Uložení dlouhých lineárů
Zdravím.
Řeším drobnou věc - jak uložit a hlavně srovnat lineáry u portálovky 3500x2500. Celý rám je již svařený a dle možností vyrovnaný. Teď jak co nejlépe uložit lineáry. Jedná se o prasárnu (a klidně se k tomu přiznám), tak prosím nekamenovat. Uložení je připraveno na nosném UPE jeklu dostatečné velikosti, který samozřejmě nevykazuje nijak závratnou přesnost průřezu a už vůbec ne rovinnost ani přímost. Lineáry jsou koncipované zespodu, čili ve formaci "vedle sebe" v rovině, nejsou na bocích jak u některých mašin podobných rozměrů bývají. Čili ustavení vodorovné rovnoběžnosti by neměl být problém (jednu stranu přišroubovat a druhou podle první - teoreticky). Problém spíš vidím v tom, že se díky nerovnosti profilu může místy jedna strana ocitat až o řádově mm v jiné rovině než druhá a naopak. Portál je ale zase poměrně dlouhý, 2500mm, a i přes veškerou svou tuhost by teoreticky mohl tyto výškové nerovnosti sežrat, aby lineáry zbytečně úplně netrpěly a portál se v krajním případě nezasekl. Ovšem co je horší - díky křivosti profilu by se teoreticky mohl i kroutit, což už portál vůči druhému lineáru nesežere.
Čili - jak alespoň uspokojivě uložit vedení u takto velkých mašin, když nemáte k dispozici fabriku, která by celý rám přefrézovala/přebrousila. Napadá mě nějaký přípravek, udělátko podle kterého by se přebrousily/oškrabaly obě strany do vzájemné roviny. Nemáte někdo nějaký nápad?
Řeším drobnou věc - jak uložit a hlavně srovnat lineáry u portálovky 3500x2500. Celý rám je již svařený a dle možností vyrovnaný. Teď jak co nejlépe uložit lineáry. Jedná se o prasárnu (a klidně se k tomu přiznám), tak prosím nekamenovat. Uložení je připraveno na nosném UPE jeklu dostatečné velikosti, který samozřejmě nevykazuje nijak závratnou přesnost průřezu a už vůbec ne rovinnost ani přímost. Lineáry jsou koncipované zespodu, čili ve formaci "vedle sebe" v rovině, nejsou na bocích jak u některých mašin podobných rozměrů bývají. Čili ustavení vodorovné rovnoběžnosti by neměl být problém (jednu stranu přišroubovat a druhou podle první - teoreticky). Problém spíš vidím v tom, že se díky nerovnosti profilu může místy jedna strana ocitat až o řádově mm v jiné rovině než druhá a naopak. Portál je ale zase poměrně dlouhý, 2500mm, a i přes veškerou svou tuhost by teoreticky mohl tyto výškové nerovnosti sežrat, aby lineáry zbytečně úplně netrpěly a portál se v krajním případě nezasekl. Ovšem co je horší - díky křivosti profilu by se teoreticky mohl i kroutit, což už portál vůči druhému lineáru nesežere.
Čili - jak alespoň uspokojivě uložit vedení u takto velkých mašin, když nemáte k dispozici fabriku, která by celý rám přefrézovala/přebrousila. Napadá mě nějaký přípravek, udělátko podle kterého by se přebrousily/oškrabaly obě strany do vzájemné roviny. Nemáte někdo nějaký nápad?
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit
Zkus alespoň blbou fotku ať si uděláme lepší představu(o něčem bych věděl ,ale jsou potřeba fotky)
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
nejdřív než budeš pokračovat, tak se mrkni na nějaký most nebo na Petřínskou rozhlednu a zkus se zamyslet nebo si zjistit, proč ty profily všude tvoří trojúhelníková a ne čtvercová okna
pak si přečti vlákna alespoň pár lidí, co tady totéž každých 14 dní řeší
pak si přečti vlákna alespoň pár lidí, co tady totéž každých 14 dní řeší
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
to je spíš krmelec než stroj..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Jo, krmelec A když tam vleze srnka, tak jí to udělá účes dle přání...
Ale spíš by pomohla rada s tím uložením. Vím jak se staví mosty, překvapivě. I když třeba taková portálovka se stolem do oblouku by byla taky zajímavá Rámové konstrukce řeším poměrně často, a samozřejmě vím že tam ještě chybí pár kusů, protože tak jak je to teď je to skutečně pevné jen v jedné rovině. Chtěli jste jen nástřel tvaru. Ale jak říkám, spíš ta rada s tím uložením
Ale spíš by pomohla rada s tím uložením. Vím jak se staví mosty, překvapivě. I když třeba taková portálovka se stolem do oblouku by byla taky zajímavá Rámové konstrukce řeším poměrně často, a samozřejmě vím že tam ještě chybí pár kusů, protože tak jak je to teď je to skutečně pevné jen v jedné rovině. Chtěli jste jen nástřel tvaru. Ale jak říkám, spíš ta rada s tím uložením
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit
Tak že úplně jednoduchá verze, na drzouna z boku našroubuješ čtyřhtanou tyč obdelníkového průřezu válcovanou za studena (nebo obrobenou) a to s bočními dírami o 1mm většími než je průměr šroubů kterými jí budeš šroubovat .
Na přesné seřízení ti stačí vodováha s dělením 0,03/m a 4 válečky z ložiska průměr tak 12mm .
V tý tyči budou mimo díry na šrouby potřeba ještě závity na štelovací červíky pro příčné uložení a epoxdové lepidlo s dlouhým tužidlem .
Až srovnáš a zalepíš tyče, svrchu navrtáš díry a závity na lineáry .
Na přesné seřízení ti stačí vodováha s dělením 0,03/m a 4 válečky z ložiska průměr tak 12mm .
V tý tyči budou mimo díry na šrouby potřeba ještě závity na štelovací červíky pro příčné uložení a epoxdové lepidlo s dlouhým tužidlem .
Až srovnáš a zalepíš tyče, svrchu navrtáš díry a závity na lineáry .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Máš na mysli takhle? Velké díry pro šrouby, které přes lepidlo drží tyč u profilu, a malé pro červíky, kterýma ustavím sklon tyče od stěny profilu tak, abych dosáhl vzájemné roviny obou stran uložení na horní ploše té tyče?
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit
Dá se říct že ano ,jen nad těma červama musí bejt ještě jedna řada šroubů aby se mohly poprat s těma červíkama když potřebuješ přitáhnout a né odtlačit a po vytvrnutí rozumě dotáhnout.Pokud budeš potřebovat obrátit sklon dáš k horní díře podkladovou planžetu třeba 0,1 a došteluješ spodek.
Je to taková strojařská divočina ,ale obrábět na přesno takovouhle velikost když nemáš pár set tisíc na stavbu si žádá nekonvenční přístup ,a ocelové ingoty na tom asi obrábět nebudeš
Je to taková strojařská divočina ,ale obrábět na přesno takovouhle velikost když nemáš pár set tisíc na stavbu si žádá nekonvenční přístup ,a ocelové ingoty na tom asi obrábět nebudeš
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Celý profil je mírně nakloněn na jednu stranu (u toho neřádu stojna nesvírá s bočnicí 90 stupňů, ale méně), takže červíci budou nejspíše stačit. Nebo myslíš že ten epoxid nebude dost pevný aby nesl zatížení, že by to teda přebraly ty červíci kontra šroubky?
Každopádně vršek toho profilu je nejlépe ze všech stran profilu usazený do roviny s druhou stranou. Tak mě napadá zda tu tyč nepoložit naplocho na vršek toho profilu a stejným způsobem epoxid/šroub/červíci to seštelovat do roviny. Získal bych tím dobré místo pro hřeben, který by ležel "povalený" na bok vedle kolejnice. A nebo lépe na tom boku té tyče, zuby dolu (kvůli bordelu). Koukám že Ferona má skladem ZSV tyče v přesnosti h11...
A přesně, ingoty fakt ne. Vyhrožoval jsem že by to mělo zvládnout, jak tady s oblibou vždycky někdo napíše - "občas" i hliník Ten termín fakt miluju. Občas hliník
Ale v praxi je to spíš jen opodstatnění, proč to udělat o trochu lépe a ne "jen na dřevo"...
Každopádně vršek toho profilu je nejlépe ze všech stran profilu usazený do roviny s druhou stranou. Tak mě napadá zda tu tyč nepoložit naplocho na vršek toho profilu a stejným způsobem epoxid/šroub/červíci to seštelovat do roviny. Získal bych tím dobré místo pro hřeben, který by ležel "povalený" na bok vedle kolejnice. A nebo lépe na tom boku té tyče, zuby dolu (kvůli bordelu). Koukám že Ferona má skladem ZSV tyče v přesnosti h11...
A přesně, ingoty fakt ne. Vyhrožoval jsem že by to mělo zvládnout, jak tady s oblibou vždycky někdo napíše - "občas" i hliník Ten termín fakt miluju. Občas hliník
Ale v praxi je to spíš jen opodstatnění, proč to udělat o trochu lépe a ne "jen na dřevo"...
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit
Asi by to šlo ,jen to bude chtít podkládací planžetu a tu pásovinu dost silnou aby se to samovolně nevlnilo.Je to stejně jenom vybrat lepší řešení z těch špatnejch
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže takhle nějak bych to asi viděl. Souhlas že je to trošku kovbojka a asi se uzávituju a ušroubuju až mi ručičky upadnou, ale lepší než to sedlácky přišroubovat k profilu když nejsou k dispozici mašiny...
Na každé straně šroub co to přitahuje k profilu na střídačku s červíkem co to odtahuje. Podestlat epoxidem, jakožto který jsme s dovozcem našli s vlastnostmi téměř ideálními ("nezlomitelný" epoxid jenž prakticky nemění tvar při tuhnutí, pro lepení kovů, s dlouhou dobou zpracovatelnosti, vysoká pevnost, tlumení vibrací, nebublá na vzduchu). Vyrovnat strojnickou vodováhou pomocí šroubů a červů, jak podélně, tak napříč. Po vytvrdnutí rozumně dotáhnout šrouby (ošetřené proti epoxidu). Červy nedotahovat, logicky. Pak navrtat a nazávitovat díry pro kolejnici. A pak transplantace rukou, přepočítání zlomených závitníků a hluboké zamyšlení, jestli to za tu dřinu stálo....
Na každé straně šroub co to přitahuje k profilu na střídačku s červíkem co to odtahuje. Podestlat epoxidem, jakožto který jsme s dovozcem našli s vlastnostmi téměř ideálními ("nezlomitelný" epoxid jenž prakticky nemění tvar při tuhnutí, pro lepení kovů, s dlouhou dobou zpracovatelnosti, vysoká pevnost, tlumení vibrací, nebublá na vzduchu). Vyrovnat strojnickou vodováhou pomocí šroubů a červů, jak podélně, tak napříč. Po vytvrdnutí rozumně dotáhnout šrouby (ošetřené proti epoxidu). Červy nedotahovat, logicky. Pak navrtat a nazávitovat díry pro kolejnici. A pak transplantace rukou, přepočítání zlomených závitníků a hluboké zamyšlení, jestli to za tu dřinu stálo....
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit
jj buť musíš mít peníze nebo to chce lidský sádlo samo se to neudělá
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Bacha na to, tak jak to máš navržené, lece uděláš vlnovku. Sice i ta jde odhalit, ale ne už tak jednoduše. I to meření napříč chce přípravek. Když tu taženku provrtáš, tak může taky zblbnout a trochu se natvarovat. A kolejnice na boční rovinu budeš rovnat podle čeho? Pravítko, drát, nebo jinak? A ještě nezapomeň na to, aby oběkolejnice, tedy plocháče pod nima, byly ve stejné výšce a hlavně nesmí být do vrtule.Pipik píše:Takže takhle nějak bych to asi viděl. Souhlas že je to trošku kovbojka..... Vyrovnat strojnickou vodováhou pomocí šroubů a červů, jak podélně, tak napříč. Po vytvrdnutí rozumně dotáhnout šrouby (ošetřené proti epoxidu). Červy nedotahovat, logicky. Pak navrtat a nazávitovat díry pro kolejnici. A pak transplantace rukou, přepočítání zlomených závitníků a hluboké zamyšlení, jestli to za tu dřinu stálo....