Práce pro automotive - poptávka zkušeností

sledujte nabídky práce na https://www.strojirenstvi.cz/nabidky-prace
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1874
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

19. 10. 2016, 9:24

fmodel píše:Tak abys majetek pokud nějakej máš na někoho napsal ,protože když něco neklapne tak budeš potřebovat trvalej pobyt na adrese radnice.Vím o ing co pdepsal smlouvu na výrobu automatu a byl rád když přišel jenom o auto a zbytek pomoh brácha Můj dobrej kámoš koupil dvouvřeteno GILDEMAISTER a půl roku před koncem lízačky s ním ukončili spolupráci protože nepřistoupil na snížení ceny ,pak sral hodně po tenku ,ale přežil.
A od čeho jsou s.r.o.? :)
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10122
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

19. 10. 2016, 9:32

Přesně to je to z čeho bych měl průjem ,dělat pro automotiv s jednou nebo dvěma mašinama ,a s jedním zaměstnancem je sebevražda v přímém přenosu .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10122
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

19. 10. 2016, 9:37

martasg1 píše: A od čeho jsou s.r.o.? :)
To je jednoduchý kamarád má autodopravu asi 15 kamionů jako živnostník ,když jde pro úvěr na další nebo pro provozní tak ho hned dostane protože má čím ručit ,když bude s.r.o. tak ho budou lustrovat budou chtít výroční zprávy atd .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

19. 10. 2016, 9:43

Jako majitele tě s.r.o. už při bankrotu nezachrání. Půjdou po všech prachách, co můžou z tebe dostat. Nebo se mýlím?
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1874
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

19. 10. 2016, 9:57

bobik píše:Jako majitele tě s.r.o. už při bankrotu nezachrání. Půjdou po všech prachách, co můžou z tebe dostat. Nebo se mýlím?
No já právě myslím že to s.r.o. stále znamená společnost s ručením omezeným :)

Společníci ručí pouze svým vkladem do společnosti.
Společnost samozřejmě ručí celým svým majetkem.
Tzn. pokud se stroje nakoupí právnická osoba tak je to majetek společnosti ne fyzické osoby (jednatele).
Úvěry jsou jasné, banka půjčí zhruba do třetiny hodnoty firmy nebo ročního obratu za předchozí rok.

Ale je otázka jestli s takovým s.r.o. někdo sepíše kontrakt :)

Buďme pozitivní... snad není všechno ještě zkažené a prohnilé.
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
vvitty
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 12. 2008, 12:09

19. 10. 2016, 10:48

Nezbyva nez poprat hodne stesti, dobrou pojistku a dobreho pravnika... zejmena pozor na ustanoveni o uhrade pripadne skody z cehokoliv - nedodani vcas, nedodani ve specifikovane kvalite atd.
Pokud nebudes nabizet neco co jini neumi tak pocitej s velkym tlakem na cenu a moznosti ukonceni spoluprace kterykoliv den. Pokud to co nabizis nikdo jiny neumi tak s tim pocitej taky ale je mozne ze za mesic zavolaji ze teda jeste chvilku spolupracovat budou (protoze mezitim zjistili ze ten levnejsi dodavatel to fakt neumi).

Dodavame tam nejake ty elektronicke soucastky a je zcela bezne ze i jedina spatne fungujici deska se resi do detailu, vcetne dukladne analyzy co je spatne (odpouzdruji se jednotlive soucastky, analyzuje se k jake doslo degradaci atd.) a z toho plynoucim kdo to zaplati - dokud se to odehraje na urovni "auto neodjelo z vyrobni linky" je to jeste relativne ok kdyz vyrobce presvedcime ze ostatni soucastky jsou ok, pokud je to zavada po dvou letech a zjisti se ze by mohly selhat dalsi dily z dodavky tak ma pravni oddeleni dost prace. Jak si lze aktualne precist v novinach tak to dokaze polozit i firmy s miliardovym obratem (Takata). Svolavaci akce vychazi na $x000 na auto.
A to se nebavim o tom ze neco nedorazi vcas, tam jsou cenovky vysoke a okamzite, zasoby maji na 1 - 3 dny provozu dle typu dilu. Opet bylo mozne sledovat letos v Nemecku pretahovanou s potahy na autosedacky.
Navic velke firmy maji v tomto vyhodu - nejde je hodit pres palubu tak snadno protoze nahradu nenajdou ze dne na den takze by si likvidaci takoveho dodavatele automobilky riznuly vetev i pod sebou. U garazoveho dodavatele je nahrada otazkou dne takze ho klidne utopi.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8169
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

