SV18R
Zdravím fórum. Poradí niekto aká ma biť medzera medzi predným labyrintom vretena a prednou poistnou maticou ložiska? Robil už niekto prerábku náhonu vretena na klinové remene? Ďakujem.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Taková blbost snad moc lidí nenapadne, protože bys musel odříznout výztuhu lože což je pěkná prasečina ,řešit řemenice což je draší než novej plochej řemen .Mylan píše:Robil už niekto prerábku náhonu vretena na klinové remene? Ďakujem.
Když to třeba padesát let perfektně funguje s plochým řemenem tak proč to předělávat???
Pokud ti klouže řemen nebo máš nějaký problémy s přenosem výkonu na vřeteno vyměň řemen za nový modernější konstrukce, a jestli jseš šikovnej tak dalších třicet let si toho nebudeš muset všimnout.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Přestavba SV18 z plochého řemenu na klínový není inovace, ale s prominutím totální zpupákování stroje.Mylan píše:Privítal bi som konštruktívnejšiu odpoveď ako že nerež prepážku atď. Dať nový plochý remeň nie je problém ale inovácia je vítaná.
Zkusil bych popřemýšlet, PROČ tam je plochý řemen a ne ty klíňáky - že by protože SV18 není SU100?
Veľká škoda, že TOSka neprevzala koncepciu sústruhu Volman, ale šla v koľajách Škodovky. To bi sme tu neriešili nejakú náhradu. Prioritne prosím odpoveď na prvú otázku.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Jednou za pár let se to tu řeší ,stačí pohledat proč to není dobré řešení.Mylan píše:Privítal bi som konštruktívnejšiu odpoveď ako že nerež prepážku atď. Dať nový plochý remeň nie je problém ale inovácia je vítaná.
Třeba mě napadá proč na fortuně vnitřního broušení není klíňák ale plochý řemen?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Pretože min. priemer remenice je pre plochý remeň podstatne menší ako pri kliňákoch. A mimochodom zvládajú podstatne vyššie otáčky. Takže mám za sebou asi 30 rokov práce na SVéčku a FA-3jke. XXX výrobkov a opráv, takže kto má odpoveď /konkrétnu/ nech píše, kto nie nech číta.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Tak to předělej, a pak poreferuj jak je to lepší s klíňákama .
Vzhledem k tomu že sv18 není zrovna soustruh na hrubování železničního dvojkolí tak ho nechávám tak jak je .
Nemám pocit že bych svoje SVčko který je ve velmi dobrým stavu musel předělávat a dělat na něm pokusy jestli náhodou to nebude lepší ,což mimochdem pokud by to fungovalo stejně dobře jako plocháč bych do konce života stejně nezjistil.
Vzhledem k tomu že sv18 není zrovna soustruh na hrubování železničního dvojkolí tak ho nechávám tak jak je .
Nemám pocit že bych svoje SVčko který je ve velmi dobrým stavu musel předělávat a dělat na něm pokusy jestli náhodou to nebude lepší ,což mimochdem pokud by to fungovalo stejně dobře jako plocháč bych do konce života stejně nezjistil.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
plochý řemen je tam proto, že ho tam starej Kärger v Berlíně dal. Okopírovali od něj ve Zbrojovce soustruh i s chlupama. SN 20 má stejně uložené vřeteno (zadní ložisko je teda už valivé - SV 18 ho má stále jen kluzné) a už má 6 klínových řemenů. U brusky bych důvod plochého řemene viděl v tom, že malý průměr řemenic vylučuje použití klínového řemene, přeci jen ploché řemeny jsou tenčí. A.Přestavba SV18 z plochého řemenu na klínový není inovace, ale s prominutím totální zpupákování stroje.
Zkusil bych popřemýšlet, PROČ tam je plochý řemen a ne ty klíňáky - že by protože SV18 není SU100?
SN 20, SM 16 B, FN 25
Pre robocopa http://powerbelt.sk/products/oe" onclick="window.open(this.href);return false;
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Kamarat co mi chodi robit odborne opravy na moje stroje, mi spominal ze este za socializmu ked robil na udrzbe obrabacich strojov bezne prerabali stare gulate 18tky na novy plochy remen ktory bol uz v kuse (z RAcky). Vyrezali prepazku, vybrali vreteno a zalozili novy plochy remen uz v celku. Robili to preto, ze sustruhy potom isli podstatne tichsie, remen vydrzal 2x dlhsie a hlavne sa to neprenasalo na obrobok. Ze vraj ked bol remen spajany tymi drotenymi sponkami tak sa ten spoj prenasal na obrobok a ze to riadne bolo vidno na povrchu obrobku.Mylan píše:Zdravím fórum. Poradí niekto aká ma biť medzera medzi predným labyrintom vretena a prednou poistnou maticou ložiska? Robil už niekto prerábku náhonu vretena na klinové remene? Ďakujem.
Jenomže dneska se už řemeny u 18tek svařují a vulkanizují takovou svářečkou přímo na mašině. Takže jaképak spojování drátěnými sponkami. To bylo u kožených plochých řemenů a mělo to ty popsané nevýhody. Všechny 18tky co znám mají řemeny svařované a není s nimi žádný problém už spoustu let.
Robil už niekto prerábku náhonu vretena na klinové remene? Ďakujem.[/quote]
Ano já to mám takhle předělane co potřebujete vědět?
Taková blbost snad moc lidí nenapadne, protože bys musel odříznout výztuhu lože což je pěkná prasečina
Jsou i jiná konstrukční řešení než řezat výztuhu
Ano já to mám takhle předělane co potřebujete vědět?
Taková blbost snad moc lidí nenapadne, protože bys musel odříznout výztuhu lože což je pěkná prasečina
Jsou i jiná konstrukční řešení než řezat výztuhu