Stankoimport freza 6p80
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 15. 7. 2020, 7:34
no to budou ložiska v háji. Ta převodovka jde vytáhnout celá ven.
Odšroubuješ všechny inbusy na tom víku a vytáhneš s víkem i celou převodovku.
Podobně zbědovanou frézku jsem opravoval a komplet jsem to musel rozebrat a přeložiskovat. Voda se tam dostala přez víko které bylo pod stolem frézky. po přejetí stolu až ke konzole bylo to víko přístupné tehdy tam chyběly 2 červíky a naplnilo to postupně celou skříň emulzí.
Odšroubuješ všechny inbusy na tom víku a vytáhneš s víkem i celou převodovku.
Podobně zbědovanou frézku jsem opravoval a komplet jsem to musel rozebrat a přeložiskovat. Voda se tam dostala přez víko které bylo pod stolem frézky. po přejetí stolu až ke konzole bylo to víko přístupné tehdy tam chyběly 2 červíky a naplnilo to postupně celou skříň emulzí.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 15. 7. 2020, 7:34
Ložiská sú dobré voda bola len na spodku ako trosku majú hrdzu ale to rozchodim ako v motore. Nechce sa mi to všetko rozoberaťkenybz píše: ↑11. 12. 2022, 11:06 no to budou ložiska v háji. Ta převodovka jde vytáhnout celá ven.
Odšroubuješ všechny inbusy na tom víku a vytáhneš s víkem i celou převodovku.
Podobně zbědovanou frézku jsem opravoval a komplet jsem to musel rozebrat a přeložiskovat. Voda se tam dostala přez víko které bylo pod stolem frézky. po přejetí stolu až ke konzole bylo to víko přístupné tehdy tam chyběly 2 červíky a naplnilo to postupně celou skříň emulzí.
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 15. 7. 2020, 7:34
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 15. 7. 2020, 7:34
hlavně oprav mazací čerpadlo pak už se k němu budeš blbě dostávat. Ty ložiska bych vyměnil to že si je rozhýbal je fajn, ale toto není opěrné kolo pluhu, ale obráběcí stroj, a když se ti rozpadne napůl zhnilá klec ložiska tak ti to vyláme zuby v převodovce. Navíc to bude hlučné jak blázen.
Ložiska pár kč když už to máš takto rozebrané rozhodně bych to udělal
Ložiska pár kč když už to máš takto rozebrané rozhodně bych to udělal
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Tu tloušťku těsnění musíš zachovat. Určuje to vůli mezi zubama posuvové převodovky a hnacího a hnaného kola ve frézce. Můžeš to přemáznout to původní těsnění silikonem na převodovky. Pod hlavy inbusů můžeš dát zajišťovač šroubů ono to pomalu prosakuje přez závit a sem tam se ti oběví kapka u každého šroubu. Já to má do těď pěkně suché a to je dobře 14 let co jsem to dělal na svojí frézce
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 15. 7. 2020, 7:34
Ložiská som nemenil neboli až tak hrdzave len slabá povrchová hrdza vyčistil som ich a ani nepoznat že hrdzave boli.kenybz píše: ↑14. 12. 2022, 7:20 hlavně oprav mazací čerpadlo pak už se k němu budeš blbě dostávat. Ty ložiska bych vyměnil to že si je rozhýbal je fajn, ale toto není opěrné kolo pluhu, ale obráběcí stroj, a když se ti rozpadne napůl zhnilá klec ložiska tak ti to vyláme zuby v převodovce. Navíc to bude hlučné jak blázen.
Ložiska pár kč když už to máš takto rozebrané rozhodně bych to udělal
Dneska som to všetko rozchodil premazal a zajtra dávam prevodovku dnuka.
Hlavne to čerpadlo neviem.. Treba ho asi ovzdusnit ci potiahne aj vzduch??
A prevodovka sa mi krúti len do jednej strany do druhej ťažšie je to ok? Ono ma tam brzdu alebo spojku?
