Výroba svařovaných dílů - nerez, hliník
Mimochodem, ty modrý fleky nejsou od špatnýho plynu, to je od nadměrného množství vneseného tepla. Vypadá to, že to svařoval po obvodu nadvakrát, s mezerama, a ta druhá vlna je přehřátá, protože první dělal zastudena a bylo to OK, a na druhou to nenechal úplně vychladnout, a pouštěl do toho stejnej proud. Proto se to přehřálo. Ja su nený odborník na svařování titanu, ale mi to tak připadá.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 20. 5. 2016, 11:15
Já reagoval na ty křehnoucí sváry, je zvláštní že to robovi takhle praskalo, ale trochu to dává smysl pokud to vyřešil lepším vedením hořáku. Tam muselo dojít k silné reakci ještě za vysoké teploty. Svaruju s pedálem, takže ani nevím na kolik Amp se to sváří- sleduju jak se chová lázeň a podle toho postupuji, na kořenu je vidět docela konstantní vnesený teplo a průvar, to zabarvení je tím jak se pohybuji kolem trubky tak nejde udržet vždy 100% stejný úhel k ose trubky, tím to pak začne ztrácet krytí za hubicí i když má skoro 4cm v průměru, kdyby za ní byl trailing shield stihlo by to celé vychladnout pod argonem a nezbarvilo se to.
U tebe je vidět pravidelnost ve výskytu těch modrejch míst; proto si myslím, že to nebude plynem jako takovým, ale přímo postupem při svařování. Může to být, jak píšeš, že jsi ty místa dovařoval a změnil si sklon hořáku, nebo rychlost posuvu, ....
No konečně sem se něco dověděl skoro 4cm průměr hubice a ještě kdyby si napsal nastavenou litráž plynu a sem spokojený já - druzí budou mít představu proč to svařování tolik stojí
Michal-WeldPro píše: ↑12. 12. 2020, 5:35 Já reagoval na ty křehnoucí sváry, je zvláštní že to robovi takhle praskalo, ale trochu to dává smysl pokud to vyřešil lepším vedením hořáku. Tam muselo dojít k silné reakci ještě za vysoké teploty. Svaruju s pedálem, takže ani nevím na kolik Amp se to sváří- sleduju jak se chová lázeň a podle toho postupuji, na kořenu je vidět docela konstantní vnesený teplo a průvar, to zabarvení je tím jak se pohybuji kolem trubky tak nejde udržet vždy 100% stejný úhel k ose trubky, tím to pak začne ztrácet krytí za hubicí i když má skoro 4cm v průměru, kdyby za ní byl trailing shield stihlo by to celé vychladnout pod argonem a nezbarvilo se to.
Ahoj, podfuk argonem máš úplně utěsněný nebo máš úniky ven - ptám se, protože u nerezi mám na špuntech udělaný kanálky, aby se to nemohlo natlakovat, když se natlakuje tak ti vystřelí nahřátý materiál tlakem ven a je to v péérdeli:-)
No a ta litráž na hubici máš velmi dobrou, ale musíš taky umět dobře krýt tím hořákem svár a nebo to děláš impuzně na velmi krátký čas a vysoký ampéry - nastudeno?
No a ta litráž na hubici máš velmi dobrou, ale musíš taky umět dobře krýt tím hořákem svár a nebo to děláš impuzně na velmi krátký čas a vysoký ampéry - nastudeno?
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 20. 5. 2016, 11:15
No tlakovat to nesmí, jinak to blbě formuje kořen, pokud je to nějaké uzavřené potrubí, tak po sestavení a nabodováni mikropulsem to zalepim páskou co máme z práškový lakovny( nenechává lepidlo i když se to náhodou někde zapomene a nesundá) a pak si postupně odlepuju ty místa kde se svařuje a zároveň kontrolovat prutokoměry na hodinách. Jinak to vše svaruju bez pulzu, pouze pedál nebo na blbý místa kde okolo toho musim běhat tak hořák s regulací.
Michal
Michal