zajímavá motorka
nedá mi to sem dát náhodně objevené obrázky moto - hlavne pro (strojařsky) zajímavě koncipovaný motor a související ...
https://greasengasoline.wordpress.com/category/prot/
pro ty co se jin nechce číst - tříválec, mechanická spojka, 2-st převodovka, vše v předním kole = zhruba 50 kg
moto celkem 135 kg
https://greasengasoline.wordpress.com/category/prot/
pro ty co se jin nechce číst - tříválec, mechanická spojka, 2-st převodovka, vše v předním kole = zhruba 50 kg
moto celkem 135 kg
Naposledy upravil(a) chb dne 8. 10. 2016, 8:22, celkem upraveno 1 x.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uzasny, paradni !! Ono to s tim rozlozenim hmotnosti nemusi byt zase tak spatne. Pokud si na zadek sedne 100kilovy soudruh, muze to byt vyvazene docela dobre. Design fantasticky, skoda ze do podobnych replik (klidne i elektro) nesla treba Jawka nebo Cizka (tim nemyslim toho podvodnika co ted vlastni znacku a ve stodole ma jeden prototyp) a misto toho pachali stroje s motorama malem z cinskych sekacek za ktere sklizeli pouze posmech typu Dandy, Betka, New Pionyr, atd. Kdyby do neceho podobneho sel treba Blata, mohlo to mit sance na uspech.
Ona i histrore treba HDcka je dramaticka. Prodej a zase potom zpetny odkup, ale tam to vedla rodina. Jawku i Cizu meli v pazourach banky a bile limecky, kterym motorky byly unaprosto sumak a podle toho to dopadlo ...
Ona i histrore treba HDcka je dramaticka. Prodej a zase potom zpetny odkup, ale tam to vedla rodina. Jawku i Cizu meli v pazourach banky a bile limecky, kterym motorky byly unaprosto sumak a podle toho to dopadlo ...
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Jako technický koncept je to zajímavý a konstruktér se u toho určitě vyřádil Ale tomu kdo se alespoň trochu zajímá o konstrukci motorových vozidel je jasný, že je to typický příklad slepé uličky
A to je právě ten největší problém. Při každé akceleraci a brždění musí ta motorka nejen zrychlovat a zpomalovat svojí celkovou hmotu ve směru jízdy ale taky navíc musí ještě roztáčet a zastavovat padesátikilový "setrvačník" v podobě předního kola. Takže ve srovnání s klasickou koncepcí to má mizernou dynamiku. A další nezanedbatelný problém je ten, že je ta rotační padesátikilová hmota předního kola neodpruženáchb píše:....vše v předním kole = zhruba 50 kg
Jenže u veteránu čím větší rarita tím větší cena
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
s Cimrmannem můžeme konstatovat, že je to zřejmá blbost, takováto koncepce - ale netroufl bych si vsadit, které kolo bude mít po pár letech poháněné elektromotorka s miniaturním motorem v nábojiK_73 píše:Jako technický koncept je to zajímavý a konstruktér se u toho určitě vyřádil Ale tomu kdo se alespoň trochu zajímá o konstrukci motorových vozidel je jasný, že je to typický příklad slepé uličky
A to je právě ten největší problém. Při každé akceleraci a brždění musí ta motorka nejen zrychlovat a zpomalovat svojí celkovou hmotu ve směru jízdy ale taky navíc musí ještě roztáčet a zastavovat padesátikilový "setrvačník" v podobě předního kola. Takže ve srovnání s klasickou koncepcí to má mizernou dynamiku. A další nezanedbatelný problém je ten, že je ta rotační padesátikilová hmota předního kola neodpruženáchb píše:....vše v předním kole = zhruba 50 kg
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
"Cimrman se nebál jít metodou pokus-omyl. Na rozdíl od velkých c. k. firem, které mnohdy stahovaly kalhoty dřív, než byl na dohled brod, nebo dokonce rovnou házely flinty do žita a zastavovaly a rušily drahé projekty, Cimrman se nezdráhal dojít až na samotný konec. Neboť jenom tak si mohl tento mistr slepých uliček dovolit zvolat: "Tudy ne, přátelé!" "robokop píše:jj
je zajimave ze i kdyz tyhle veci jsou dost zrejme ze to dotahli az k takoveuhle prototypu
je to vůbec zajímavé - uvedené moto nebyl jejich "vynález" ale přepracovaný a zjednodušený starší model Megola z roku 1921-1925
uvádí, že Megola úspěšně v té době vítězila v závodech - a je u ní uvedeno, vyrobeno zhruba 2000 kusů
5ti válec, 640cc 14 HP s maximálkou 140 km/hod a kroutícím momentem, který dovolil rozjezd bez převodů a spojky (to ale není vůbec špatné na tu dobu) - bez řazení a bez spojky
uvnitř motoru byla planetová převodovka 5:1, pak při 60 Mph kolo točilo 754 ot/min a motor (tedy klikovka) točil 3016 ot/min
ještě je u toho zmínka, že duše nebyla uzavřený kruh aby šla vyměnit bez demontáže kola
http://cybermotorcycle.com/euro/brands/megola.htm
http://www.bikeexif.com/megola-motorcycle
https://www.google.cz/search?q=German+M ... 36&bih=770
a něco se zvukem
https://www.youtube.com/watch?v=qAQuljp-atA
stejně to byli frajeři .... žádný CAD, kalkulačky, simulace ... jen tabulky, papír a tužka
uvádí, že Megola úspěšně v té době vítězila v závodech - a je u ní uvedeno, vyrobeno zhruba 2000 kusů
5ti válec, 640cc 14 HP s maximálkou 140 km/hod a kroutícím momentem, který dovolil rozjezd bez převodů a spojky (to ale není vůbec špatné na tu dobu) - bez řazení a bez spojky
uvnitř motoru byla planetová převodovka 5:1, pak při 60 Mph kolo točilo 754 ot/min a motor (tedy klikovka) točil 3016 ot/min
ještě je u toho zmínka, že duše nebyla uzavřený kruh aby šla vyměnit bez demontáže kola
http://cybermotorcycle.com/euro/brands/megola.htm
http://www.bikeexif.com/megola-motorcycle
https://www.google.cz/search?q=German+M ... 36&bih=770
a něco se zvukem
https://www.youtube.com/watch?v=qAQuljp-atA
stejně to byli frajeři .... žádný CAD, kalkulačky, simulace ... jen tabulky, papír a tužka
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Cimrmann byl Matěj, nevěděl třeba, že slepé uličky mají vždy tajný východ nebo vchod. Je spousta řešení které, byly pro nedostatek technologií odloženy ad akta, nebo dokonce znovu vzkříšeny. Viz třeba Gattlingův kulomet, pohon ruční a pohon elektromotorem.
Už jste něko na něčem co mělo náhon na přední kolo jel? Myslím tedy něco co má 2 kola.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz