SV18R

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 462
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

7. 8. 2016, 3:30

Zdravím fórum. Poradí niekto aká ma biť medzera medzi predným labyrintom vretena a prednou poistnou maticou ložiska? Robil už niekto prerábku náhonu vretena na klinové remene? Ďakujem.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

7. 8. 2016, 4:01

Mylan píše:Robil už niekto prerábku náhonu vretena na klinové remene? Ďakujem.
Taková blbost snad moc lidí nenapadne, protože bys musel odříznout výztuhu lože což je pěkná prasečina ,řešit řemenice což je draší než novej plochej řemen .
Když to třeba padesát let perfektně funguje s plochým řemenem tak proč to předělávat???
Pokud ti klouže řemen nebo máš nějaký problémy s přenosem výkonu na vřeteno vyměň řemen za nový modernější konstrukce, a jestli jseš šikovnej tak dalších třicet let si toho nebudeš muset všimnout.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 462
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

7. 8. 2016, 4:50

Privítal bi som konštruktívnejšiu odpoveď ako že nerež prepážku atď. Dať nový plochý remeň nie je problém ale inovácia je vítaná.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

7. 8. 2016, 5:00

Mylan píše:Privítal bi som konštruktívnejšiu odpoveď ako že nerež prepážku atď. Dať nový plochý remeň nie je problém ale inovácia je vítaná.
Přestavba SV18 z plochého řemenu na klínový není inovace, ale s prominutím totální zpupákování :roll: stroje. :shock:
Zkusil bych popřemýšlet, PROČ tam je plochý řemen a ne ty klíňáky - že by protože SV18 není SU100? :mrgreen:
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 462
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

7. 8. 2016, 5:22

Veľká škoda, že TOSka neprevzala koncepciu sústruhu Volman, ale šla v koľajách Škodovky. To bi sme tu neriešili nejakú náhradu. Prioritne prosím odpoveď na prvú otázku.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

7. 8. 2016, 5:25

Mylan píše:Privítal bi som konštruktívnejšiu odpoveď ako že nerež prepážku atď. Dať nový plochý remeň nie je problém ale inovácia je vítaná.
Jednou za pár let se to tu řeší ,stačí pohledat proč to není dobré řešení.
Třeba mě napadá proč na fortuně vnitřního broušení není klíňák ale plochý řemen?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 462
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

7. 8. 2016, 5:56

Pretože min. priemer remenice je pre plochý remeň podstatne menší ako pri kliňákoch. A mimochodom zvládajú podstatne vyššie otáčky. Takže mám za sebou asi 30 rokov práce na SVéčku a FA-3jke. XXX výrobkov a opráv, takže kto má odpoveď /konkrétnu/ nech píše, kto nie nech číta.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22402
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

7. 8. 2016, 6:21

plochej remen funguje jako momentova spojka
klinak se zakousne do drazky a nepusti

plochej - mensi vibrace
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

7. 8. 2016, 6:22

Tak to předělej, a pak poreferuj jak je to lepší s klíňákama .
Vzhledem k tomu že sv18 není zrovna soustruh na hrubování železničního dvojkolí tak ho nechávám tak jak je .
Nemám pocit že bych svoje SVčko který je ve velmi dobrým stavu musel předělávat a dělat na něm pokusy jestli náhodou to nebude lepší ,což mimochdem pokud by to fungovalo stejně dobře jako plocháč bych do konce života stejně nezjistil. :)
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22402
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

7. 8. 2016, 6:48

taky ty klinaky se celkem blbe napojujou :lol:
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
almac
Příspěvky: 715
Registrován: 28. 5. 2015, 6:35
Bydliště: Liberec

7. 8. 2016, 7:38

Přestavba SV18 z plochého řemenu na klínový není inovace, ale s prominutím totální zpupákování :roll: stroje. :shock:
Zkusil bych popřemýšlet, PROČ tam je plochý řemen a ne ty klíňáky - že by protože SV18 není SU100? :mrgreen:
plochý řemen je tam proto, že ho tam starej Kärger v Berlíně dal. Okopírovali od něj ve Zbrojovce soustruh i s chlupama. SN 20 má stejně uložené vřeteno (zadní ložisko je teda už valivé - SV 18 ho má stále jen kluzné) a už má 6 klínových řemenů. U brusky bych důvod plochého řemene viděl v tom, že malý průměr řemenic vylučuje použití klínového řemene, přeci jen ploché řemeny jsou tenčí. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 462
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

13. 8. 2016, 2:27

Pre robocopa http://powerbelt.sk/products/oe" onclick="window.open(this.href);return false;
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

14. 8. 2016, 8:59

Mylan píše:Zdravím fórum. Poradí niekto aká ma biť medzera medzi predným labyrintom vretena a prednou poistnou maticou ložiska? Robil už niekto prerábku náhonu vretena na klinové remene? Ďakujem.
Kamarat co mi chodi robit odborne opravy na moje stroje, mi spominal ze este za socializmu ked robil na udrzbe obrabacich strojov bezne prerabali stare gulate 18tky na novy plochy remen ktory bol uz v kuse (z RAcky). Vyrezali prepazku, vybrali vreteno a zalozili novy plochy remen uz v celku. Robili to preto, ze sustruhy potom isli podstatne tichsie, remen vydrzal 2x dlhsie a hlavne sa to neprenasalo na obrobok. Ze vraj ked bol remen spajany tymi drotenymi sponkami tak sa ten spoj prenasal na obrobok a ze to riadne bolo vidno na povrchu obrobku.
Goor
Příspěvky: 82
Registrován: 23. 3. 2009, 5:38

15. 8. 2016, 4:46

Jenomže dneska se už řemeny u 18tek svařují a vulkanizují takovou svářečkou přímo na mašině. Takže jaképak spojování drátěnými sponkami. To bylo u kožených plochých řemenů a mělo to ty popsané nevýhody. Všechny 18tky co znám mají řemeny svařované a není s nimi žádný problém už spoustu let.
Monteg
Příspěvky: 1481
Registrován: 30. 10. 2006, 5:37
Bydliště: LOUNY

15. 8. 2016, 7:05

Robil už niekto prerábku náhonu vretena na klinové remene? Ďakujem.[/quote]


Ano já to mám takhle předělane co potřebujete vědět?

Taková blbost snad moc lidí nenapadne, protože bys musel odříznout výztuhu lože což je pěkná prasečina

Jsou i jiná konstrukční řešení než řezat výztuhu
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“