19. 10. 2016, 10:54

martasg1 píše:
fmodel píše:dvouvřeteno GILDEMAISTER a půl roku před koncem lízačky s ním ukončili spolupráci
A od čeho jsou s.r.o.? :)
Asi nechtěl přijít o už skoro splacenýho Gildemeistera, tak se neposlal do bankrotu ale bojoval...
Aleš Procháska
Engineer
Příspěvky: 2357
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

19. 10. 2016, 11:08

Odpovím stručně .... jsi blázen!!!!
Viděl jsem u kolegy takovou smlouvu s automotivem (bylo to na poblití - jako dodavatel jedný operace na polotovaru silentbloku ručíš úplně za všechno na celým autě) co mu dávali podepsat, jelikož ale dělá věci co moc nikdo neumí, tak je poslal někam a nepodepsal to. Ale je to výjimka, že si to mohl dovolit ....
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1874
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

19. 10. 2016, 11:20

vvitty píše:Dodavame tam nejake ty elektronicke soucastky a je zcela bezne ze i jedina spatne fungujici deska se resi do detailu, vcetne dukladne analyzy co je spatne (odpouzdruji se jednotlive soucastky, analyzuje se k jake doslo degradaci atd.) a z toho plynoucim kdo to zaplati - dokud se to odehraje na urovni "auto neodjelo z vyrobni linky" je to jeste relativne ok kdyz vyrobce presvedcime ze ostatni soucastky jsou ok, pokud je to zavada po dvou letech a zjisti se ze by mohly selhat dalsi dily z dodavky tak ma pravni oddeleni dost prace. Jak si lze aktualne precist v novinach tak to dokaze polozit i firmy s miliardovym obratem (Takata). Svolavaci akce vychazi na $x000 na auto.
A to se nebavim o tom ze neco nedorazi vcas, tam jsou cenovky vysoke a okamzite, zasoby maji na 1 - 3 dny provozu dle typu dilu. Opet bylo mozne sledovat letos v Nemecku pretahovanou s potahy na autosedacky.
Navic velke firmy maji v tomto vyhodu - nejde je hodit pres palubu tak snadno protoze nahradu nenajdou ze dne na den takze by si likvidaci takoveho dodavatele automobilky riznuly vetev i pod sebou. U garazoveho dodavatele je nahrada otazkou dne takze ho klidne utopi.
Můj bratr dělá v Bosch elektronik - dodávají do BMW x5 a podobných aut elektro díly. Smutné je že to mají být top auta a to co se do nich montuje - no škoda mluvit, raději bych si koupil Japonské auto vyrobené v Japonsku :).
To co se děje v takových fabrikách by se v mojí nikdy nestalo... co konkrétně tady nemohu ventilovat, ale jen zkonstatuji že to je právě důvod špatné kvality a to z důvodu hamižnosti manažerů a elitního vedení.
Je to problém výrobců ne odběratelů (automobilek).

Vždy si kvalitu pohlídám a z mé dílny nikdy vědomě neodešel a neodejde zmetek... pokud ano tak to budu považovat za své selhání.

Do takovéhoto kšeftu bych nešel jako "garážník", ale sestavil bych kompletní tým s novými prostory. (i když nevím jestli spadám ještě do kolonky garážník :))

Byl jsem u krachu hodně firem v jiných oblastech :) (aspoň myslím že jsem je nezavinil :) ), a teď dělám šest let analytika a vidím denně jak funguje například firma s obratem 8 miliard.

Samozřejmě všechny rizika zvážím, jen mě zajímalo/zajímá jaké jsou praktiky v této oblasti.

