frézka fa2u
Dík za info tItel...budu rád za každý postřeh. To budeš dělat na vlastní frézce ?
Každopádně jsem byl zjevně najivní že by šla vůle u tohoto typu frézovací hlavy uložené v br. kuželu dostat k 0,02, tak si myslím, že se pro zatím se statickou vůli 0,04mm spokojím. Hlavně že to neháže. Jinak předtím mi nepřišlo divné, že je v horních ložiskách mazací tuk a asi to bude příčina onoho mírného hřátí. Protože maznice vede jen k nim a bronzový kužel samostatné přimazávání nemá na této hlavě ( měl jsem zato, že je tam centrální mazání, ale prd). Tak to rozkopnu jak bude chvilka, vymyju vazelínu a budu mazat olejem s nízkou viskozitou do děch horních ať to stéká dolů do kužele, snad to zabere. I když netočím ji tak často a dlouho aby se to nějak zásadně hřálo.
Kdyby se Ti chtělo fotit, jistě to ocení více lidí časem.
Dík
Petr
Každopádně jsem byl zjevně najivní že by šla vůle u tohoto typu frézovací hlavy uložené v br. kuželu dostat k 0,02, tak si myslím, že se pro zatím se statickou vůli 0,04mm spokojím. Hlavně že to neháže. Jinak předtím mi nepřišlo divné, že je v horních ložiskách mazací tuk a asi to bude příčina onoho mírného hřátí. Protože maznice vede jen k nim a bronzový kužel samostatné přimazávání nemá na této hlavě ( měl jsem zato, že je tam centrální mazání, ale prd). Tak to rozkopnu jak bude chvilka, vymyju vazelínu a budu mazat olejem s nízkou viskozitou do děch horních ať to stéká dolů do kužele, snad to zabere. I když netočím ji tak často a dlouho aby se to nějak zásadně hřálo.
Kdyby se Ti chtělo fotit, jistě to ocení více lidí časem.
Dík
Petr
Ano, budem to robiť na vlastnej fréze. Mám dve tieto hlavy. Jednu s ISO30 a jednu s morse 3. Ta ISO30 je uplne "nová" nikdy nepoužívaná. Tam by som mohol potom zmerať všetky vôle ako referenciu.
Tu morse 3 som zatiaľ ani nepozeral, či ju vôbec dám dokopy, pretože je rozobratá a neviem či je kompletná. To primazávanie ložísk je riešené (aspoň si myslím) iba tou pumpičkou. Olej nalievaš do tých 2 alebo 3 skrutiek (neviem z hlavy) nad ňou.
Určite budem fotiť.
Tu morse 3 som zatiaľ ani nepozeral, či ju vôbec dám dokopy, pretože je rozobratá a neviem či je kompletná. To primazávanie ložísk je riešené (aspoň si myslím) iba tou pumpičkou. Olej nalievaš do tých 2 alebo 3 skrutiek (neviem z hlavy) nad ňou.
Určite budem fotiť.
Dobrý den měl bych prosbu, prosil bych rozměry hřídele propojující hlavní vřeteno s Univerzální hlavou, kopil jsem HUA2 ale jaksi mi k tomu zapomněli dát tu propojovací hřídel. a hlavni vřeteno je Metrický kužel 32. "(rozměrově podobný jako MK4)", nikde to nemohu najít. bohužel po tom co jsem sundal HVA2 tak jsem vystřízlivěl a zjistil jsem že má jiné napojeni pomocí ozubeného soukolí.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 19. 10. 2016, 8:33
Prosím vás, našel by se tu někdo kdo by mi poradil s jistou drobností? Řeším na své mašině problém s rozbehem hlavního motoru. Potřeboval bych vědět jak je u tohoto typu řešen. Problém spočívá v tom že při spuštění motoru nejfunguje pozvolný rozběh a ozubení jde natvrdo proti sobě, zvlášť při vyšších otáčkách je to pěkná rána...
Díky moc za radu
Díky moc za radu
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 19. 10. 2016, 8:33
Paráda díky moc. Měl jsem obavy aby nebylo něco v nepořádku s elektrikou. Dali by jste ještě radu jak se k té spojce dostat, tzn. je lepší jít prez skříň nebo sundat motor?
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 19. 10. 2016, 8:33
Já ti nevím, ale ten tvrdej rozběh je běžnej na starejch mašinách ,prostě tenkrát frekvenční měnič nebyl proto mají dost často vytlučenej převod. Nejjednodušší je bazarovej softstart (kupoval jsem dva po litru) a zapojit ho umí snad úplně každej .
Naposledy upravil(a) fmodel dne 25. 6. 2018, 10:42, celkem upraveno 1 x.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 19. 10. 2016, 8:33
Děkuji za rady ,ale bohužel už jsem zjistil v čem celý můj problém s zpočívá. Po dalších pár hodinách používání frézky od uvedení příčiny zde na fórum mi přestal fungovat poslední trojstupeň řazení otáček Po vyndání převodové skříně a vyzkoušení běhu jsem zjistil že je patrně u jednoho z kol přestřižený klínek,viz foto. A tak se ptám, je-li mi někdo ochtný poradít. Dá se nějak rozumně sundat ta hřídel na které jsou oz. kola upevněna aniž bych museĺ demontovat i ta ostatní. Bohužel netuším jak je to uvnitř poskládané,tedy jestli to není pouze hřídel jednoho průměru a na ní nasazeny kola a dole distanční trubka, to by pak demontáž byla mnohem jednodušší. Díky
Tohle je brnkačka, když se na to dobře podíváš, tak si všimni že je každá jiná. Když si to vyfotíš ze všech stran, tak to máš za 10 min. složený. Ono se to ani špatně složit nedá, nedostal bys to tam jinak. Většinou je to skládaný tak, že to musí stejně všechno ven, možná že tady by stačilo vyklepnout jen tu hřídel.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B