Navod kompresor 1 JSK 50-2
katalog dílů nevím - ale díly není problém dohledat třeba tady : JSK 50-2
a návod je : https://techair.cz/dokumenty/pno_4.pdf
a návod je : https://techair.cz/dokumenty/pno_4.pdf
@packa to je navod na novou generaci ten jsem nasel taky ale pro muj kompresor je to asi nepouzitelne. potrebuju hlavne vedet jaky olej, jake mnozstvi, servisni plan atd...A potrebuju vedit jake manometry byly pouzite s jakym rozsahem protoze na mem jsou vymlacene.
A ten kompresor je něčím specifický?
Pro běžné pístové kompresory se používají kompresorové (nebo v nouzi i hydraulické) oleje viskózní třídy VG-100 (takže třeba Paramo K8, Paramo VDL100, nouzově Paramo HM100 a další).
Olejoznak snad rozmlácený nemáš, takže množství je jasné.
Výměna oleje stejně jako u jiných kompresorů, takže podle provozu (v praxi spíš podle toho, jak si na to vzpomeneš).
Jaké šroubení mají mít manometry se dá snadno změřit. A rozsah je taky jasný - maximálka kompresoru je 10 bar, takže třeba 12 nebo 16-barový, za redukčák už stačí 10-barový.
Pro běžné pístové kompresory se používají kompresorové (nebo v nouzi i hydraulické) oleje viskózní třídy VG-100 (takže třeba Paramo K8, Paramo VDL100, nouzově Paramo HM100 a další).
Olejoznak snad rozmlácený nemáš, takže množství je jasné.
Výměna oleje stejně jako u jiných kompresorů, takže podle provozu (v praxi spíš podle toho, jak si na to vzpomeneš).
Jaké šroubení mají mít manometry se dá snadno změřit. A rozsah je taky jasný - maximálka kompresoru je 10 bar, takže třeba 12 nebo 16-barový, za redukčák už stačí 10-barový.
... sháněl jsem to samé a nesehnal. Netuším zda servisní příručky pro Orlíky vůbec existují ? V každém případě je to "rodinné stříbro" kompresoráckých servisáků. Mechanicky je Orlík kříženec několika osobních aut socialismu, proto je štastný, když olej má. Spíš je klíčové s jakém stavu si stroj pořídil. Sehnat manometr či seřídít odfuk je začátek, ale až se ti např. pod stůl vysype vnitřek koncentrického ventilu, potom budeš volat po návodech
Jeden JSK (agregát) mám díky bohu uloženku funglovku, druhý v neznámém stavu a ten bych rád rozhodil a postavil do stavu nového. Bohužel bez not to bude těžké.
ten muj kompresor sem koupil od pana co ho mel v garazi 20 let pry pri prvni jizde mu na nej spadly cihly rozmlatily tlakovy spinac a manometry. Asi nelhal kdyz sem sundal dekl na pripojeni tak na komutatoru nebyly ani znamky od uhliku a po primem zapojeni motoru na sit jede temer bezhlucne. Ale treba zrovna nevim kde je filtr jak se meni/cisti kde je ten olejoznak a podobny veci...proste navod bych potreboval...
Pokud jako kutil nejsi schopný řešit primitivní základy typu: náhrada tlakáče, manometr, pátrání po filtru či komutátoru ... (snad chudák Orlík nemá motor ze staré pračky) potom ti návod NEpomůže. Operace které poptáváš jsou řešitelné pouhým selským rozumem a jsou naprostými základy kutila
Nebo tady trolíš a děláš si z nás prču k čemuž se právě ted přikláním
Nebo tady trolíš a děláš si z nás prču k čemuž se právě ted přikláním
Orlík s motorem s komutátorem?????
Něco mi uteklo?
Něco mi uteklo?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ve fabrice jsme dávali motorový olej M6. Mimo jiné v manuálu ke kompresoru 3JSK75-2 což je větší brácha 1JSK 50-2 je napsáno: "Kompresor je mazán automobilovým olejem M6AD (SAE 30, API SC/CB)"Mex píše: ↑3. 10. 2019, 8:17 A ten kompresor je něčím specifický?
Pro běžné pístové kompresory se používají kompresorové (nebo v nouzi i hydraulické) oleje viskózní třídy VG-100 (takže třeba Paramo K8, Paramo VDL100, nouzově Paramo HM100 a další).
Olejoznak snad rozmlácený nemáš, takže množství je jasné.
Výměna oleje stejně jako u jiných kompresorů, takže podle provozu (v praxi spíš podle toho, jak si na to vzpomeneš).
Jaké šroubení mají mít manometry se dá snadno změřit. A rozsah je taky jasný - maximálka kompresoru je 10 bar, takže třeba 12 nebo 16-barový, za redukčák už stačí 10-barový.
Pokud to někomu pomůže tak přikládám manuál na 3JSK75-2:
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Ty kompresorové oleje jsou dělené pro vyšší teploty, a taky mají vyšší viskozitu (aby ještě nějaká zbyla i při pořádném zahřátí a furt to mazalo).
Vzhledem k tomu, že jsou celkem levné, tak bych asi sáhl po tom kompresorovém.
I když to bude nějak fungovat asi ve vším, co aspoň trochu klouže. Zvlášť když to pojede jen nárazově.
Vzpomínám si, že jsem taky v nějakém manuálu viděl, že pro teploty nad 10 stupňů C povolují použití i SAE 30, pod 10 C pak SAE 10.
Vzhledem k tomu, že jsou celkem levné, tak bych asi sáhl po tom kompresorovém.
I když to bude nějak fungovat asi ve vším, co aspoň trochu klouže. Zvlášť když to pojede jen nárazově.
Vzpomínám si, že jsem taky v nějakém manuálu viděl, že pro teploty nad 10 stupňů C povolují použití i SAE 30, pod 10 C pak SAE 10.
To madlo jsem sundal a je v nem jen dutina bez nejake olejem napustene dratenky nebo papiroveho filtru. Co tam ma byt?
Za komutator se omlouvam u asynchronniho motoru samozrejme neni. Kompresor jsem zkousel v noci a ty draty smotane k sobe proste tak vypadaly.