A od čeho jsou s.r.o.?fmodel píše:Tak abys majetek pokud nějakej máš na někoho napsal ,protože když něco neklapne tak budeš potřebovat trvalej pobyt na adrese radnice.Vím o ing co pdepsal smlouvu na výrobu automatu a byl rád když přišel jenom o auto a zbytek pomoh brácha Můj dobrej kámoš koupil dvouvřeteno GILDEMAISTER a půl roku před koncem lízačky s ním ukončili spolupráci protože nepřistoupil na snížení ceny ,pak sral hodně po tenku ,ale přežil.
Práce pro automotive - poptávka zkušeností
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
Přesně to je to z čeho bych měl průjem ,dělat pro automotiv s jednou nebo dvěma mašinama ,a s jedním zaměstnancem je sebevražda v přímém přenosu .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
To je jednoduchý kamarád má autodopravu asi 15 kamionů jako živnostník ,když jde pro úvěr na další nebo pro provozní tak ho hned dostane protože má čím ručit ,když bude s.r.o. tak ho budou lustrovat budou chtít výroční zprávy atd .martasg1 píše: A od čeho jsou s.r.o.?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No já právě myslím že to s.r.o. stále znamená společnost s ručením omezenýmbobik píše:Jako majitele tě s.r.o. už při bankrotu nezachrání. Půjdou po všech prachách, co můžou z tebe dostat. Nebo se mýlím?
Společníci ručí pouze svým vkladem do společnosti.
Společnost samozřejmě ručí celým svým majetkem.
Tzn. pokud se stroje nakoupí právnická osoba tak je to majetek společnosti ne fyzické osoby (jednatele).
Úvěry jsou jasné, banka půjčí zhruba do třetiny hodnoty firmy nebo ročního obratu za předchozí rok.
Ale je otázka jestli s takovým s.r.o. někdo sepíše kontrakt
Buďme pozitivní... snad není všechno ještě zkažené a prohnilé.
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
Nezbyva nez poprat hodne stesti, dobrou pojistku a dobreho pravnika... zejmena pozor na ustanoveni o uhrade pripadne skody z cehokoliv - nedodani vcas, nedodani ve specifikovane kvalite atd.
Pokud nebudes nabizet neco co jini neumi tak pocitej s velkym tlakem na cenu a moznosti ukonceni spoluprace kterykoliv den. Pokud to co nabizis nikdo jiny neumi tak s tim pocitej taky ale je mozne ze za mesic zavolaji ze teda jeste chvilku spolupracovat budou (protoze mezitim zjistili ze ten levnejsi dodavatel to fakt neumi).
Dodavame tam nejake ty elektronicke soucastky a je zcela bezne ze i jedina spatne fungujici deska se resi do detailu, vcetne dukladne analyzy co je spatne (odpouzdruji se jednotlive soucastky, analyzuje se k jake doslo degradaci atd.) a z toho plynoucim kdo to zaplati - dokud se to odehraje na urovni "auto neodjelo z vyrobni linky" je to jeste relativne ok kdyz vyrobce presvedcime ze ostatni soucastky jsou ok, pokud je to zavada po dvou letech a zjisti se ze by mohly selhat dalsi dily z dodavky tak ma pravni oddeleni dost prace. Jak si lze aktualne precist v novinach tak to dokaze polozit i firmy s miliardovym obratem (Takata). Svolavaci akce vychazi na $x000 na auto.
A to se nebavim o tom ze neco nedorazi vcas, tam jsou cenovky vysoke a okamzite, zasoby maji na 1 - 3 dny provozu dle typu dilu. Opet bylo mozne sledovat letos v Nemecku pretahovanou s potahy na autosedacky.
Navic velke firmy maji v tomto vyhodu - nejde je hodit pres palubu tak snadno protoze nahradu nenajdou ze dne na den takze by si likvidaci takoveho dodavatele automobilky riznuly vetev i pod sebou. U garazoveho dodavatele je nahrada otazkou dne takze ho klidne utopi.
Pokud nebudes nabizet neco co jini neumi tak pocitej s velkym tlakem na cenu a moznosti ukonceni spoluprace kterykoliv den. Pokud to co nabizis nikdo jiny neumi tak s tim pocitej taky ale je mozne ze za mesic zavolaji ze teda jeste chvilku spolupracovat budou (protoze mezitim zjistili ze ten levnejsi dodavatel to fakt neumi).
Dodavame tam nejake ty elektronicke soucastky a je zcela bezne ze i jedina spatne fungujici deska se resi do detailu, vcetne dukladne analyzy co je spatne (odpouzdruji se jednotlive soucastky, analyzuje se k jake doslo degradaci atd.) a z toho plynoucim kdo to zaplati - dokud se to odehraje na urovni "auto neodjelo z vyrobni linky" je to jeste relativne ok kdyz vyrobce presvedcime ze ostatni soucastky jsou ok, pokud je to zavada po dvou letech a zjisti se ze by mohly selhat dalsi dily z dodavky tak ma pravni oddeleni dost prace. Jak si lze aktualne precist v novinach tak to dokaze polozit i firmy s miliardovym obratem (Takata). Svolavaci akce vychazi na $x000 na auto.
