Vytlačování dutin tlakem vody
U nás ve fabrice se dělally polokoule na umělej horizont. Rok 1976. Tedy požadavky na přesnost docela vysoké a šlo to všechno přes vojenskou zkušebnu. Polotovar se táhnul natřikrát, mazalo se petrolejem a na 50 kusovou dávku jsi dostal 55 plechů a stačilo to.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8173
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, dík. Jak vypadá rovinnost/drsnost toho výrobku? Mám na mysli třeba případ, že by se takhle vyrobil vypuklý kryt s rovným okrajem, jestli by ten okraj bez dalších úprav dosedl třeba na otvor s drážkou pro o-kroužek tak, aby to bylo těsné?
Aleš Procháska
Jednou jsem viděl klempíře, jak tvaroval plechy na takovém jednoduchém bazmeku a když jsem se zeptal co to je, odpověděl, že prý anglické kolo. Máte s tím někdo zkušenost?
[/quote]
Samozřejmě. To je válcovací stroj. Mám a používám v kombinaci s Eckoldem.
Cena stroje a nástrojů je strašná. Válcovací stroj Englisch Wheels si můžeš poměrně lehce vyrobit.
Stahovací kladívko které je na foto, občas používám na dorovnánín některých ploch, ale pouze pro detaily některých míst které už nemůžeš dát do stroje.
Většina řemeslníků v tomto oboru používá technologické zkratky. Půjčují si špalky, pytle, paličky.
Rozmlátí plech tvrdým přístupem, potom to ohřívají aby to změklo a mohli pokračovat. V podstatě podobně jako "Koudelka nejtek". Krásná práce.
Mnou popisovanou technologií vytvaruješ cokoliv a pokud používáš mozek, vše za studena
a stále je to měkký plech, déle zpracovatelný a svařitelný. Bohužel cenově je to scifi, ale pokud
je zákazník ochoten platit někoho kdo se trápí s paličkou 2 roky a slepuje něco co lze vyrobit spolehlivě za 2 měsíce touto technologií ve zcela jiné kvalitě, jsou ty počty celkem jasné.
Zkusím přidat obrázek, ale nešlo mi to. Nejde mi to.
[/quote]
Samozřejmě. To je válcovací stroj. Mám a používám v kombinaci s Eckoldem.
Cena stroje a nástrojů je strašná. Válcovací stroj Englisch Wheels si můžeš poměrně lehce vyrobit.
Stahovací kladívko které je na foto, občas používám na dorovnánín některých ploch, ale pouze pro detaily některých míst které už nemůžeš dát do stroje.
Většina řemeslníků v tomto oboru používá technologické zkratky. Půjčují si špalky, pytle, paličky.
Rozmlátí plech tvrdým přístupem, potom to ohřívají aby to změklo a mohli pokračovat. V podstatě podobně jako "Koudelka nejtek". Krásná práce.
Mnou popisovanou technologií vytvaruješ cokoliv a pokud používáš mozek, vše za studena
a stále je to měkký plech, déle zpracovatelný a svařitelný. Bohužel cenově je to scifi, ale pokud
je zákazník ochoten platit někoho kdo se trápí s paličkou 2 roky a slepuje něco co lze vyrobit spolehlivě za 2 měsíce touto technologií ve zcela jiné kvalitě, jsou ty počty celkem jasné.
Zkusím přidat obrázek, ale nešlo mi to. Nejde mi to.
To kladivko....je k .... . NEcakaj od neho zaiaden zazrak,Modros píše: ↑15. 5. 2023, 10:03 někdo holt musí rukama když ta technologie stojí nesmysl a nevidim pro ní využití aby se zaplatila...jinak to neni nic nového.....a stačej na to dva druhy kladiva a nebo tohle pro fajnšmekry
jedna věc je stroj....ale v dnešní době někoho donutit aby při práci přemejšlel...tak to se nedá koupit a to je kámen urazu
měl sem na pohovoru mechanika kterej řekl že by rád dělal už jen diagnostiku...že té špíny už má dost.....bylo mu 26 let
Mam ho v praci ale skor dosiahnem stiahnutie plechu ohrevom a schladenim /staci aj tplovzduska/ ako stahovacim kladivkom.
Jde o tloušťku plechu. Čím je plech silnější, tím lze dosáhnout lepších výsledků. Podobný díl bych viděl min. od 1,5mm do 2,5mm. Lze tvarovat až 6mm tímto způsobem. Zkoušel jsem tvarovat složitější díl z nerezu 3mm. Ale nárazníky ze 3mm nerezu dělám běžně. Skus to paličkou....
