servis
vidíš, dost času na "opravu" výkresu než došel matroš a stihs to v limitu
prosím adresy do PM ať tu nezasíráme plac kancelářskou zbytečností.
Na soustruh jsem to tak udělal, na frézku je ale lepší ta převodovka alespoň pro moje účely - zatím....... Nicméně byla to výzva zda to umíme
Už to tam peru pod lehkým tlakem stačí kolo uvnitř namazat olejem a poklepáváním gumovou paličkou se krásně nasune. Jak vidět z obrázku, tentokrát to odnesly obě umělý kola.
Tady je návod - pozor při montáži se musí rozchodit malý kolo všechno i přes klínek musí jít ručně!
http://gasserman.com/lathe/
Tady je návod - pozor při montáži se musí rozchodit malý kolo všechno i přes klínek musí jít ručně!
http://gasserman.com/lathe/
A je to složený - pozor, uplně náhodou jsem zjistil, že při závěrečném nasazování motoru je potřeba šrouby nechat povolený, spindl zapnout a motor ve vůli děr posouvat tak aby byla trefena správná mezizubová vůle mezi pastorkem motoru a posledním umělým kolečkem.. Pak to běží úplně neslyšně.
Mám Asist (Na minilathe.com je to typ 7x14). Kola nemají chybu, vnitřek je třeba očistit, jemně strhnout stopy po soustružení nevím jak jinde ale Asist má cca o 3 stovky větší průměr v místě ložisek, takže montáž chce trochu sílu. (já jsem docílil stavu, kdy jde velké kolo nasunout hůř než původní, ale na správné pozici je bez vůle otočné - bylo by lepší nechat vůli menší !!!!) Zkoušet očištěné, namazané WD40 - motorovým olejem jsou vůle jaksi menší. Malá kolečka - je nutno udělat totéž a zapravit hřídel - u mě byla trochu deformovaná v místě drážky na pero - u umělohmotných kol se to nepozná. Fotím a pokud bude mít někdo zájem fotky pošlu. Jinak já mám ložiska uloženy HFest, jsem zvědavej jak je složím bez poškození.
Jo přesně to sem měl taky - asi to tam rvou kladivem v řadě:) Nicméně někteří se tu snažíte z číny udělat švýcarský hodinky. Neříkám že to nepude, ale na čínském základu to bude to hodně drahý. Podle mě nemá smysl měnit ložiška a další věci okolo dokud to běží.Malá kolečka - je nutno udělat totéž a zapravit hřídel - u mě byla trochu deformovaná v místě drážky na pero - u umělohmotných kol se to nepozná.
Ještě počkam na info od dalších lidí a uděláme druhé kolo přepodkládám tak v polovině června. Dík za důvěru těm, co objednali dřív, než bylo vyrobeno - to se ceníí!!
Začínám dělat další várku kdo chcete hlaste se..
Predevsim ti dekuji Aeroomni za ta ozubena kola , jedou bezvadne.
Dokonce to zvladne i i vetsi zahul na uber materialu bez strachu ,ze se nejakej zub znici mam prece ocelova oz. kola . Dokonce to jede i potichu je nutne ,ale postelovat motor vule remenu / oz kola.
Jinak demontaz/montaz byla celkem zvladnutelna.
Montaz velkeho kola sla uplne v pohode ,ale to male ozubene kolecko slo dost natesno .Drazka na hridelce vyrobena v cine nepresne / deformace , nebyla drazka v ose trosku jim to uletlo v cine.
Musel jsem prebrusovat opatrne pero v drazce a pak jeste hridelku kolem drazky /deformace/ malem jsem to podelal tu hridelku to usazovani maleho oz. kola. co nejmensi vule. Pouzival jsem na usazovani maleho oz. kola - hridelku jsem prebrusoval lestici pastou + olej a pero jsem prebrusoval malou bruskou a nakonec jemny brousek na dlata a pak jsem to jeste prelestil pastou brusnou .
Celkem me vymena oz. kol a serizeni celeho soustruhu zabralo nekolik hodin ,ale stalo to za namahu.
Ozubena kola doporucuji jsou udelana paradne .
Aeroomni napsal jsem do fora pozdeji ,ale prece a dik za oz. kola jeste planuju vymenu oz. kol nahon motoru na prevodovku soustruhu.
Nemas je nahodou vyrobena ???
Pro muj ucel jsem rad , ze mam u soustruhu v prevodovce ozubena kola ocelova a ne ta plastova .