origo byl asi silumin ČSN 424331 nebo 424337 ,,kalenej"r4cv píše: Motor je škoda 720, 2000ccm.
Frézovanie - blok motora
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ty brďo:
140kg duralu 20 000Kč
CAM - 120h 60 000 až 100 000Kč
CNC - 160h 160 000Kč
Přípravky : 20 000Kč
Montáž : 40h 16 000Kč
Suma sumárum: 300 000Kč +- 100 000Kč za výrobu frézováním.
A ještě můj další dohad, čím pevnější slitina hliníku, tím více je náhlá na praskání od vibrací. Asi bych se zamyslel nad volbou materiálu i z tohoto důvodu.
140kg duralu 20 000Kč
CAM - 120h 60 000 až 100 000Kč
CNC - 160h 160 000Kč
Přípravky : 20 000Kč
Montáž : 40h 16 000Kč
Suma sumárum: 300 000Kč +- 100 000Kč za výrobu frézováním.
A ještě můj další dohad, čím pevnější slitina hliníku, tím více je náhlá na praskání od vibrací. Asi bych se zamyslel nad volbou materiálu i z tohoto důvodu.
Nebylo by lepší udělat odlitek, než to frézovat z bloku?
Bych chtěl vidět sponzora co se do toho za tu (viz výše) sumu pustí. Nemluvě o tom, že to pravé veselí začne až v průběhu obrábění - kdy se třeba překvapivě zjiistí, že obrábět v PC a na skutečném stroji, v kusovce, často nejde stejně rychle.bobik píše:Ty brďo:
140kg duralu 20 000Kč
CAM - 120h 60 000 až 100 000Kč
CNC - 160h 160 000Kč
Přípravky : 20 000Kč
Montáž : 40h 16 000Kč
Suma sumárum: 300 000Kč +- 100 000Kč za výrobu frézováním.
A ještě můj další dohad, čím pevnější slitina hliníku, tím více je náhlá na praskání od vibrací. Asi bych se zamyslel nad volbou materiálu i z tohoto důvodu.
Hlavně v hlubokejch dírách je to radost.milan584 píše: kdy se třeba překvapivě zjiistí, že obrábět v PC a na skutečném stroji, v kusovce, často nejde stejně rychle.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jde o to co ho živí ,jestli to frézování nebo chce ten blok .QNX píše:Nebylo by lepší udělat odlitek, než to frézovat z bloku?
Dokážu odlejt jen z 3d dat bohužel u tisku je na každej kus potřeba vytisknout nová forma.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
fmodel: Tak vytisknutá forma, to je paráda. Na kolik by vyšla pro blok motoru?
Já jsem myslel nějaký hodně zjednodušený polotovar, aby stačil jen "jednoduchý" model, ale zároveň se ušetřilo hodně obrábění. Kdybych to obráběl já, tak bych docel ocenil dělat to rovnou třeba 3x, abych měl nějakou rezervu, když se něco podělá (a při tolika operacích na jediném kuse se to podělat může dost snadno).
Já jsem myslel nějaký hodně zjednodušený polotovar, aby stačil jen "jednoduchý" model, ale zároveň se ušetřilo hodně obrábění. Kdybych to obráběl já, tak bych docel ocenil dělat to rovnou třeba 3x, abych měl nějakou rezervu, když se něco podělá (a při tolika operacích na jediném kuse se to podělat může dost snadno).
nemyslel jsem zadavatele, ale toho, kdo to bude obrábět - pokud to totiž někdo bude dlabat za 300 000,- a ejhle, na konci bude zmetek a nebo se to bude muset hrabat 3x, za stejný peníze, bude jistě veselo víc, než když by se vyrábělo lože na malý nešikmooký soustruh.bobik píše:No jestli je to škoda 720, tak tu má jen jeden člověk na světě a pár jich má škodovácké muzeum. Jsou majitelé, kteří dají do restourování svých miláčku miliony. Tak nějakých 300 000Kč je nerozhází.
milan584: Tak oproti tomu bloku motoru je lože na soustruh vyleženě jednoduchej projekt
Tak drobný záseky se dají vyvařit a znovu přefrézovat. Ale asi se shodneme na tom, že cesta odlitku bude levnější a bude lepší i pro zachování historické hodnoty. Kolik by stálo vytisknout 3D modely pro odlitek? 50 000Kč? Odlití dalších 50, obrobení dalších 50 a jsme na poloviční ceně, než to frézovat z bloku.
Koukal jsem se co to vlastně je za auto a při tom jsem našel následující: "Dokonce byly i stanovené ceníky: při výrobních nákladech 25.240 Kčs se předpokládala velkoobchodní cena 27.140 Kčs a maloobchodní prodejní cena vozu v základní výbavě měla být 30.000 Kčs za Škodu 1250. Bylo by zajímavé dát vedle sebe výrobní náklady, velkoobchodní a maloobchodní cenu dnes.
původní odlitek bych řekl, že je klasika, 31 nebo 57 do písku (za komunistů se toho moc jíného nelilo, takže celkem jednoduché). A v serií by to nejspíš lili nizkotlakem, takže aktuálně by to nejspíš byl Kurtz.kenybz píše:a co mechanické vlastnosti když to nebude tlakový odlitek, ale obrobek? nebo je origo blok litý gravitačně?
Takže pokaždé celkem bezedná díra na peníze za technologií, nic jednoduchého.
V některých detailech jistě ano, v jiných to bude přesně obráceněQNX píše:milan584: Tak oproti tomu bloku motoru je lože na soustruh vyleženě jednoduchej projekt
Výsledek bude stejný - dlouhé vlákno na netu.
Btw, kdyby náhodou někoho zajímalo, kolik je ten úhel dole u 102, tak na výkresu je 50°17 minut, 52sec.
Bez tolerance