Lodní pohon
Tryska se zkoušela v minulém století s motorem Wartburg na člunu PLUTO ...
neměla stavitelné listy a v podstatě to bylo vlastně čerpadlo s výstupní tryskou ..
nic moc.. vývoj byl zastaven a jezdilo se se šroubem = odlitek Al.
i tak bylo práce dost a nerez se špatně obráběl a sháněl ...
Převodovka do zet aby se zkrátila zástavba motoru ..
dnes by to vše vycházelo draho pokud to nezvládneš vlastníni silami
no a plavební předpisy jsou hrůza sama
dnes budeš mít nejméně problémů s parním strojem na pramici a publikum ti bud fandit
neměla stavitelné listy a v podstatě to bylo vlastně čerpadlo s výstupní tryskou ..
nic moc.. vývoj byl zastaven a jezdilo se se šroubem = odlitek Al.
i tak bylo práce dost a nerez se špatně obráběl a sháněl ...
Převodovka do zet aby se zkrátila zástavba motoru ..
dnes by to vše vycházelo draho pokud to nezvládneš vlastníni silami
no a plavební předpisy jsou hrůza sama
dnes budeš mít nejméně problémů s parním strojem na pramici a publikum ti bud fandit
tady je krásné využití https://www.thrustmaster.net/wp-content ... e-2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
No myslím že Pavla si trochu plete kortu s vodometem(jet).Princip Korty je v tom že se nechá v podstatě libovolným směrem pustit proud vody což bylo super na domanévrování s remorkérem. Ptotože ty co už mají něco nakormidlováno ví že každá loď ,, chodí po vrtuli,, Tzn dopředu ok ale couvá to jen na jednu stranu,ale na druhou se to moc ovládat nedá.Takže pokud je potřeba něco někam dotlačit tak kortou to asi bylo docela dobrý. Jinak pro běžnou loď to nemá význam.Dřív se stavitelný dělali i běžný propellery bylo to kvúli couvání (nemělo to vratnou skříň) otočili jen lopatky ale bylo to v bronzu takže to chtělo cit protože pokud to někdo předvedl ve velký rychlosti tak je očesal.Jinak dneska maj remorkéry propulzory vepředu i vzadu (bugstrahl a hekstrahl) takže korta už se nepoužívá navíc nevim co by to dělalo s kavitací.celeron píše:Vážení, není tu prosím někdo, kdo se vyzná v záležitostech kolem lodního pohonu, tedy stavitelný vrtule v Kortově trysce? Potřeboval bych něco zkonzultovat.
Díky !
Jirka
Šutrák
Ano spletla jsem se ,ale až podruhé
to jsem pak myslela na
https://cs.wikipedia.org/wiki/Voith-Schneider" onclick="window.open(this.href);return false;
s těmi pádly pod trupem ...
to jsem pak myslela na
https://cs.wikipedia.org/wiki/Voith-Schneider" onclick="window.open(this.href);return false;
s těmi pádly pod trupem ...
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8173
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak Používá se to třeba takhle: https://www.youtube.com/watch?v=hAKExMplVH4" onclick="window.open(this.href);return false;
Aleš Procháska
No závodní vrtule pro rychlostní čluny dělám přesným litím z nerezu 17020 pokud si pamatuju ,tady potřebuješ pomaloběžnou s menším stoupáním ,něco jako má torqeedo na elektru.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Moc hezké
kdysi mi jeden potapěč půjčil na chvíli takovou malou žlutou mrchu s olověnou baterkou v Bulharsku ...
to jsem ale jen šnorchlovala tak do čtyř metrů pro slávky ...
pak mne kdekdo zastavoval odkud je mám a že je koupí ..
byla jich plná sítovka ..
kdysi mi jeden potapěč půjčil na chvíli takovou malou žlutou mrchu s olověnou baterkou v Bulharsku ...
to jsem ale jen šnorchlovala tak do čtyř metrů pro slávky ...
pak mne kdekdo zastavoval odkud je mám a že je koupí ..
byla jich plná sítovka ..