Nové CNC z Rokycan II
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Ne nepřeháním to. Jsem "postiženej" a nedokážu něco odfláknout. Nedokážeš si představit jak strašně moc by mě to bavilo tohle dělat. Dvacet let dělám venku za každýho počasí a jakoukoliv práci doma v teple si užívam.
Říká ti něco jméno Tyc?Martinhora píše:Ne nepřeháním to. Jsem "postiženej" a nedokážu něco odfláknout. Nedokážeš si představit jak strašně moc by mě to bavilo tohle dělat. Dvacet let dělám venku za každýho počasí a jakoukoliv práci doma v teple si užívam.
je tam od vás
ten když začínal, tak taky od malých věcí
když nezačneš tak budeš venku furt......
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
No jo Tyc je tady hned vedle - oba dva jsme dělali v Kovosvitu Holoubkov. Ale popravdě to je úplně jiná liga, ale taky je fakt, že v Kovosvitu získal knowhow a potencionální dodavatele/odběratele a přetáhnul k sobě schopné lidi, které vychoval Kovosvit ...
A takovéhle věci se v jednom člověku prostě dělat nedají - to je tak na zbláznění.
Přikládám další fotky z výroby opláštění. Základ je konstrukce z naohýbaných plechů. Vrchní část je svařená/ ostatní šroubované. Jako opláštění je použit materiál Debond. Je to AL sendvich 3mm - dělá se s tím bezvadně a je to hodně pevný.
A takovéhle věci se v jednom člověku prostě dělat nedají - to je tak na zbláznění.
Přikládám další fotky z výroby opláštění. Základ je konstrukce z naohýbaných plechů. Vrchní část je svařená/ ostatní šroubované. Jako opláštění je použit materiál Debond. Je to AL sendvich 3mm - dělá se s tím bezvadně a je to hodně pevný.
jasně, ale začít stylem že si půjčíš 100M a začneš shánět lidi a odbyt a dílnu stroje a řešit spálený motor a splátku a nezaplacenou fakturu a ..... tak si můžeš hodit špagát rovnouMartinhora píše:No jo Tyc je tady hned vedle - oba dva jsme dělali v Kovosvitu Holoubkov. Ale popravdě to je úplně jiná liga, ale taky je fakt, že v Kovosvitu získal knowhow a potencionální dodavatele/odběratele a přetáhnul k sobě schopné lidi, které vychoval Kovosvit ...
A takovéhle věci se v jednom člověku prostě dělat nedají - to je tak na zbláznění.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Další fotky z výroby výměníku. Byla to docela námaha na mozek, vyšetřit o kolik stupňů se musí otevírat víko a taky tvar bočnic (část bočnice musí zůstat napevno a část se otevřít) aby nedošlo k nabourání osy Z. Hodně lidí si myslí, že vzít si nástroj z výměníku je sranda - prostě se to tam hodí a veme jinej ... Prdlajs. Jen ve zkratce s čím se musí pracovat:
Píst ATC dole
Píst ATC nahoře
Nástroj zajištěn
Tlak vzduchu
Senzor krytu - otevřen
Senzor krytu - zavřen
Ventil krytu
Ventil pístu ATC
Ventil ofuku
A teď se to všechno musí ošetřit tak, aby to navazovalo a hlavně ošetřit různé stavy a situace, které můžou nastat. Taky systém musí vědět, který nástroj má kde a jeho délku. Samozřejmostí je přesné změření polohy jednotlivých nástrojů po upevnění výměníku na stůl. Výměník je vyfrézován z desek od Alcomu. Pod každým nástrojem je odpružení s O kroužkem - aby nedopadal kov na kov. Otvírání krytu je vyřešeno přepákováním a dvojčinými písty SMC. To ovšem nestačilo, takže víku ještě pomáhají zkrutné pružiny a aby víko při otevřeni "nemlátilo" je tam ještě jedna pružina, která slouží jako tlumič.