Jsem rád že je tato diskuze živá, děkuju přispívajícím za to a přeju hezký den :wink:
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
vvitty
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 12. 2008, 12:09

19. 10. 2016, 12:21

Drobny problem je v tom ze zavada nemusi byt nutne zpusobena dodanym dilem, muze to byt klidne chyba navrhu konstrukcniho celku ktera se projevi selhanim Tebou dodaneho dilu. Jenze prokazat to bude na Tobe protoze automobilka prehodi problem svemu dodavateli a pres nej to doputuje az k vyrobci dilu s tim ze je vadny a prokazat opak je na nem. A i kdyz prokazeme ze soucastka nebyla pouzita v souladu se specifikaci o nejake nahrade za v podstate neopravnenou reklamaci se v ramci dobrych vztahu mlci... resp. obchodaci to obcas pouzivaji jako argument ale to je asi tak vsechno. Takze se klidne muze stat ze rano po prichodu do prace uz na nekoho cekaji letenky prvni tridou (protoze levnejsi s odletem ten den nebyly :D :D) na misto kde se hromadi nestartujici kamiony :lol: :lol: a je z toho vylet za 100.000 i bez dalsich pokut. Na ty taky nemusi nutne dojit, obcas staci dodat dostatecne vyzivnou analyzu aby meli dalsi v retezci cim nakrmit reporty a je klid... ale osobne by se mi nespalo moc dobre byt za to cely zodpovedny vlastnimi penezi.
Pojem garazista neber nejak urazlive, spis jako oznaceni pro dodavatele jehoz nahrada je relativne jednoducha a lze ji resit skrtem pera. U firmy jejiz soucastky jsou prolezle celou platformou a navazane na nemalo certifikaci to nejde tak lehce ale i tam je porad riziko stopky pro nasledne pouziti v novych konstrukcich.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8169
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

19. 10. 2016, 1:23

martasg1 píše:z důvodu hamižnosti manažerů a elitního vedení. Je to problém výrobců ne odběratelů (automobilek).
Vždy si kvalitu pohlídám a z mé dílny nikdy vědomě neodešel a neodejde zmetek... pokud ano tak to budu považovat za své selhání.
A co když zmetek odejde nevědomě? I tak za něj budeš odpovědný. A ten zmetek může vzniknout spoustou způsobů, z nichž většinu by tě ani nenapadlo předem předpokládat.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1874
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

19. 10. 2016, 1:28

prochaska píše:
martasg1 píše:z důvodu hamižnosti manažerů a elitního vedení. Je to problém výrobců ne odběratelů (automobilek).
Vždy si kvalitu pohlídám a z mé dílny nikdy vědomě neodešel a neodejde zmetek... pokud ano tak to budu považovat za své selhání.
A co když zmetek odejde nevědomě? I tak za něj budeš odpovědný. A ten zmetek může vzniknout spoustou způsobů, z nichž většinu by tě ani nenapadlo předem předpokládat.
Tak potom je ještě varianta se řídit pravidlem: "kdo nic nedělá - nic nezkazí" a čekat v práci kde jsem na poklidný důchod, kterého se díky našim politikům asi nedožiju jako naši dědové kteří se ho dožily... :)
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8169
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

19. 10. 2016, 1:39

Až tak radikálně jsem to nemyslel. Spíš že je potřeba mít rozmyšlené co se bude dít - ne kdyby odešel zmetek, ale až odejde zmetek, protože to je jen otázka času, kdy se něco takového stane. Tvrdit, že nikdy žádný zmetek zavání naivitou. Je potřeba mít přichystané mechanismy na řešení, umět prokázat, že to byla náhoda a že není vadná celá série atd. Na druhou stranu, kdo je vycvičený z automotive, mívá jako subdodavatel spoustu bodů k dobru i v jiných odvětvích.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1874
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

19. 10. 2016, 3:07

Pro mě je důležitý že teď zhruba vím jak to chodí a vím co můžu čekat :)
Jestli se schůzka někdy uskuteční tak se nechám překvapit co z ní vyplyne.
Pak si udělám risk management a uvidíme 8)
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
chb
Příspěvky: 3802
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

19. 10. 2016, 3:45

kamarád tady poblíž něco také dělal pro automotiv - šlo o cosi k testování - tedy ne přímo díl do auta. Napřed udělat prototyp a po jeho odsouhlasení pak větší zakázku.
Prototyp udělal (se značným prodělkem), ten byl odsouhlasen jako dobrý ... a ze zakázky pak stejně sešlo.

Ale máš pravdu, že něco zkoušet je třeba. Jen si to dobře spočítej a dej tomu jen tolik energie/peněz aby tě to v případě "spláchnutí" akce nepoložilo.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Odpovědět

Zpět na „Prace“