Stavba řemenicové převodovky pro spalovací motor 1kW
Zdravím.
Měl bych prosbu ohledně stavby řemenicové převodovky. Motor honda gx35 1kW 1,5Nm 7000 otáček. Nejsem strojař a proto se omlouvám za terminologii.
Napadlo mě následující řešení: Dvě stejné hliníkové desky o rozměru cca 200x300mm, tloušťky 5mm. Do nich vysoustružit díry, do kterých lehce zalisuji ložiska, poté nasadím do jedné desky s ložisky hřídele s řemenicemi 5M, natáhnu řemínky a jako protikus nasadím druhou desku s ložisky. Na výstupní hřídeli bude ozubené kolečko na řetěz, na vstupní bude našroubován spojkový buben. Motor bude k převodovce připevněn opět šrouby s distančními kvádry.
V rozích obou bočnic budou díru pro šrouby, které spojí bočnice k sobě. Aby se celé zařízení nerozklížilo a byla dodržena správná poloha ložisek proti sobě, tak budou šrouby prostrčené hliníkovými kvádry s vyvrtanými dírami.
Myslíte, že by to mohlo fungovat ?
Měl bych prosbu ohledně stavby řemenicové převodovky. Motor honda gx35 1kW 1,5Nm 7000 otáček. Nejsem strojař a proto se omlouvám za terminologii.
Napadlo mě následující řešení: Dvě stejné hliníkové desky o rozměru cca 200x300mm, tloušťky 5mm. Do nich vysoustružit díry, do kterých lehce zalisuji ložiska, poté nasadím do jedné desky s ložisky hřídele s řemenicemi 5M, natáhnu řemínky a jako protikus nasadím druhou desku s ložisky. Na výstupní hřídeli bude ozubené kolečko na řetěz, na vstupní bude našroubován spojkový buben. Motor bude k převodovce připevněn opět šrouby s distančními kvádry.
V rozích obou bočnic budou díru pro šrouby, které spojí bočnice k sobě. Aby se celé zařízení nerozklížilo a byla dodržena správná poloha ložisek proti sobě, tak budou šrouby prostrčené hliníkovými kvádry s vyvrtanými dírami.
Myslíte, že by to mohlo fungovat ?
1. načmárej to na papír a ukaž .
2. skoro každý výrobce má buď prográmek nebo graf kde zjistíš dovolené zatížení a obvodové rychlosti ,podle toho volíš rozměry řemene.
2. skoro každý výrobce má buď prográmek nebo graf kde zjistíš dovolené zatížení a obvodové rychlosti ,podle toho volíš rozměry řemene.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
První stupeň htd m5 9mm 14 na 72 a druhý stupeň 25mm 14 na 72 podle výpočtu
hřídelky o průměru 10mm by byle dlouhé cca 60mm
v druhém stupni by byla na velké řemenici nalisované jednosměrné volnoběžné ložisko 20/47, aby se řetězové kolo i s hřídelí mohlo volně protáčet v jednom směru
šlo by to tak ? nebo je něco špatně ?
děkuji
hřídelky o průměru 10mm by byle dlouhé cca 60mm
v druhém stupni by byla na velké řemenici nalisované jednosměrné volnoběžné ložisko 20/47, aby se řetězové kolo i s hřídelí mohlo volně protáčet v jednom směru
šlo by to tak ? nebo je něco špatně ?
děkuji
- Přílohy
-
- 200717prevodovka Model (1).pdf
- (105.28 KiB) Staženo 209 x
Ty šrouby jsou nedostatečné na definici vzájemné polohy obou desek. Na to by bylo vhodné použít osazené mezisloupky / do lícovaných děr / a přes ně to stáhnout.
Mezisloupky, to jsou ty moje kvádříky, jen jsem to neodborně pojmenoval. A jakým způsobem vyřešit lícované díry ?
Díky.
No jednoduse, dve bocnice srovnas na sebe, heftnes nebo sesroubujes, vyvrtas, vyhrubujes, vystruzis. Desky rozdelis a mas hotovo. Samozrejme udelas vsechny diry najednou.Zdd píše: ↑17. 7. 2020, 3:34Mezisloupky, to jsou ty moje kvádříky, jen jsem to neodborně pojmenoval. A jakým způsobem vyřešit lícované díry ?