Píst ATC dole
Píst ATC nahoře
Nástroj zajištěn
Tlak vzduchu
Senzor krytu - otevřen
Senzor krytu - zavřen
Ventil krytu
Ventil pístu ATC
Ventil ofuku
A teď se to všechno musí ošetřit tak, aby to navazovalo a hlavně ošetřit různé stavy a situace, které můžou nastat. Taky systém musí vědět, který nástroj má kde a jeho délku. Samozřejmostí je přesné změření polohy jednotlivých nástrojů po upevnění výměníku na stůl. Výměník je vyfrézován z desek od Alcomu. Pod každým nástrojem je odpružení s O kroužkem - aby nedopadal kov na kov. Otvírání krytu je vyřešeno přepákováním a dvojčinými písty SMC. To ovšem nestačilo, takže víku ještě pomáhají zkrutné pružiny a aby víko při otevřeni "nemlátilo" je tam ještě jedna pružina, která slouží jako tlumič.
mimochodem ten němec co dělá tu základnu tam nějakej kolotoč nabízí, nevíš kolik za to chce?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Jasně, že jsem se okrad o místo na stole. Ale bylo s tím počítáno od začátku. Takže jsem rozjezdy zvětšil z 400 mm na 450mm. Výměník není celej na stole - je tak napůl (část je za stolem) a využil jsem výšku stolu pro ukládání nástrojů (výměník nemusí bejt tak vysokej). Záleží na tom jak se bude frézovat. Pokud bude něco upnuté přímo na stole (třeba plech) tak jsem se okrad o 100 mm. Pokud se bude frézovat ve svěráku nebo 4-té ose tak to dělá 50mm (osa Z je výš a lineáry nenarazí do výměníku). Kolotoč jsem zavrhnul hned na začátku. Je to všechno pak ještě mnohem složitější (zjišťování najetých poloh, krytování). Muller kolotoč prodává za cca 60tis.
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Senzory jsem nedělal - koupil http://www.ebay.de/itm/Werkzeuglangense ... 4af1f6f681
Mám tam jeden pevnej v zásobníku a jeden pohyblivej. Jsou připojeny přes GVE65 (stejně jako MPG) - jsou tam na to vstupy SENZ1 SENZ2.
Mám tam jeden pevnej v zásobníku a jeden pohyblivej. Jsou připojeny přes GVE65 (stejně jako MPG) - jsou tam na to vstupy SENZ1 SENZ2.
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Tak ještě musím oznámit, že se mi povedlo definitivně odstranit ty vibrace a "tvrdý chod". Bylo to v nastavení serv. Konkrétně v parametrech position gain a speed gain. Zkoušel jsem laborovat s hodnotama až ty vibrace zmizely. Mašina i celkově hodně ožila (mohl jsem nastavit vyšší hodnoty v Armote) - hlavně ve 3d.
Ještě předělávám systém chlazení lihem. Dole v podstavci je nádobka na líh, která je natlakovaná na 0.5 Bar. V rozvaděči jsem měl ventil FESTO, který spínal líh. Přestože jsem použil pro ovládání ventilu externí přívod vzduchu, tak to zkrátka nefungovalo dobře. Ventil trochu propouštěl. Takže při provozu se do lihu dostávaly malé bublinky vzduchu a naopak při vypnutí stroje začal líh pomalu stékat dolů. Takže při dalším puštění trvalo dlouho než zase líh doběhl až k vřetenu. Ventil jsem vyhodil a přímo k vřetenu jsem dal miniaturní ventil určený na kerosin k modelářské turbíně (ležel mi tady v šuplíku) - teď to spíná parádně - líh nestéká. Další oříšek je škrcení lihu. Vyzkoušel jsem všechny možná škrtítka od FESTA, SMC atd, dokonce i jehlu z karburátoru RC motoru. Všechno špatně. Chvilku to funguje a pak se to změní - většinou si to ubere - pravděpodobně ochlazením. Všechna tato škrtítka jsou dělaná na principu kuželové jehly. A asi nejsou stavěná na takhle malej průtok - opravdu to jenom kape. Jediný spolehlivý řešení se nakonec ukázalo prachobyčejné uškrcení hadičky, což funguje spolehlivě. Ale je to taková "amatérština". Kdyby někdo měl nápad jak jinak škrtit budu rád.
