sorry, ale trošku tomu nerozumím, možná jsem ve škole chyběl když byly
procenta, ale neměl by ten celkový součet procent frakcí dát 100% ?
Ty máš součet 288.
Ale už jsi tam scházel tehdy, když jste probírali kolik procent splňuje nějakou podmínku, přičemž hranice jednotlivých kategorií se posouvají tak, že další je nadmožinou té předchozí. Takže ta další v sobě vždy zahrnuje i celou předchozí kategorii.
Protože je ale u nás školné zdarma, tak zřejmě neuspěješ se žádostí o vrácení části školného.
no jenže tohle je epoxyd na nějakou podlahu kde se lije slabá vrstva, oblejvá se tím případně nějaké topné kabely atp takže to má hodně malou frakci.. u těch polymerbetonovejch směsí na odlejvání základen strojů to podle mě není to pravé..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 5. 10. 2015, 7:26
Jedine v kg na objem by to bolo neskutocne komplikované pripravit a btw. hore pisal o pomere 1:8 1kg epox a 8kg pieskubobik píše:Takže správně je to?
0,1 mm - 2%
0,25 mm - 31%
0,5 mm - 30%
1 mm - 27%
2 mm - 10%
Teď ještě v čemže to je? Objem nebo hmotnost?
Vyrobil jsem dočasný stůl na kterém leží forma.
Na horní ploše je rozlitá a zabroušená nivelačka na podlahy. Železná deska 180x200x20 na které bude sedět portál.
Ve čtyřech 25mm dírách budou šrouby skrz stůl, při práci to si myslím držet bude.
Otázku ale mám, zda těch 12 desítek šroubů bude stačit, aby se to nevytrhlo při obrábění, když tam ještě nebudou ty šrouby skrz?
Už jsem to tady psal, ale tehdy jsem měl jen výkres.
Tu samou otázku mám na desku 100x200x20 pro uchycení pevného ložiska šroubu, s tím rozdílem, že těch 9 šroubů je všechno co to drží. Železo 40x40 pod lineáry bude v betonu 38mm hluboko, tak to by snad držet mělo? Ve středu formy je bílý díl, který vytvoří žlábek pro šroub Y. Je z dřevotřísky a tedy je v řezu pórovitý. Jak jinak než tmelem a broušením tu plochu srovnat aby se mi to neobtisklo do betonu?
Na horní ploše je rozlitá a zabroušená nivelačka na podlahy. Železná deska 180x200x20 na které bude sedět portál.
Ve čtyřech 25mm dírách budou šrouby skrz stůl, při práci to si myslím držet bude.
Otázku ale mám, zda těch 12 desítek šroubů bude stačit, aby se to nevytrhlo při obrábění, když tam ještě nebudou ty šrouby skrz?
Už jsem to tady psal, ale tehdy jsem měl jen výkres.
Tu samou otázku mám na desku 100x200x20 pro uchycení pevného ložiska šroubu, s tím rozdílem, že těch 9 šroubů je všechno co to drží. Železo 40x40 pod lineáry bude v betonu 38mm hluboko, tak to by snad držet mělo? Ve středu formy je bílý díl, který vytvoří žlábek pro šroub Y. Je z dřevotřísky a tedy je v řezu pórovitý. Jak jinak než tmelem a broušením tu plochu srovnat aby se mi to neobtisklo do betonu?
.
Olepit nažehlovací hranou, hladkou, nebo nalepit ABS hranu chemoprénem, možnost je taky zajít někde do stolárny a nechat olepit, ale samo domo to jde lechce žehličkou za 15min.
Třeba takto: http://video.idnes.cz/?idvideo=V150422_145406_webtv_eli" onclick="window.open(this.href);return false;
Třeba takto: http://video.idnes.cz/?idvideo=V150422_145406_webtv_eli" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahoj,koukám že pokračuješ,už to vypadalo že to leží u ledu.Za sebe bych řekl že ty šrouby jsou naprosto dostatečné,jen bych dal všude ty kontramatky aby se vymezila vůle v závitu.Ale předpokládám že to víš.
Jinak super,vypadá to hodně dobře...
Jinak super,vypadá to hodně dobře...
Nakonec jsem dřevotřísku napatlal snadno brousitelným tmelem.Po vytvrzení má tmel konzistenci jako sádra.
Postupuji extrémě pomalu. Kromě neuvěřitelných dodacích termínů, dřevěných i železných dílů jsem se potýkal z opakovaným ztracením výkresů. Ve verzi, která se nakonec podařila dostat do výroby jsem pak zapomněl okótovat závity M8 a ve vcelku hotové desce X-Z mám na místo nich 8mm díry. V dřevěných dílech jsou na vzdory CNC výrobě až 2mm chyby včetně pravých úhlů, což jsem vše musel nějak srovnat a k tomu mě více než půl roku zdržel jiný projekt rc.kabel1.cz
Na obrázku to tak nevypadá, ale povrch je krásně hladký.