Díky.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Díry pro ložiska musíš mít tak jako tak udělané alespoň trochu přesně. Ty dvě desky se pomocně sešroubují a pak se do obou zároveň "svrtají" díry pro ložiska a pro ty mezisloupky. Ty díry pro ložiska ve vypočtených roztečích, díry pro sloupky +-.
To víčko ložiska je samosebou přišroubované. Mezisloupek je červeně a to fialové je matice, kterou je to stažené dohromady.
Tohle je asi nejjednodušeji vyrobitelná a přitom technicky neošizená konstrukce.
- Mezisloupky se musí vyrobit, nebo se dají koupit i s těmi závity na koncích ?Milan199 píše: ↑17. 7. 2020, 5:11
Díry pro ložiska musíš mít tak jako tak udělané alespoň trochu přesně. Ty dvě desky se pomocně sešroubují a pak se do obou zároveň "svrtají" díry pro ložiska a pro ty mezisloupky. Ty díry pro ložiska ve vypočtených roztečích, díry pro sloupky +-.
Výstřižek.PNG
To víčko ložiska je samosebou přišroubované. Mezisloupek je červeně a to fialové je matice, kterou je to stažené dohromady.
Tohle je asi nejjednodušeji vyrobitelná a přitom technicky neošizená konstrukce.
- Není víčko na ložiskách zbytečné ? Viděl jsem to kolikrát odkryté a nikdo to moc neřešil. Ložiska jsou prý těsná a nemělo by se nic dostat dovnitř
- a tloušťka bočnice, nestačilo by i 4mm, nebo raději těch 5 ?
díky
Vhodné mezisloupky neseženeš, bude nutné je vyrobit.Zdd píše: ↑17. 7. 2020, 9:22
- Mezisloupky se musí vyrobit, nebo se dají koupit i s těmi závity na koncích ?
- Není víčko na ložiskách zbytečné ? Viděl jsem to kolikrát odkryté a nikdo to moc neřešil. Ložiska jsou prý těsná a nemělo by se nic dostat dovnitř
- a tloušťka bočnice, nestačilo by i 4mm, nebo raději těch 5 ?
díky
To víčko tam především drží axiálně to ložisko. Neprůchozí díra s osazením je mnohem složitější na výrobu. Docela důležitá je ta vlnovcová podložka, která tvoří axiální předpětí ložiska /stačí na jedné straně/.
Tloušťka bočnice záleží především na přenášeném výkonu. Přikláněl bych se spíše k větší síle.
Chtěl jsem použít normální jednořadé kuličkové ložisko a nalisovat ho tam, nebo vlepit. Síly ve směru hřídele by něměli být.Milan199 píše: ↑18. 7. 2020, 7:33Vhodné mezisloupky neseženeš, bude nutné je vyrobit.Zdd píše: ↑17. 7. 2020, 9:22
- Mezisloupky se musí vyrobit, nebo se dají koupit i s těmi závity na koncích ?
- Není víčko na ložiskách zbytečné ? Viděl jsem to kolikrát odkryté a nikdo to moc neřešil. Ložiska jsou prý těsná a nemělo by se nic dostat dovnitř
- a tloušťka bočnice, nestačilo by i 4mm, nebo raději těch 5 ?
díky
To víčko tam především drží axiálně to ložisko. Neprůchozí díra s osazením je mnohem složitější na výrobu. Docela důležitá je ta vlnovcová podložka, která tvoří axiální předpětí ložiska /stačí na jedné straně/.
Tloušťka bočnice záleží především na přenášeném výkonu. Přikláněl bych se spíše k větší síle.
Díky za trpělivost.
Ono by možná stalo na začátku napsat nějaké podmínky použití, k čemu to bude jak často se to pouzije atd.. Ono ta 1kw zprevodovana to taky může slušně pokroutit..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
To jednořadé kuličkové ložisko je v pořádku. Lisování vyžaduje poměrně přesně zhotovit díry. Lepení je moc pěkná věc, ale mnohdy to drží víc když nemá. Místo víčka je možné to přichytit jenom šroubkama atd ...
Jak píše RaS - napiš k čemu to je a co od toho čekáš. Pak se dá hledat kompromis mezi technickou dokonalostí a cenou // pracností //.
Tipnu si : nebude to rotavátor ?