A vôľa vretena sa dajak nastavuje alebo nie? Na vretene mam 0,1 vôľu.
Naposledy upravil(a) pilatdenis7 dne 14. 12. 2022, 6:49, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 15. 7. 2020, 7:34
Hej díky za infokenybz píše: ↑14. 12. 2022, 7:24 Tu tloušťku těsnění musíš zachovat. Určuje to vůli mezi zubama posuvové převodovky a hnacího a hnaného kola ve frézce. Můžeš to přemáznout to původní těsnění silikonem na převodovky. Pod hlavy inbusů můžeš dát zajišťovač šroubů ono to pomalu prosakuje přez závit a sem tam se ti oběví kapka u každého šroubu. Já to má do těď pěkně suché a to je dobře 14 let co jsem to dělal na svojí frézce
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 15. 7. 2020, 7:34
Motor sa ma skutit doprava či dolava?
Tak hlavně jakkoli orezlá ložiska čistit a nechat je, je kravina na entou. Hlavně když to jsou ložiska naprosto standartní v ceně stovka za kus
Povrchová rez, lepší vtip o ložiskách jsem neslyšel
Povrchová rez, lepší vtip o ložiskách jsem neslyšel
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
No, Zbynek ti radil dobre. Ak tá posledná fotka prevodovky je po "vyčistení" tak "s pánom bohom"... Každý technicky zdatný človek, ktorý sa venuje strojárine, predsa musí vedieť zhodnotiť či výmena ložísk v tomto stave stojí za tú hodinu práce alebo nie.
A to nehovorím o tom, že je treba vyčistiť od tých zbytkov všetko. Nie len vymeniť ložiská. T.z. hriadele, oz kolesá, odliatky... proste všetko.
A to nehovorím o tom, že je treba vyčistiť od tých zbytkov všetko. Nie len vymeniť ložiská. T.z. hriadele, oz kolesá, odliatky... proste všetko.
jediná omluva by byla, že si na tou výměnu zatím netroufá, protože nemá správné vybavení a nechce domlátit hřídele kladivem.
Každopádně bys měl sundat celý stůl a vyčistit prostor pod stolem bude tam hromada špón a ucpaný odtokový kanál, který odvádí emulzi, která se dostane do prostoru pod stolem ven a pak zpátky do vany. Horní uložení osy Z bude vyvýšené gufero tam myslim že není. No a když ta emulze která se tam vždycky dostane nemůže odtéct, tak se ta hladina zvedne a pak to kolem šroubu osy z nateče do převodovky.
Svorkovnici motoru máš nafocenou, tak ji zapoj jak byla. Pokud se vřeteno bude otáčet do prava při přepnutém přepínači pro chod doprava je to OK na motoru převodovky je možná šipka. No a v té převodovce je elektromagnetická spojka rychloposuvu a je tam taky mechanizmus něco jako volnoběžka, proto musí být otáčky správné jinak volnoběžka bude v záběru a bude blokovat motor proti spojce.
Každopádně bys měl sundat celý stůl a vyčistit prostor pod stolem bude tam hromada špón a ucpaný odtokový kanál, který odvádí emulzi, která se dostane do prostoru pod stolem ven a pak zpátky do vany. Horní uložení osy Z bude vyvýšené gufero tam myslim že není. No a když ta emulze která se tam vždycky dostane nemůže odtéct, tak se ta hladina zvedne a pak to kolem šroubu osy z nateče do převodovky.
Svorkovnici motoru máš nafocenou, tak ji zapoj jak byla. Pokud se vřeteno bude otáčet do prava při přepnutém přepínači pro chod doprava je to OK na motoru převodovky je možná šipka. No a v té převodovce je elektromagnetická spojka rychloposuvu a je tam taky mechanizmus něco jako volnoběžka, proto musí být otáčky správné jinak volnoběžka bude v záběru a bude blokovat motor proti spojce.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...