Výpočet priemeru remenice hnanej a hnacej časti valcov
Poprosím Vás o radu pri výpočte priemeru remenice hnanej a hnacej časti valcov na stroj pre výrobu papierových obrúskov na flexo potlač. Všetky priemery valcov sú uvedené na obrázku viď. príloha. Potrebujem presne na milimeter zosúladiť otáčky valca ( ražba ) a otáčky valca ( tlač ). Ponúkam finančnú odmenu pri správnom výpočte a vyriešení uvedenej problematiky. Ďakujem.
Nebudu ti to hledat ,ale dám ti radu ,stáhni si 30 denní verzi MITcalc (je v Češtině) a tam je to jednoduchý ,teda pokud máš nainstalovaný excel. Napovím budeš potřebovat vícestupňový převod pokud to vůbec půjde sestrojit.
Naposledy upravil(a) fmodel dne 10. 6. 2018, 10:30, celkem upraveno 1 x.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- jova
- Příspěvky: 2511
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
No při poměru průměru těch dvou válců 1 : 2,003929273084479... to půjde asi klasickým zubatým řemenem dost těžko
Jedině tam dát převod 1 : 2 a doufat, že se to nějak poddá. Beru to jen jako klasický poměr dvou válců. O tom požadovaném tisku nemám páru
Jedině tam dát převod 1 : 2 a doufat, že se to nějak poddá. Beru to jen jako klasický poměr dvou válců. O tom požadovaném tisku nemám páru
Nebo se bude muset soustružit
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8173
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Jestli jsou ty průměry správně, tak to vede i po vykrácení na obludně velká kola 1020:509 (509 je prvočíslo). Pokud trváš na použití kol s celočíselným konečným počtem zubů, tak nezbyde než použít nějakou aproximaci s vloženou dvojicí kol, třeba 53:26-58:59 (poměr 2.0039113 (chyba soutisku 0.006 mm/ot)) nebo 117:86-109:74 (poměr 2.0039283 (chyba 0.0003 mm/ot)).
Aleš Procháska
- jova
- Příspěvky: 2511
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Jen bych se hloupě zeptal. Nemá náhodou ten přítlačný válec gumový povrch a nepočítá se tam s určitým přítlakem pár desetin mm?
Pak by totiž ten převod 1 : 2 seděl přesně
https://www.google.cz/search?q=flexotis ... 8706743798" onclick="window.open(this.href);return false;
Pak by totiž ten převod 1 : 2 seděl přesně
https://www.google.cz/search?q=flexotis ... 8706743798" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8173
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
A tohle jsou přímo tiskové válce? Pak není co řešit, poměr otáček musí odpovídat délce vzoru na těch válcích a ten těžko bude jiný než celočíselný. Buď to pojede nebo se bude papír trhat, jiná možnost není
Aleš Procháska
Dakujem za Vaše prispevky. Mam odskúšané ozubené remenice s remenmi v pomere 1:2 a otáčky valca s flexopotlacou a valca s razbou ( vzorom obrusku ) išli pomaly, neboli zosuladene. Nasledne som vyskúšal dvojité reťazové ozubenie v pomere tiež 1:2 a rovnako to išlo pomaly. Valce sú kovové, nie pogumovane. Strojari mi odporučili ozubené kolesá na priamo, lebo aj pri použití kvalitných remenov dochádza ku stratám a aj pri reťazových prevodoch. Pre upresnenie, osova vzdialenosť medzi valcami R1 a R2 je 42 cm. Aké riešenie mi odporúčate ? Podotýkam, som ochotný za vyriešenie uvedeného problému poskytnúť finančnú odmenu. Dakujem.
asi hledáš problém jinde než je
jestli je převodový poměr 1:2 tak je přece úplně jedno, jestli ho uděláš ozubeným řemenem (ne klínovým se zuby, to je něco jiného), řetězem nebo ozubenými koly
otázka je co myslíš výrazem ztráta
převodový poměr je u převodů viz výše je pořád stejný, daný počtem zubů, ty převody mají o pár procent různé ztráty (účinnost) z hlediska přenosu výkonu
to je ale v dané aplikaci zcela určitě nepodstatné
jestli tam nemáš ozubený klíňák a těma ztrátama nemyslíš skluz
to je něco jiného
jestli je převodový poměr 1:2 tak je přece úplně jedno, jestli ho uděláš ozubeným řemenem (ne klínovým se zuby, to je něco jiného), řetězem nebo ozubenými koly
otázka je co myslíš výrazem ztráta
převodový poměr je u převodů viz výše je pořád stejný, daný počtem zubů, ty převody mají o pár procent různé ztráty (účinnost) z hlediska přenosu výkonu
to je ale v dané aplikaci zcela určitě nepodstatné
jestli tam nemáš ozubený klíňák a těma ztrátama nemyslíš skluz
to je něco jiného
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No pokud řetěz tak bych zkusil rozvoďák třeba z TSI řetězová kola jsou k tomu 1:2 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 15304.html" onclick="window.open(this.href);return false; jen furt nevíme kolik otáček to má mít a kolik vážej ty válce.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja by som tam použil elektronickú prevodovku.
existujúci pohon na hnaný valec by som zachoval.
na tento hnaný valec by som dal enkodér s nejakým vyšším rozlíšením.
výstup z enkodéru by som dal na vstup servozosilovaču (driveru)
servom by som potom hnal druhý valec.
prevod sa dá nastaviť podľa potreby.
pri troche snahy by sa dalo spraviť aj kontrola či sa papier moc nenaťahuje, prípadne neprevísa a korigovať rýchlosť.
marek272: pošli mi fakturačné údaje, nech viem na koho vystaviť faktúru.
existujúci pohon na hnaný valec by som zachoval.
na tento hnaný valec by som dal enkodér s nejakým vyšším rozlíšením.
výstup z enkodéru by som dal na vstup servozosilovaču (driveru)
servom by som potom hnal druhý valec.
prevod sa dá nastaviť podľa potreby.
pri troche snahy by sa dalo spraviť aj kontrola či sa papier moc nenaťahuje, prípadne neprevísa a korigovať rýchlosť.
marek272: pošli mi fakturačné údaje, nech viem na koho vystaviť faktúru.
někde jsem viděl měnič kmitočtu, kterej měl v návodu tuhle úlohu popsanou jako typický příklad regulace vč. popisu řešenír4cv píše:Ja by som tam použil elektronickú prevodovku.
existujúci pohon na hnaný valec by som zachoval.
na tento hnaný valec by som dal enkodér s nejakým vyšším rozlíšením.
výstup z enkodéru by som dal na vstup servozosilovaču (driveru)
servom by som potom hnal druhý valec.
prevod sa dá nastaviť podľa potreby.
pri troche snahy by sa dalo spraviť aj kontrola či sa papier moc nenaťahuje, prípadne neprevísa a korigovať rýchlosť.
marek272: pošli mi fakturačné údaje, nech viem na koho vystaviť faktúru.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;