A to se nebavim o tom ze neco nedorazi vcas, tam jsou cenovky vysoke a okamzite, zasoby maji na 1 - 3 dny provozu dle typu dilu. Opet bylo mozne sledovat letos v Nemecku pretahovanou s potahy na autosedacky.
Navic velke firmy maji v tomto vyhodu - nejde je hodit pres palubu tak snadno protoze nahradu nenajdou ze dne na den takze by si likvidaci takoveho dodavatele automobilky riznuly vetev i pod sebou. U garazoveho dodavatele je nahrada otazkou dne takze ho klidne utopi.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Asi nechtěl přijít o už skoro splacenýho Gildemeistera, tak se neposlal do bankrotu ale bojoval...martasg1 píše:A od čeho jsou s.r.o.?fmodel píše:dvouvřeteno GILDEMAISTER a půl roku před koncem lízačky s ním ukončili spolupráci
Aleš Procháska
Odpovím stručně .... jsi blázen!!!!
Viděl jsem u kolegy takovou smlouvu s automotivem (bylo to na poblití - jako dodavatel jedný operace na polotovaru silentbloku ručíš úplně za všechno na celým autě) co mu dávali podepsat, jelikož ale dělá věci co moc nikdo neumí, tak je poslal někam a nepodepsal to. Ale je to výjimka, že si to mohl dovolit ....
Viděl jsem u kolegy takovou smlouvu s automotivem (bylo to na poblití - jako dodavatel jedný operace na polotovaru silentbloku ručíš úplně za všechno na celým autě) co mu dávali podepsat, jelikož ale dělá věci co moc nikdo neumí, tak je poslal někam a nepodepsal to. Ale je to výjimka, že si to mohl dovolit ....
Můj bratr dělá v Bosch elektronik - dodávají do BMW x5 a podobných aut elektro díly. Smutné je že to mají být top auta a to co se do nich montuje - no škoda mluvit, raději bych si koupil Japonské auto vyrobené v Japonsku .vvitty píše:Dodavame tam nejake ty elektronicke soucastky a je zcela bezne ze i jedina spatne fungujici deska se resi do detailu, vcetne dukladne analyzy co je spatne (odpouzdruji se jednotlive soucastky, analyzuje se k jake doslo degradaci atd.) a z toho plynoucim kdo to zaplati - dokud se to odehraje na urovni "auto neodjelo z vyrobni linky" je to jeste relativne ok kdyz vyrobce presvedcime ze ostatni soucastky jsou ok, pokud je to zavada po dvou letech a zjisti se ze by mohly selhat dalsi dily z dodavky tak ma pravni oddeleni dost prace. Jak si lze aktualne precist v novinach tak to dokaze polozit i firmy s miliardovym obratem (Takata). Svolavaci akce vychazi na $x000 na auto.
A to se nebavim o tom ze neco nedorazi vcas, tam jsou cenovky vysoke a okamzite, zasoby maji na 1 - 3 dny provozu dle typu dilu. Opet bylo mozne sledovat letos v Nemecku pretahovanou s potahy na autosedacky.
Navic velke firmy maji v tomto vyhodu - nejde je hodit pres palubu tak snadno protoze nahradu nenajdou ze dne na den takze by si likvidaci takoveho dodavatele automobilky riznuly vetev i pod sebou. U garazoveho dodavatele je nahrada otazkou dne takze ho klidne utopi.
To co se děje v takových fabrikách by se v mojí nikdy nestalo... co konkrétně tady nemohu ventilovat, ale jen zkonstatuji že to je právě důvod špatné kvality a to z důvodu hamižnosti manažerů a elitního vedení.
Je to problém výrobců ne odběratelů (automobilek).
Vždy si kvalitu pohlídám a z mé dílny nikdy vědomě neodešel a neodejde zmetek... pokud ano tak to budu považovat za své selhání.
Do takovéhoto kšeftu bych nešel jako "garážník", ale sestavil bych kompletní tým s novými prostory. (i když nevím jestli spadám ještě do kolonky garážník )
Byl jsem u krachu hodně firem v jiných oblastech (aspoň myslím že jsem je nezavinil ), a teď dělám šest let analytika a vidím denně jak funguje například firma s obratem 8 miliard.
Samozřejmě všechny rizika zvážím, jen mě zajímalo/zajímá jaké jsou praktiky v této oblasti.
