Tos FN 20
Kdyz chci rozebrat rychlostni skrin tak vytahnu zaslepky co zakryvaji loziska potom zaklepnu hridel do prevodove skrine a stahnu jednotlive ozubena kola?? A kdyz to rozebiram je lepsi vymenit i pera na ozubenych kolech??
Naposledy upravil(a) drekk dne 28. 6. 2016, 12:37, celkem upraveno 2 x.
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
Záleží na stavu, ale spíš ano. V podstatě čím výše v převodu (rozuměno čím blíže ke vřetenu), tím jsou pera více otlačená. Já jsem je u FN22 v rychlostní skříni vyměnil všechny, když už jsem se v ní hrabal. Jedno dlouhé pero jsem měl třeba příčně prasklé a částečně rozpadlé.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
na druhe strane je videt lolozisko a drazkovana hridel s ozubenyma koly nic vic, ja se bojim aby za tim nabojem nebyla jeste segrovka jako na te hridely nahore, i kdyz ten naboj by mel slouzit jako segrovka kdyz je tam stazeny 3 srouby, se bojim se za to vzit abych neznicil tu sestku zavit prece jen je to malinkej zavit
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
Řešim takove dilema mam stahnute navody od tumlika k frezce fn 20 a 32 ty frezky jsou zhruba schodne ozubenyma koly. Jen se lisy v jednom kole a to bych rekl ze je rocnikama vyroby.
Ja mam na fn 20 variantu z fn 32 kde kolo s 62 zuby je sirsi a jde na nej z jedne strany strany kolo 28 zubu a z drhe strany kolo o poctu manualove 26 ja tam mam 27 zubu. A to mam vylamane a vzalo to sebou i kolo 62 zube. Vysvetlete mi nekdo jak muze chodit na jeden pocet zubu 2 odlisne kola ktere jsou ve stejne osove vejsce.
Po case to asi zacali delat tak ze tam dali kolo s 64 zuby a na nej dali 26 zubu coz se mi libi asi vice nez varianta ze na jednom kole zabiraji dve kola. A zaroven pouzili schodny pastorek jako je na druhem hrideli.
Pohravam si s myslenkou kolo o 62 zubech sfrezovat potom zabrousit a vedle nej dat kolo s 64 zuby pokud bude origo kolo pasovat na hridel a proti nemu dat 26 jak se vam jevi tento napad?? Jeste nevim jestli nebude potom velky zaber na pero.
Ja mam na fn 20 variantu z fn 32 kde kolo s 62 zuby je sirsi a jde na nej z jedne strany strany kolo 28 zubu a z drhe strany kolo o poctu manualove 26 ja tam mam 27 zubu. A to mam vylamane a vzalo to sebou i kolo 62 zube. Vysvetlete mi nekdo jak muze chodit na jeden pocet zubu 2 odlisne kola ktere jsou ve stejne osove vejsce.
Po case to asi zacali delat tak ze tam dali kolo s 64 zuby a na nej dali 26 zubu coz se mi libi asi vice nez varianta ze na jednom kole zabiraji dve kola. A zaroven pouzili schodny pastorek jako je na druhem hrideli.
Pohravam si s myslenkou kolo o 62 zubech sfrezovat potom zabrousit a vedle nej dat kolo s 64 zuby pokud bude origo kolo pasovat na hridel a proti nemu dat 26 jak se vam jevi tento napad?? Jeste nevim jestli nebude potom velky zaber na pero.
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
Podle mého ta kola musí být korigována. Pro opravu budeš muset sehnat originál díly (nebo je nechat vyrobit podle těch poškozených, což bude cena odhadem 5 000,- +/- za kolo, naštěstí to není stržené tak aby se nedalo ozubené změřit). Frézovat to nebude sranda, protože kola budou kalená. Já bych sehnal díly buďto na současnou variantu, a přestavbu bych dělal, jen když na to seženeš potřebné díly. Dělat nějakou samodomo perestrojku bych asi nedoporučoval. Pak jde ještě o to, jestli ti kola z jiné varianty budou pasovat na tvé hřídele atd., protože i to může být jiné (třeba co mi někdo říkal FA3 používala postupem času různé drážkované hřídele, takže kola z jedné převodovky nepasují na jinou).