Při tvarování je slyšet vrzání molekul.
Nějak mi nejdou vložit obrázky, popište mi to někdo jak na to. Už jsem na to přišel.
Ocelová miska s rovným okrajem je 1mm zkušební kus Z jednoho kusu plechu. Velké misky jsou nerez 1mm cca 500mm. Pod folií z vnitřní strany jsou hladké.
Ja tiež robím ručné tvarovanie plechu - pri renováciách veteránov, ale zatiaľ len ako hobby. Prikladám fotky mojej kotliny na guláš. Boli to asi 2 týždne práce, ale všetko čo je na nej, je robené z rovnej tabule plechu a s minimálnym odpadom.
Popravde nie je to až taká veda. Už by som si postupne trúfol aj na výrobu replík častí karosérií - špecializujem sa na Tatry 603...
Popravde nie je to až taká veda. Už by som si postupne trúfol aj na výrobu replík častí karosérií - špecializujem sa na Tatry 603...
Ten gril je super. Nárazníky dělám Eckoldem. Je to poměrně rychlé.
Hydroforming na 3mm? To musíš mít dobré čerpadlo.
Níže Aero a Jawa 3mm a ty malé jsou BMW 327 2mm. Mají zužující profil a velmi krátký ohyb na okraji. Ty mě trochu potrápily, ale opět mojí metodou bez větší přípravy a předvídatelný výsledek. Díl na T603 mezi kapotu a přední masku jsem dělal z jednoho kusu podle originálního nd
z Mototechny. Zabalil jsem to a poslal karosářovi. Potom mi poslal výsledek. Musel to říznout
protože každá Tatra má ten úsměv trochu jinak vlivem předchozích "odborných zásahů", ale byl spokojen. Spodní pod masku jsem dělal taky. Ovšem zákazníci kolem T603 to je dílko. Byli zviklí fasovat a podle toho to tak i vypadá.
Hydroforming na 3mm? To musíš mít dobré čerpadlo.
Níže Aero a Jawa 3mm a ty malé jsou BMW 327 2mm. Mají zužující profil a velmi krátký ohyb na okraji. Ty mě trochu potrápily, ale opět mojí metodou bez větší přípravy a předvídatelný výsledek. Díl na T603 mezi kapotu a přední masku jsem dělal z jednoho kusu podle originálního nd
z Mototechny. Zabalil jsem to a poslal karosářovi. Potom mi poslal výsledek. Musel to říznout
protože každá Tatra má ten úsměv trochu jinak vlivem předchozích "odborných zásahů", ale byl spokojen. Spodní pod masku jsem dělal taky. Ovšem zákazníci kolem T603 to je dílko. Byli zviklí fasovat a podle toho to tak i vypadá.
Pekná práca!
U mňa je Eckold pridrahý špás. Neviem aké hrúbky by dala moja hobby valcovačka (akože ,,english-wheel" doteraz som som robil hrúbky do 1,2mm), ale navrhujem kvalitnú novú tá by mohla zvládnuť aj väčšie hrúbky.
Inak na tú Tatru doporučujem tesniacu gumu do toho žľabu na okraji kufra nelepiť, len vložiť (aspoň v spodnej časti). Dá sa potom vlhkosť v žľabe ľahko utrieť a oveľa menej to potom hnije...
Inak vidím namiesto nárazníku úchyty na ,,autogril" (neviem ako sa to volá, angličania tomu hovoria ,,car rottiserie"). Nemáš aj z tohoto nejaké fotky? že by som sa inšpiroval - tiež chcem v budúcnosti vyrobiť. Ak chceš, môžeme pokračovať cez sz (alebo v inom vlákne), nech neodbiehame od témy...
U mňa je Eckold pridrahý špás. Neviem aké hrúbky by dala moja hobby valcovačka (akože ,,english-wheel" doteraz som som robil hrúbky do 1,2mm), ale navrhujem kvalitnú novú tá by mohla zvládnuť aj väčšie hrúbky.
Inak na tú Tatru doporučujem tesniacu gumu do toho žľabu na okraji kufra nelepiť, len vložiť (aspoň v spodnej časti). Dá sa potom vlhkosť v žľabe ľahko utrieť a oveľa menej to potom hnije...
Inak vidím namiesto nárazníku úchyty na ,,autogril" (neviem ako sa to volá, angličania tomu hovoria ,,car rottiserie"). Nemáš aj z tohoto nejaké fotky? že by som sa inšpiroval - tiež chcem v budúcnosti vyrobiť. Ak chceš, môžeme pokračovať cez sz (alebo v inom vlákne), nech neodbiehame od témy...