Naložili jsme to tak, jak je na foto. Je to F1J2 z roku 1949.
Jeřáb
ta svislá hlava k tomu není originál. Tu jsem k tomu dostal, protože původní majitel uvažoval, že by ji tam dal. Nakonec k tomu nedošlo, tak to zkusím udělat já Ani nevíme, z čeho přesně je. TOS k frézce svislé hlavy dělal, konkrétně to byl typ HV1. Já ji ale nikde zatím neviděl. Ono celkově frézky F1J a F1J2 nikde moc není vidět a příslušenství k nim už vůbec. Co jsem koukal, tak ceny se pohybují od 13 do 25 tis. Já ji koupil za cenu blížící se té spodní hranici
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Připadne mi, že je to stejná hlava, jakou má karelsklo na své kutilce.
viewtopic.php?f=15&t=16469
viewtopic.php?f=15&t=16469
Jo, ty máš velkou brusku na klikovky. Tu to samozřejmě nedá. I když ADK70 má nakrátko 7 tun, když je novej. Tohle mám hlavně na ty stroje kolem 3 tun. Nic většího neplánuju.
Mě baví obrábění, tátu náklaďáky, tak jsme si koupili zábavu Jeřáb se mi samozřejmě hodí.
Vždycky když jsem přivezl nějaký stroj, dal se kde bylo zrovna místo. Musí se to tady trochu porovnat a protřídit.
IFA proto, že je poměrně malý. Motor je jen čtyřválec a hlavně má výsuvné rameno + krákorec. AD20 je moc velká a hlavně drahá. Příhraďák AB063 nemá výsuv. Pak se nabízela ještě nějaká Praga, ale to je všechno kolem 100 tisíc.
Největší výhoduu IFY vidím v patkách, které se vysouvají šikmo, což je obrovské plus, když bojuješ s místem.
Sběratel strojů :-)
Jo je to dobrej pomocník, o tom žádná, já si plno věcí postrkuju Liazkou kontejnerovým hákem, ale jeřáb je upně jiná liga. Já jen že jsem byl překvapenej, že ta AD20 má celkem brzo problém i se 7 tunama. Když jsem se bavili o AD 080 va VSkách, tak by to podle chlapů ani sundat nešlo. nehledě na to, že už tam jsou starý lana, většinou to nemá revize. Te už je to jedno, žádnou další těžkou potvoru už brát nebudu, jsem v dílě na maximu, jak plochy, tak zátěže podlahy.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Asi nebyly po ruce klíče na sundani těch deklů, dvě kulatiny a delší uvazky... Bezpečnost, ohleduplnost ke strojum atd. nekomentuju. Ještě chybí tyč do vřetene.
Mimojiné, nevěděl byl někdo o prevodovce na 18ku? O jedné, které chybí bych věděl...
Mimojiné, nevěděl byl někdo o prevodovce na 18ku? O jedné, které chybí bych věděl...
Tady je to zase samej hejtr, to jsem čekal
A víte, že tohle je normálně alternativní způsob vázání osumnáctky? Vůbec ničemu to nevadí. Dokonce mi to doporučil jeden praktik co jich takto stěhoval desítky, možná stovky, pracuje u firmy kde 2tunové stroje jsou skoro tím nejlehčím, s čím pracují. Dokonce jsem dělal i vazačské zkoušky
Vazák je třítuna, smyčka, užitečná délka 2000mm. Fungl nový. Přeložen vejpůl jsme na dvojnásobku. Dokonce to potvrzuje i štítek na vazáku. Zde žádný problém. Podvlíknutý za 2 nejbližší žebra ke vřeteni. Proti proříznutí ho chrání pás gumy 8mm. Soustruh se lehce přizvedne a dovyváží suportem a koníkem. Oboje se pak zajistí.
Na fotce to možná vypadá, že padá, ale koukněte na tvárnice na stavbě baráku. Tady je rovina. Maximálně trochu padá dozadu.
Ne vždy je potřeba vlastnit potřebný 4pramený vazák nebo řetěz. Nebo alespoň pár stejných textilních vazáku s oky.
I když na BPH300 už ho potřebovat budu, ale zatím ho nemám. Nejlepší čtyřhák, zkracovací řetízek délky 2000 až 3000, nosnost min 4t.
Nebojte, že neznám doporučené způsoby vázání strojů podle pasportu.
Vím i jak se má vázat radiálka. Ale schválně by mě zajímalo jak byste to řešili vy.
A víte, že tohle je normálně alternativní způsob vázání osumnáctky? Vůbec ničemu to nevadí. Dokonce mi to doporučil jeden praktik co jich takto stěhoval desítky, možná stovky, pracuje u firmy kde 2tunové stroje jsou skoro tím nejlehčím, s čím pracují. Dokonce jsem dělal i vazačské zkoušky
Vazák je třítuna, smyčka, užitečná délka 2000mm. Fungl nový. Přeložen vejpůl jsme na dvojnásobku. Dokonce to potvrzuje i štítek na vazáku. Zde žádný problém. Podvlíknutý za 2 nejbližší žebra ke vřeteni. Proti proříznutí ho chrání pás gumy 8mm. Soustruh se lehce přizvedne a dovyváží suportem a koníkem. Oboje se pak zajistí.
Na fotce to možná vypadá, že padá, ale koukněte na tvárnice na stavbě baráku. Tady je rovina. Maximálně trochu padá dozadu.
Ne vždy je potřeba vlastnit potřebný 4pramený vazák nebo řetěz. Nebo alespoň pár stejných textilních vazáku s oky.
I když na BPH300 už ho potřebovat budu, ale zatím ho nemám. Nejlepší čtyřhák, zkracovací řetízek délky 2000 až 3000, nosnost min 4t.
Nebojte, že neznám doporučené způsoby vázání strojů podle pasportu.
Vím i jak se má vázat radiálka. Ale schválně by mě zajímalo jak byste to řešili vy.
Sběratel strojů :-)