Jaký soustruh.

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Hardmesr
Příspěvky: 423
Registrován: 12. 2. 2009, 9:05
Bydliště: Jižní Morava

7. 8. 2009, 7:53

Tak v mm to říct neumím. Vyděl sem ale v provozu soustruh (svařovaná konstrukce), který lámal třísky jejíž jeden měsíček byl velikosti dlaně pořádného chlapa. Tuhost předváděly tak, že vřeteno zastavily s nožem v řezu, opět jej rozjely a plátek nože byl neporušen. Výrobce už neumím napsat, mám dojem že byl z tehdejší BRD. Když ale vrtáme vrtákem s SK plátky prům. 60mm na středním NC soustruhu, výsledná tříska je také 60mm. Je ovšem dělená.
NC soustruhy s ŘS Sinumerik 810T a 840D, YASNAC LX3. CAM KOVOPROG 2.7 až 4.13
kiko01
Příspěvky: 1600
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

7. 8. 2009, 8:00

jasne, na karuseloch sa berie spona hruba skoro ako ruka...
trnkav
Příspěvky: 985
Registrován: 12. 8. 2006, 9:45

7. 8. 2009, 8:11

Jste v jiné opeře chlapci.
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 995
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

7. 8. 2009, 8:53

SV18 má vážně vřeteno v kluzných ložiskách??? To mě překvapuje. Jakou to má výhodu oproti valivým ložiskům? Když se řekne kluzné ložisko, tak si vždycky představím buď vakl, nebo přidrhávání.
milan252
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 1. 2009, 7:26
Bydliště: Odry

7. 8. 2009, 8:54

Já ti můžu doporučit hlavně tu SV 18. Osobně ji mám doma a nedám na ni dopustit. Su 50 je výborný stroj a spotřeby se u něho bát nemusíš, když vypneš jeden motor, tak má menší spotřebu než SV 18 ale na mě je příliš robustní. Je to ideální stroj na hrubování, má totiž převod od motoru jen ozubenými koly. Na SV 18 sice motor nezastavíš ale převod plochým řemenem klidně, přesto je to skvělý univezální stroj.
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

7. 8. 2009, 9:11

SV18 v každém případě vezme šponu větší, než jsem se kdy pokoušel. Tohle pro domácí dílnu opravdu není žádné omezení. Pokud chcete, tak můžu vyfotit vnitřek vřetene u SV18, mám ho rozdělané, tak to není problém. SU50 bych teda do baráku nechtěl a nemám dílnu zrovna malou (dvě mísnosti cca 7x7m). SU50 už je hrozná obluda. Naopak klidně i něco menšího než SV18, ta je rozměrově a výkonově také v podstatě předimenzovaná (no, pro někoho možná ne).
Uživatelský avatar
Ferda
Příspěvky: 329
Registrován: 28. 5. 2009, 9:15

7. 8. 2009, 9:49

Předem se omlouvám za OT, ale když už jsou tu nakousnutý velikosti špon - učitel na průmce nám říkal, že se v průmyslu berou špony 60mm z průměru. Já se ptám - je to možný, nebo nás tahal za nos ? Když SV18 vezme až 22mm z průměru ..

Již to tady řešili na těch karuselech, a já jednou byl na převáděčce dálková diagnostika a koukali jsme na nějaký SPU.... instalovaný výkon 60Kw a moderátor náhodně kouknul, fakt nebyli domluvený (to bylo asi 400km od diskuse) a ukazováto výkonu bylo cca 15-20KW a najednou plynule tam skočilo 100% 60KW a moderátor řekl suše že teď to začalo pracovat. :P
SV18 v každém případě vezme šponu větší, než jsem se kdy pokoušel. Tohle pro domácí dílnu opravdu není žádné omezení. Pokud chcete, tak můžu vyfotit vnitřek vřetene u SV18, mám ho rozdělané, tak to není problém. SU50 bych teda do baráku nechtěl a nemám dílnu zrovna malou (dvě mísnosti cca 7x7m). SU50 už je hrozná obluda. Naopak klidně i něco menšího než SV18, ta je rozměrově a výkonově také v podstatě předimenzovaná (no, pro někoho možná ne).
100% souhlas, SU50 je do gáráže prostě OBR :!: Zákon Murphyho však říká , že nikdy nebudeš mít dostatečně veliký stroj pro nějaký budoucí obrobek. :lol: Slováci taky dělali SU40 a to je něco mezi. Ty to soustruhy je poctivá práce, případná oprava není zas tak velký problém. Dotahneš klíny popřípadě matice a už se jede. A teď BABO raď :wink:
Práce fšeho druhu (hlavně závity)
Jsme ČEŠI, musíme si pomáhat!
kiko01
Příspěvky: 1600
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

7. 8. 2009, 10:15

ten plochy remen beriem ako poistku, ani tych 7,5KW neni malo a dokaze narobit skody pri kolizii, ale pri redukcii 1/4 (na verzii RD) ho len tak lahko nezastavim...
capumpor
Příspěvky: 1066
Registrován: 23. 2. 2008, 10:42
Bydliště: obec Černý Vůl