Jsem rád že je tato diskuze živá, děkuju přispívajícím za to a přeju hezký den
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
Drobny problem je v tom ze zavada nemusi byt nutne zpusobena dodanym dilem, muze to byt klidne chyba navrhu konstrukcniho celku ktera se projevi selhanim Tebou dodaneho dilu. Jenze prokazat to bude na Tobe protoze automobilka prehodi problem svemu dodavateli a pres nej to doputuje az k vyrobci dilu s tim ze je vadny a prokazat opak je na nem. A i kdyz prokazeme ze soucastka nebyla pouzita v souladu se specifikaci o nejake nahrade za v podstate neopravnenou reklamaci se v ramci dobrych vztahu mlci... resp. obchodaci to obcas pouzivaji jako argument ale to je asi tak vsechno. Takze se klidne muze stat ze rano po prichodu do prace uz na nekoho cekaji letenky prvni tridou (protoze levnejsi s odletem ten den nebyly ) na misto kde se hromadi nestartujici kamiony a je z toho vylet za 100.000 i bez dalsich pokut. Na ty taky nemusi nutne dojit, obcas staci dodat dostatecne vyzivnou analyzu aby meli dalsi v retezci cim nakrmit reporty a je klid... ale osobne by se mi nespalo moc dobre byt za to cely zodpovedny vlastnimi penezi.
Pojem garazista neber nejak urazlive, spis jako oznaceni pro dodavatele jehoz nahrada je relativne jednoducha a lze ji resit skrtem pera. U firmy jejiz soucastky jsou prolezle celou platformou a navazane na nemalo certifikaci to nejde tak lehce ale i tam je porad riziko stopky pro nasledne pouziti v novych konstrukcich.
Pojem garazista neber nejak urazlive, spis jako oznaceni pro dodavatele jehoz nahrada je relativne jednoducha a lze ji resit skrtem pera. U firmy jejiz soucastky jsou prolezle celou platformou a navazane na nemalo certifikaci to nejde tak lehce ale i tam je porad riziko stopky pro nasledne pouziti v novych konstrukcich.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
A co když zmetek odejde nevědomě? I tak za něj budeš odpovědný. A ten zmetek může vzniknout spoustou způsobů, z nichž většinu by tě ani nenapadlo předem předpokládat.martasg1 píše:z důvodu hamižnosti manažerů a elitního vedení. Je to problém výrobců ne odběratelů (automobilek).
Vždy si kvalitu pohlídám a z mé dílny nikdy vědomě neodešel a neodejde zmetek... pokud ano tak to budu považovat za své selhání.
Aleš Procháska
Tak potom je ještě varianta se řídit pravidlem: "kdo nic nedělá - nic nezkazí" a čekat v práci kde jsem na poklidný důchod, kterého se díky našim politikům asi nedožiju jako naši dědové kteří se ho dožily...prochaska píše:A co když zmetek odejde nevědomě? I tak za něj budeš odpovědný. A ten zmetek může vzniknout spoustou způsobů, z nichž většinu by tě ani nenapadlo předem předpokládat.martasg1 píše:z důvodu hamižnosti manažerů a elitního vedení. Je to problém výrobců ne odběratelů (automobilek).
Vždy si kvalitu pohlídám a z mé dílny nikdy vědomě neodešel a neodejde zmetek... pokud ano tak to budu považovat za své selhání.
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Až tak radikálně jsem to nemyslel. Spíš že je potřeba mít rozmyšlené co se bude dít - ne kdyby odešel zmetek, ale až odejde zmetek, protože to je jen otázka času, kdy se něco takového stane. Tvrdit, že nikdy žádný zmetek zavání naivitou. Je potřeba mít přichystané mechanismy na řešení, umět prokázat, že to byla náhoda a že není vadná celá série atd. Na druhou stranu, kdo je vycvičený z automotive, mívá jako subdodavatel spoustu bodů k dobru i v jiných odvětvích.
Aleš Procháska
Pro mě je důležitý že teď zhruba vím jak to chodí a vím co můžu čekat
Jestli se schůzka někdy uskuteční tak se nechám překvapit co z ní vyplyne.
Pak si udělám risk management a uvidíme
Jestli se schůzka někdy uskuteční tak se nechám překvapit co z ní vyplyne.
Pak si udělám risk management a uvidíme
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
kamarád tady poblíž něco také dělal pro automotiv - šlo o cosi k testování - tedy ne přímo díl do auta. Napřed udělat prototyp a po jeho odsouhlasení pak větší zakázku.
Prototyp udělal (se značným prodělkem), ten byl odsouhlasen jako dobrý ... a ze zakázky pak stejně sešlo.
Ale máš pravdu, že něco zkoušet je třeba. Jen si to dobře spočítej a dej tomu jen tolik energie/peněz aby tě to v případě "spláchnutí" akce nepoložilo.
Prototyp udělal (se značným prodělkem), ten byl odsouhlasen jako dobrý ... a ze zakázky pak stejně sešlo.
Ale máš pravdu, že něco zkoušet je třeba. Jen si to dobře spočítej a dej tomu jen tolik energie/peněz aby tě to v případě "spláchnutí" akce nepoložilo.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů