Oprava pravítka
Mám starší maho 600 . Kdysi na nembylo vymeněno pravítko které od včerejška nechce spolupracovat. nekdy náhodne, nekdy skoro ve stejnem miste mi mi masina spadne a nahlasi chybu odmerováni.
Poradí mi někdo jak spravně vycistit pravitko a jestli to ma vubec cenu. Případně kde v Brně a okolí na to nekoho najmout.
Na stroji je TNC 407. Případně zda jde pravitko odpojit a použít k odměřování pouze servomotor.
Díky
Ondra
Poradí mi někdo jak spravně vycistit pravitko a jestli to ma vubec cenu. Případně kde v Brně a okolí na to nekoho najmout.
Na stroji je TNC 407. Případně zda jde pravitko odpojit a použít k odměřování pouze servomotor.
Díky
Ondra
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22409
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pravitko mozna bude treba i seridit
mel by stacit digitalni osciloskop aby jsi se ujistil ze to je vporadku
vycistis ho isopropylem
http://www.ges.cz/cz/sprej-isopropanol- ... 03200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mel by stacit digitalni osciloskop aby jsi se ujistil ze to je vporadku
vycistis ho isopropylem
http://www.ges.cz/cz/sprej-isopropanol- ... 03200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Je možné že by byla odmeřovaci hlava spatná?
S osciloskopem nemam žádne zkušenosti a ani neznám nikoho kdo ho má
S osciloskopem nemam žádne zkušenosti a ani neznám nikoho kdo ho má
Nebylo by tedy nejjednodušší ho odvézt výrobci na kontrolu a opravu?CAWEDOG píše:Je možné že by byla odmeřovaci hlava spatná?
S osciloskopem nemam žádne zkušenosti a ani neznám nikoho kdo ho má
http://www.essapraha.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja se to dneska pokousel cistit lihem a mohu rict ze horsi to neni ale ani lepsi. Tak je otazka jestli ten lih nebyl málo a v pondelí vyzkousim ten sprej.
sám jsem je čistil a je to jednoduchý-sundáš koncovky profilu vyjedeš se snímačem (pozor ať ho při montáži neotočíš o 180st),vytáhneš těsnící lišty a když to nepude -vemeš ubrousek a těsněním dolu projedeš dráhu těsnění dokud nepřestane špinit. Pak už položíš pravítko tak abys viděl na sklo a to otřeš ubrouskem(smotaným) na optiku namočeným v isopropylu .Potom smontuješ a DŮLEŽITÉ po montáží pravítka se nastavuje vvzdálenost snímače (u mě 1mm) šablonou nebo spároměrkama ,ta míra je v návodu podle typu pravítka.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
když tu míru neuděláš podle typu pravítka ,bude to házet náhodný chyby a ještě pozor na toleranci rovnoběžnosti pravítka!!
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Čistil jsem pravítko asi před čtyřmi lety. Důkladně jsem to prostříkal "tlakově" brzdovým čističem (padly na to dva spreje) a pak podle manuálu od Heidenheinu (jde to stáhnout z netu) pravítko pomocí johanzonek osadil zpět.
Důsledně varuju před jakýmkoliv saháním na to sklo, látky, ubrousky atd .... tohle by se mělo dělat jen v superčistým prostředí a superčistejma materiálama, jakýkoliv zrnko abraziva v ubrousku, látce atd. to může poslat navěky do kopru.
Podotýkám, že jsem to měl hodně špinavý ... usazeniny po povodni v r. 2010 takže sáhnout na to ubrouskem tak bych to nejspíš "vylapoval" a mohl rovnou zahodit.
Mám kolegu optika a ten právě před jakýmkoliv "ručním" kontaktem s tím sklem důsledně varoval. Pravítko mi od tý doby bez problémů funguje .... ono se tam vesměs nemá jinak moc co pos.
Důsledně varuju před jakýmkoliv saháním na to sklo, látky, ubrousky atd .... tohle by se mělo dělat jen v superčistým prostředí a superčistejma materiálama, jakýkoliv zrnko abraziva v ubrousku, látce atd. to může poslat navěky do kopru.
Podotýkám, že jsem to měl hodně špinavý ... usazeniny po povodni v r. 2010 takže sáhnout na to ubrouskem tak bych to nejspíš "vylapoval" a mohl rovnou zahodit.
Mám kolegu optika a ten právě před jakýmkoliv "ručním" kontaktem s tím sklem důsledně varoval. Pravítko mi od tý doby bez problémů funguje .... ono se tam vesměs nemá jinak moc co pos.
měl jsem jednu putovní kapku oleje která tam vlítla automatickým ofukováním pravítek protože předchzí majitel kašlal na filtry a měl asi zkurvenej kompresor .Návod jsem dostal od servisáka ,záleží na stavu.Engineer píše:Čistil jsem pravítko asi před čtyřmi lety. Důkladně jsem to prostříkal "tlakově" brzdovým čističem (padly na to dva spreje) a pak podle manuálu od Heidenheinu (jde to stáhnout z netu) pravítko pomocí johanzonek osadil zpět.
Důsledně varuju před jakýmkoliv saháním na to sklo, látky, ubrousky atd .... tohle by se mělo dělat jen v superčistým prostředí a superčistejma materiálama, jakýkoliv zrnko abraziva v ubrousku, látce atd. to může poslat navěky do kopru.
Podotýkám, že jsem to měl hodně špinavý ... usazeniny po povodni v r. 2010 takže sáhnout na to ubrouskem tak bych to nejspíš "vylapoval" a mohl rovnou zahodit.
Mám kolegu optika a ten právě před jakýmkoliv "ručním" kontaktem s tím sklem důsledně varoval. Pravítko mi od tý doby bez problémů funguje .... ono se tam vesměs nemá jinak moc co pos.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Čistil jsem pravítko na Mahu se systémem TNC 135 od jemných litinových špon a prachu prasácky drátkem omotanou vatou namočenou v lihu a taky to šlo. Důvodem znečištění byly ztvrdlá silikonová stírátka. Po několikerém čištění je vyměnil místní servismen a na dlouhou dobu byl klid.
Tak jak cistim porad je to nahovno. Na jednu stranu to jede skoro vždycky v pohode a na druhou to vyhazuje skoro okamzite.
Díky za rady, jdu zkusit objednat novy pravitko.
Díky za rady, jdu zkusit objednat novy pravitko.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22409
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
mas to beztak spatne serizene
zkontroluj fazovy poun signalu
musi byt 90 stupnu +- jednotky stupnu 2-3 pak uz to v nekterych pripadech fixluje a hlasi chyby
zkontroluj fazovy poun signalu
musi byt 90 stupnu +- jednotky stupnu 2-3 pak uz to v nekterych pripadech fixluje a hlasi chyby
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
když jedu úplně pomalu tak to ještě někdy jede, ale jakmile zrychlím tak to vypadne.
V tomhle seřizování se holt nevyznám, jsem strojař a v eletrice mam pouze základy.
Kdyby se nasla dobra duše kdo ví kam šáhnout a co zmeřit tak by to bylo nejlepší.
V tomhle seřizování se holt nevyznám, jsem strojař a v eletrice mam pouze základy.
Kdyby se nasla dobra duše kdo ví kam šáhnout a co zmeřit tak by to bylo nejlepší.