7. 8. 2009, 10:15

Já myslím, že ta SU35 není špatná. Má všechny výhody SU50ky a naopak nemá její nevýhody, což je asi velká váha (35ka je o tunu lehčí), pak točný průměr 500mm málokdy využije. 35ka má 355mm. To samé je i s pohonem. Padesátka má dva motory po 5.5kW. Třicetpětka má dva po 4.5kW. To, že tyhle soustruhy nemají lamelovou spojku je taky plus, protože když měříte a podobně, prostě když se netočí vřeteno tak se netočí ani motory. Když se vrátí spouštěcí páka do nulové polohy tak se motor zabrzdí stejnosměrným proudem. Ten druhý motor se používá jen velmi málo, jeden ve většině případů stačí. Taky to má typování. Když nejdou zařadit kola tak se stiskne tlačítko, motor cukne a už jde zařadit. Další obrovská výhoda je ta páka na zapínání posuvů. Jednou pákou lze zapnout podélný i příčný posuv v obou směrech. Teda samozřejmě jen jeden najednou. :D Pokud děláte více stejných dílů tak to má narážkový bubínek s šesti mikrometrickými dorazy. A to jak na příčném tak na podélném posuvu. Rychloposuvy, nemusíte točit kolem nebo kličkou jak blázen. Příruba sklíčidla je na krátký kužel. Při výměně sklíčidla se jen povolí 4 matice, pootočí se bajonetem a paknšajba je dole. Taky ty kalené vodící lišty a sundavací dlouhé kryty na lože. V neposlední řadě, pokud se něco stane v převodovce tak se jen shodí motory, povolí pár šroubů, sundá se víko a vnitřnosti jsou jak na dlani. Těch výhod je nespočet.
Ale SV18ka má zase plno jiných výhod a je fakt, že to co má SU nemusíte vůbec využít.
Sběratel strojů :-)
Goor
Příspěvky: 82
Registrován: 23. 3. 2009, 5:38

8. 8. 2009, 7:27

Absence lamelových spojek je velké plus, když tohle zlobí, nebo je špatný olej, mašina má těžký rozběh. Co to dělá s jističem si každý domyslí, já to poznal u pohonu 10kw. Stroj se spojkami bych už nechtěl. Navíc bez nich je jisté, že se vřeteno nepohne nevhod - když stojí vřeteno, stojí motor nebo motory.
Uživatelský avatar
Gustavson
Příspěvky: 260
Registrován: 20. 5. 2008, 8:02
Bydliště: Posázaví-Podveky

8. 8. 2009, 8:03

Mám SV18 RD.Točná délka 1250mm,příčnej posuv 320mm,průchod vřetenem 41,točný průměr 355mm,pro představu tam vleze 13ka disk z auta.Pohon DC motor 14kW s nucenym chlazenim s tyristorovou regulací.Rozsah otáček 11ot/min až 2800ot/min.Lze nastavit i míň i víc.Hmotnost cca 2000kg.
Trnkav:Můžeš se přijet podivat.Předvedu v akci.
Hlavně to chlapci tak nemažte,železo nepije.
kiko01
Příspěvky: 1600
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

8. 8. 2009, 8:06

GUSTAVSON je jeden z mala ludi ktorym verzia RD funguje ako ma :)

inak by som sa ani toho stroja nebal, v pripade castych poruch je jednoducha vymena za menic...
celkom som si zvykol na plynulu regulaciu otacok, podla mna je to celkom vyhoda ked ma clovek moznost zmenit otacky podla potreby za chodu...
Uživatelský avatar
Gustavson
Příspěvky: 260
Registrován: 20. 5. 2008, 8:02
Bydliště: Posázaví-Podveky

8. 8. 2009, 8:13

Krutor píše:SV18 má vážně vřeteno v kluzných ložiskách??? To mě překvapuje. Jakou to má výhodu oproti valivým ložiskům? Když se řekne kluzné ložisko, tak si vždycky představím buď vakl, nebo přidrhávání.
SV18 má opravdu kluzná ložiska.Musej bejt v bezvadnym stavu a musí fungovat mazání.Ložiska jsou řešený jako kleštiny a jdou seřizovat.Nastaví se minimální vůle a použije řídkej olej na mazání.Já sám osobně sem je na svý SV18 ručně zaškrabával.Už nikdy více :lol: Ale stroj pracuje jak já chci a to je hlavní.
Hlavně to chlapci tak nemažte,železo nepije.
Uživatelský avatar
Gustavson
Příspěvky: 260
Registrován: 20. 5. 2008, 8:02
Bydliště: Posázaví-Podveky

8. 8. 2009, 8:17

kiko01 píše:GUSTAVSON je jeden z mala ludi ktorym verzia RD funguje ako ma :)

inak by som sa ani toho stroja nebal, v pripade castych poruch je jednoducha vymena za menic...
celkom som si zvykol na plynulu regulaciu otacok, podla mna je to celkom vyhoda ked ma clovek moznost zmenit otacky podla potreby za chodu...
To jo ale musim to zaklepat :lol: Já si to dokážu opravit tak tu stodvacetikilovou bednu se součástkama pořád ještě mám :lol: :lol:
Hlavně to chlapci tak nemažte,železo nepije.
kiko01
Příspěvky: 1600
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

8. 8. 2009, 8:18

klzne lozisko nieje nachylne na razove namahanie a ma mensiu volu ako valive lozisko, musi tam by ale pri praci stale vrstva oleja, nato som bol upozorneny, olej musi byt dost riedky... este je jeho vyhoda v tichosti a znesie lepsie vysoke otacky,aj ked to asi nieje podstatne...
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“