Nastalo další dilema zda se pustit do vyplnění všech rohů, aby výrobek měl po vyloupnutí z formy zaoblené hrany, nebo výsledný epoxy-beton půjde trochu brousit?Nevím jak to patlání zvládnu, hodil by se mi teď nějaký auto-lakýrník ten to s tmelem umí Postupuji extrémě pomalu. Kromě neuvěřitelných dodacích termínů, dřevěných i železných dílů jsem se potýkal z opakovaným ztracením výkresů. Ve verzi, která se nakonec podařila dostat do výroby jsem pak zapomněl okótovat závity M8 a ve vcelku hotové desce X-Z mám na místo nich 8mm díry. V dřevěných dílech jsou na vzdory CNC výrobě až 2mm chyby včetně pravých úhlů, což jsem vše musel nějak srovnat a k tomu mě více než půl roku zdržel jiný projekt rc.kabel1.cz
.
to zaobleni se dela sklenarskym tmelem a kulickou na tycce, chce to cvik
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Doporučuji si zalít do lože sem tam nějaké kotvy, kulatiny apod.
Ideálně na každé straně několik, zepředu, zezadu a klidně i do plochy.
Ono až bude potřeba někam našroubovat krytování, koncáky, držáky čidel apod. bude se každý závit sakra hodit.
Vrtat do epoxidu a vlepovat tam něco dodatečně jde, ale není to ono.
Takových narážecích matic se dá po obvodu dát klidně hodně. (doporučuji šroub který ji bude při zalévání držet potřít vazelínou, jinak epoxid navzlíná do závitu a je to krize)
Ideálně na každé straně několik, zepředu, zezadu a klidně i do plochy.
Ono až bude potřeba někam našroubovat krytování, koncáky, držáky čidel apod. bude se každý závit sakra hodit.
Vrtat do epoxidu a vlepovat tam něco dodatečně jde, ale není to ono.
Takových narážecích matic se dá po obvodu dát klidně hodně. (doporučuji šroub který ji bude při zalévání držet potřít vazelínou, jinak epoxid navzlíná do závitu a je to krize)
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
A ta kulička se na té tyčce nějak otáčí, třeba jako v propisce? Teď jsem se snažil tím patlavým tmelem a špachtlí s rádiusem nějak dostat do rohů - hnus už to šťourám ven. Budu mít celý večer co dělat, abych to očistil.
Sklenářský tmel - to je ten co se ředí fermeží, nebo se dneska používá něco modernějšího?
Výkres jsem nedotáhl až do takových detailů, tak že těm matičkám bych se opravdu měl ještě pověnovat. Až to bude vytvrzené tak to bude o dost problematičtější.
Zatím jsem si vzpomněl pouze na transport.Po obvodě tedy umístím 12 šestnáctek matic, aby se k tomu mohlo postavit 2 - 6 mladíků se zdravýma zádama a naložit to kam bude potřeba. Krytování aby mi špony nelítaly po dílně mám v plánu připevnit ke stolu na kterém to celé bude stát, ne tedy se stroji.
Co jsem ale vůbec neřešil je zakrytování lineárního vedení a šroubů.
Jo a to s těma koncákama jsem taky podcenil už je nakládám do výkresu - díky za připomenutí
Sklenářský tmel - to je ten co se ředí fermeží, nebo se dneska používá něco modernějšího?
Výkres jsem nedotáhl až do takových detailů, tak že těm matičkám bych se opravdu měl ještě pověnovat. Až to bude vytvrzené tak to bude o dost problematičtější.
Zatím jsem si vzpomněl pouze na transport.Po obvodě tedy umístím 12 šestnáctek matic, aby se k tomu mohlo postavit 2 - 6 mladíků se zdravýma zádama a naložit to kam bude potřeba. Krytování aby mi špony nelítaly po dílně mám v plánu připevnit ke stolu na kterém to celé bude stát, ne tedy se stroji.
Co jsem ale vůbec neřešil je zakrytování lineárního vedení a šroubů.
Jo a to s těma koncákama jsem taky podcenil už je nakládám do výkresu - díky za připomenutí
.
kup si dvousložkový polyesterový autolakýrnický tmel, mají to v každé drogerii co prodávají barvy
za 10-15 minut je to brousitelné, rozdělávat jen malé okamžitě zpracovatelné množství,
potřebuješ špachtli a kus plechu nebo odřezek lamina
na plechu (laminu) potřebné množství rozetřeš s tužidlem špachtli, nakytuješ a jakmile to začne trochu tuhnout, okamžitě musíš špachtli a ten plech navzájem dočista oškrábat, jakmile ti to tam ztvrdne, tak to dostaneš dolů jen broušením
kulaté rohy lze dělat prstem
za 10-15 minut je to brousitelné, rozdělávat jen malé okamžitě zpracovatelné množství,
potřebuješ špachtli a kus plechu nebo odřezek lamina
na plechu (laminu) potřebné množství rozetřeš s tužidlem špachtli, nakytuješ a jakmile to začne trochu tuhnout, okamžitě musíš špachtli a ten plech navzájem dočista oškrábat, jakmile ti to tam ztvrdne, tak to dostaneš dolů jen broušením
kulaté rohy lze dělat prstem
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;