Ještě předělávám systém chlazení lihem. Dole v podstavci je nádobka na líh, která je natlakovaná na 0.5 Bar. V rozvaděči jsem měl ventil FESTO, který spínal líh. Přestože jsem použil pro ovládání ventilu externí přívod vzduchu, tak to zkrátka nefungovalo dobře. Ventil trochu propouštěl. Takže při provozu se do lihu dostávaly malé bublinky vzduchu a naopak při vypnutí stroje začal líh pomalu stékat dolů. Takže při dalším puštění trvalo dlouho než zase líh doběhl až k vřetenu. Ventil jsem vyhodil a přímo k vřetenu jsem dal miniaturní ventil určený na kerosin k modelářské turbíně (ležel mi tady v šuplíku) - teď to spíná parádně - líh nestéká. Další oříšek je škrcení lihu. Vyzkoušel jsem všechny možná škrtítka od FESTA, SMC atd, dokonce i jehlu z karburátoru RC motoru. Všechno špatně. Chvilku to funguje a pak se to změní - většinou si to ubere - pravděpodobně ochlazením. Všechna tato škrtítka jsou dělaná na principu kuželové jehly. A asi nejsou stavěná na takhle malej průtok - opravdu to jenom kape. Jediný spolehlivý řešení se nakonec ukázalo prachobyčejné uškrcení hadičky, což funguje spolehlivě. Ale je to taková "amatérština". Kdyby někdo měl nápad jak jinak škrtit budu rád.
Ahoj mašinku máš nádhernou opravdu super profi .
S tím lihem jsem taky různě laboroval nakonec to dopadlo tak že nádobu na líh mám nahoře a škrtím hadičku plus je tam ventil který to pouští .
Jediné spolehlivé řešení co mě napadlo by byla perilstatická pumpa ,ale ještě jsem se nedostal k tomu to odzkoušet .
S tím lihem jsem taky různě laboroval nakonec to dopadlo tak že nádobu na líh mám nahoře a škrtím hadičku plus je tam ventil který to pouští .
Jediné spolehlivé řešení co mě napadlo by byla perilstatická pumpa ,ale ještě jsem se nedostal k tomu to odzkoušet .
S peristaltikou jsem to taky zkoušel, ale bez valného úspěchu, jediné co opravdu funguje je peristaltika na HPLC analýzu, ale ta zase stojí 60k a výše. Vše je to o průměru hadičky, prostě ten průměr musí být co možná nejmenší, aby to dávkovalo líh relativně rovnoměrně, pokud dáte větší průměr hadiček, tak to pak líh "plive" a spíše to ničí nástroje než by je to chladilo. Prostě jednou to chladí, pak zas ne, pak zase jo a to v sekundových intervalech, takže si umíte představit jak se to fréze musí líbit.
Dobrá rada, nebrat čerpadla od firmy Kouřil u nás se jim přezdívá Kouřil a Shořel. Jediné, která alespoň trochu fungují jsou ta za 35k bez daně a i tak jsou na jisté vývojové stádium Pikatchu.
Dobrá rada, nebrat čerpadla od firmy Kouřil u nás se jim přezdívá Kouřil a Shořel. Jediné, která alespoň trochu fungují jsou ta za 35k bez daně a i tak jsou na jisté vývojové stádium Pikatchu.
Elektrochemik holdující strojařině
Doma: HOLZMANN 1222P, Holzstar DB 450, RP2300FCXJ, KITin1900HF
Práce: Gravos - GV30 s vřetenem Isel 750W, M3K 260, GV21 2A; StepFour - Precise 760; Comagrav - Zonda; CNC Singular - Airbrush; Felixprinters - Felix 3.1
Doma: HOLZMANN 1222P, Holzstar DB 450, RP2300FCXJ, KITin1900HF
Práce: Gravos - GV30 s vřetenem Isel 750W, M3K 260, GV21 2A; StepFour - Precise 760; Comagrav - Zonda; CNC Singular - Airbrush; Felixprinters - Felix 3.1
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Ono s tou dopravou lihu problém není. Ta nádobka s ním je natlakovaná, takže doprava je rovnoměrná. Problém je s tím škrcením. Nějak se to seřídí, pár minut to jede a pak to začne ustávat až to líh nedává vůbec. Problém s tím "pliváním" jsem nezaznamenal. Přisuzuju to tomu, že líh škrtítko ochladí a změní se tím poměry uvnitř. Už jsem i uvažoval, že bych zkusil použít zubové mikročerpadlo pro model. turbíny (opět mám v šuplíku) - to dávkuje naprosto přesně i při napětí 0.2 V - jen to kape. Problém je ale v tom, že je dělané na směs kerosinu a oleje - takže se maže. Podle mě se s líhem zadře a nějak se mi to nechce zkoušet