Mazani s28
Pokusím se vložit ta videa...
- Přílohy
-
- DSCN4433.avi
- (368.24 KiB) Staženo 169 x
-
- DSCN4434.avi
- (314.75 KiB) Staženo 152 x
Pokusím se přiložit ta videa... už podruhé...
- Přílohy
-
- DSCN4433.avi
- (368.24 KiB) Staženo 171 x
-
- DSCN4434.avi
- (314.75 KiB) Staženo 111 x
Hezké, děkuji i za ostatní.
To sice ano, ale kromě vřetene a rychlostní skříně. Na to mě byl také technickou podporou v Paramu doporučen olej OL-J10
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Udelal jsem si pred par lety na tema mazani nortonky a vretenovych lozisek maly prehled viskozit ruznych oleju, ktere ruzni lide v S28 pouzivaji a radi treba na fcb apod. Teplota v grafu je teplota oleje. OL-J10 je nejbliz puvodni specifikaci, OL-J22 vyhovi pro ta loziska jen pro vyssi pracovni teploty --> nevhodne pro nizsi otacky, nevyhrivane dilny, kratke soustruzeni. J3 uz prozmenu z vetsiny techto letitych stroju potece.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Taky se mi u mýho soustruhu (MN80) s kluznýma ložiskama vřetene víc osvědčil řidší OL-J10. Předepsaný OL-J22 má problém dostat se do těch správných míst a ložiska mají tendenci se po chvilce soustružení ohřívat. Při delší práci, kdy jsou ložiska zahřátá na provozní teplotu už není problém občas přimazat i tou OL-J22.
Toť moje zkušenost. Myslím si, že u S-28 to bude podobný.
Toť moje zkušenost. Myslím si, že u S-28 to bude podobný.
Ahoj kluci Koupil jsem si taky žebráka s 28 a při vypouštění oleje jsem v olejové lázní našel dvě železné kuličky jednu pružinku a dva červíky am6 matku Může mi někdo poradit kde by to mohlo chybět očividně jsem neviděl Kdyby něco chybělo děkuji
hm co takhle foto a trochu upresnit..jednak(pruzinky kulicka delka cerviku)..atd a jakou olejovou lazen maš na mysli..suport ..vretenik ..spojka..
Ahoj. To je na sundání zadního deklu. Malej červík s matičkou býval na zajištění hřídele vloženého kola zpátečky, velkej na škrcení tlaku oleje z čerpadla možná i z pružinou a kuličky snad né z vysypaného ložiska . Jo a ještě nalisovaná maznička ze suportu nebo koníku ( kde by se tam vzala??) Hezký den výzkumníkům.
Jsem jel rozdělaný Díval jsem se na všechny kola na čerpadlo všechno co jsem našel a Nenašel jsem vůbec nic Kdyby něco chybělo i přes zrcátko spíš přemýšlím jestli to někdo rozdělával na nějaké generálce a spadlo to tam zůstalo to jakože v olejové vaně pokud se tohle může stát
Jen poznámka: J3 určitě nepoteče víc než J0..Taky bych u těch starých krámů neřešil takhle řídký olej,asi bych použil J2 (22) anebo - pokud to nebude bydlet v nevytápěné garáži tu trojku(32).Pokud to nebude uloženka z voj. zásob,tak bude na všech volnější vřeteno a to ta j2 namaže spolehlivě..Dawe píše: ↑6. 2. 2022, 1:36 Udelal jsem si pred par lety na tema mazani nortonky a vretenovych lozisek maly prehled viskozit ruznych oleju, ktere ruzni lide v S28 pouzivaji a radi treba na fcb apod. Teplota v grafu je teplota oleje. OL-J10 je nejbliz puvodni specifikaci, OL-J22 vyhovi pro ta loziska jen pro vyssi pracovni teploty --> nevhodne pro nizsi otacky, nevyhrivane dilny, kratke soustruzeni. J3 uz prozmenu z vetsiny techto letitych stroju potece.
Nedávno som to práve na svoju s28 riešil, a ani som netušil, že zohnať dobrý ložiskový olej bude celkom problém (Paramo vraj už nevyrába).
Objednal som Madit (Mol) Spinol 15. Ten by mal byť vrámci špecifikácie v manuáli, a tiež je to asi dobrý kompromis medzi ,,riedkou" OL-j10 a ,,hustou" OL-j22. Do posuvovej skrine pôjde OL68.
Viete niekto odhadnúť potrebné množstvo - v príspevku vyššie je 750ml do skrine posuvu, ale koľko litrov zhruba k vretenu? Nenašiel som to ani v návode...
Objednal som Madit (Mol) Spinol 15. Ten by mal byť vrámci špecifikácie v manuáli, a tiež je to asi dobrý kompromis medzi ,,riedkou" OL-j10 a ,,hustou" OL-j22. Do posuvovej skrine pôjde OL68.
Viete niekto odhadnúť potrebné množstvo - v príspevku vyššie je 750ml do skrine posuvu, ale koľko litrov zhruba k vretenu? Nenašiel som to ani v návode...