Na FN20 by se snad měla dát sehnat. Zkus přeptat INTOS http://www.intos-stroje.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; a nebo sledovat inzerci, popř. dát poptávku na Bazoš.
Na FN20 by se snad měla dát sehnat. Zkus přeptat INTOS http://www.intos-stroje.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; a nebo sledovat inzerci, popř. dát poptávku na Bazoš.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
v praci jsem to probiral z bejvalym udrzbarem a rikal ze by asi take nefrezoval, ale asi by to slo kdyby byly stejne hridele to velke kolo maji, ale to male ne a to je zrovna protlacovane, maji 26 a ja tam mam 27 tak ze ji budu muset nechat udelat. Tou upravou bych treba nic nemusel delat ale buh vi koupil bych hotova kola a jen napasoval
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
To poškození je stejně divné. To není klasické stržení, kdy se vylomí několik zubů v řadě. Přijde mi, jako když někdo chtěl řadit otáčky za chodu, nebo frézoval se špatně zařazenými koly. Ještě to velké kolo by šlo možná i používat když nebudeš frézku moc zatěžovat. Malé kolo je ale nepoužitelné.
Než zadáš někde výrobu, zkus to ještě poptávat. FN20 bylo celkem dost.
Než zadáš někde výrobu, zkus to ještě poptávat. FN20 bylo celkem dost.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
ja myslim ze oni budou mit ty 26 ono je to cele takove divne tohle kolo nejni ani popsane na tech ostatnich je vyrazeno fn20 a cislo kola neni to jeste na jednom kole ale na to se to neveslo vyrazit. Ale kdyz jsem zkousel zaber kola tak pasovaly do sebe kola dobre.
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
To se podle mého nepozná jen podle toho, že to do sebe zapadá. Otázka je na jaké osové vzdálenosti. To zničen malé kolo je tedy to 27 zubů? Jestli nějaký "odborník" vymyslel, že místo korigovaného 26 zubů (které se mu třeba strhlo) tam dostane nějaké kolo 27 zubů se stejným modulem (protože mu tam náhodou nějak pasovalo), tak je to taky problém. A to totiž není myšlenka úplně mimo. Že někteří frézaři nechápou rozdíl mezi výrobou ozubení dělící metodou a odvalováním se dá ještě pochopit. Setkal jsem ale s "expertem", kterému když jsem řekl něco o korigovaném ozubení, tak nad tím mávl rukou, že prý se to nějak do sebe napasuje.
No ono tedy při dostatečném tlaku se dá do sebe napasovat ledacos. Třeba i atomy vodíku. Akorát je otázka jak pak člověka dosažený výsledek nadchne ...
K tomuhle by se měl vyjádřit někdo, kdo zná FN20 po konstrukční stránce nebo dělal servisní opravy.
No ono tedy při dostatečném tlaku se dá do sebe napasovat ledacos. Třeba i atomy vodíku. Akorát je otázka jak pak člověka dosažený výsledek nadchne ...
K tomuhle by se měl vyjádřit někdo, kdo zná FN20 po konstrukční stránce nebo dělal servisní opravy.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
ja to vezmu sebou do tech zdic jestli mi neco reknou. Zuby do sebe zajedou snadno kdyz jsem to zkousel takhle na hrideli jak to mam vyfocene. Me porad matou ty manualy vsechny kola zubove sedi jen tohle ne a zrovna to ometene a jeste se mi nezda ze u te 32 psali 26 ale ta osova vzdalenost mi vychazi nesmysl. Kdyz jedno kolo ma 26 a druhe 28 pri stejnem modulu a jdou do jednoho a toho sameho kola.
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy