Jak vyrobit kolo na soustruh?

Tovární CNC a apřestavby konvenčních soustruhů
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

20. 3. 2009, 11:50

Sumasumárum, na Zemi to má zatím řádně vyřešené jen Pupík! 8)
Uživatelský avatar
TimeCop
Příspěvky: 395
Registrován: 27. 3. 2008, 10:03

20. 3. 2009, 12:41

8)
Naposledy upravil(a) TimeCop dne 20. 3. 2009, 10:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

20. 3. 2009, 3:08

To nebylo rejpnutí, to bylo konstatování holého faktu
- je rukolapné,
- že se na tím zamyslel hlouběji než jiní a v klidu ignoroval školní vzorce a dogmy v zájmu funkčnosti věci a z toho plyne i kolik času tomu musel věnovat. Když koukneš na časy mých příspěvků, od prvního čmárnutí po funkční kolo, které ale ještě na ničem neběželo, čas 3 hodiny. Čiže je mi z vlastní zkušenosti jasné, kolik s tím asi strávil Pupík než to dotáh do nej podoby. Prostě možnost zamyslet se nad věcí v hloubce vesmíru vyžaduje kopu času a klid..
- že má nej řemenici na heli na Zemi bude platit do chvíle, dokud někdo nepředvede lepší
-smiř se s tim........:wink:
Uživatelský avatar
TimeCop
Příspěvky: 395
Registrován: 27. 3. 2008, 10:03

20. 3. 2009, 6:00

Dal jsem to do řiti, máš pravdu, každého věc, sry. :wink:
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

21. 3. 2009, 5:26

Kolik asi může karbonové takové kolo vydržet v domácích podmínkách ?
Odejde první kolo nebo řemen?
Přílohy
ozkoloZ22.jpg
Pupik
Příspěvky: 248
Registrován: 7. 12. 2008, 6:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

21. 3. 2009, 6:07

Nejdulezitejsi na profilu remenice je bok a horni radius v zaberu zubu, dno muze byt hlubsi a sirka drazky klidne vetsi, pro velke rychlosti je to i casto zadouci utika tudma stlaceny vzduch. Druha nemene dulezita vec je pak roztec techto bocnich profilu zubu na kruznici ,coz urcuje vnejsi prumer remenice.
Roztec zubu (prumer remenice) to je trochu alchymie a zalezi na materialu remenu, max. otackach a prenasenem momentu. Neni to vsak zase tak strasne, zejmena pro zdejsi vyuziti (cnc). Na vrtulnicich je to trochu jine, nektere nase remenice toci az 25000ot/min.
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

21. 3. 2009, 6:13

No právě, když vidím co vydrží vstřikovaný plast na vrtulnících, pak kolo z karbonu co se na CNC točí 300 otáček za minutu musí zákonitě celej stroj přežít - možná i mě. :lol: V neposlední řadě je potřeba podotknout, že to je materiálu vytaženého z koše, tedy zadarmo...
Mambo
Příspěvky: 315
Registrován: 5. 4. 2007, 5:38
Bydliště: Turnov/Liberec

21. 3. 2009, 8:56

Nemuzou ty karbonova vlakna co trci trosku z rezu drasat ten remen ?
Uživatelský avatar
TimeCop
Příspěvky: 395
Registrován: 27. 3. 2008, 10:03

21. 3. 2009, 10:13

Není nic jednoduššího, než na to udělat primitivní test-stand ze starýho Kressu a honit to při 25000 otáčkách až do rozsypání. 8)
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

21. 3. 2009, 2:31

Jistě by to bylo zajímavé na 25K ho nechat točit hodinu to je pak jako na CNC při 300 otáčkách 5000 hodin hehe. Udělám dvě kola a nějakej jednoduchej převodobastl - čim dál víc se mi to zamlouvá!
Uživatelský avatar
TimeCop
Příspěvky: 395
Registrován: 27. 3. 2008, 10:03

21. 3. 2009, 4:29

Myslím, že tam někde pravda bude, ale vzal bych v potaz předřečníka Mambu
a nachystal bych si určitě náhradní řemen před pokusy, ať pak zbytečně nestojíš, pokud by jej ten carbon sežral...
Přeci jen hliník či plast se řemenem ožužlá, u carbonu si tak jistý nejsem.
Odpovědět

Zpět na „CNC soustruhy“