Autosampler
Ahoj, řeším nefungující autosampler - něco jako https://www.palsystem.com/index.php?id=133 což je vlasně malé cnc. Mám to rozdělané, uvnitř jsou krokové motory a hallovy sondy. U každé osy má polovina dráhy přepážku, která dělí magnet od hallovy sondy. Stroj má svou řídící desku. Při zapnutí - inicializaci se rozjede osa z, potom y a nakonec by se měla pohnout x. Ta se ale nehne a vyleze chybová hláška. Z toho usuzuju, že je něco blbě s krokovým motorem, nebo s deskou. Zkrátka, pokud stroj nenajede náběžnou hranu z hallovy sondy, ví že je něco blbě. Má otázka je, jak zjistit, zda jde z desky signál do motoru. Problém je, že při každém zapnutí se provede znova iniciace, a ta, pokud je neúspěšná, končí chybou a pak samozřejmě žádné další signály vysílány nejsou. Na měření mám tedy jen pár okamžiků po zapnutí. Lze to vůbec řešit bez osciloskopu? Máte nějaký tip? Ještě jsem nezkoušel ani měřit odpor vinutí krok. motoru, to provedu zítra.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
pokud nemáš osciloskop tak asi moc nepochodíš....mám texvika za 50 tisíc...ale mel sem i osciloskop za 1500 a byl sem s nim naprosto spokojen....texvika bohužel potřebuji ke své práci na CANBUS....ale na jednoduché zjistění co se děje...stačí to nejlevnějšíMr. MR píše: ↑14. 12. 2020, 7:48 Ahoj, řeším nefungující autosampler - něco jako https://www.palsystem.com/index.php?id=133 což je vlasně malé cnc. Mám to rozdělané, uvnitř jsou krokové motory a hallovy sondy. U každé osy má polovina dráhy přepážku, která dělí magnet od hallovy sondy. Stroj má svou řídící desku. Při zapnutí - inicializaci se rozjede osa z, potom y a nakonec by se měla pohnout x. Ta se ale nehne a vyleze chybová hláška. Z toho usuzuju, že je něco blbě s krokovým motorem, nebo s deskou. Zkrátka, pokud stroj nenajede náběžnou hranu z hallovy sondy, ví že je něco blbě. Má otázka je, jak zjistit, zda jde z desky signál do motoru. Problém je, že při každém zapnutí se provede znova iniciace, a ta, pokud je neúspěšná, končí chybou a pak samozřejmě žádné další signály vysílány nejsou. Na měření mám tedy jen pár okamžiků po zapnutí. Lze to vůbec řešit bez osciloskopu? Máte nějaký tip? Ještě jsem nezkoušel ani měřit odpor vinutí krok. motoru, to provedu zítra.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Určitě jde. Když nemám ideální vybavení, tak prostě musím zapojit hlavu a snažit se vystačit s tím, co mám.Mr. MR píše: ↑14. 12. 2020, 7:48 ...
Má otázka je, jak zjistit, zda jde z desky signál do motoru. Problém je, že při každém zapnutí se provede znova iniciace, a ta, pokud je neúspěšná, končí chybou a pak samozřejmě žádné další signály vysílány nejsou. Na měření mám tedy jen pár okamžiků po zapnutí. Lze to vůbec řešit bez osciloskopu? Máte nějaký tip? Ještě jsem nezkoušel ani měřit odpor vinutí krok. motoru, to provedu zítra.
To uspořádání Hallovek jsem z popisu moc nepochopil. Ony tam fungují jako nějaké koncáky/referáky?
Ale pokud se motor ani nepohne, tak bych asi na Hallovky nesázel, na ně v té době ještě asi ani nedošlo (pokud tedy není jejich výstup v nějakém totálně špatném stavu). Obecně Hallovky můžou mít analogový nebo digitální výstup, takže to chce zjistit, co by tam vlastně mělo vůbec chodit.
Osciloskop potřebuješ, abys změřil dynamické chování. Ale základní diagnostiku můžeš udělat i jen staticky. Prostě budeš krokáčem otáčet rukou a zjistíš, jestli Hallovka při najetí do správné polohy udělá to, co by udělat měla.
A taky přitom zjistíš, jestli driver drží na tom motoru polohu, nebo co se tam vůbec děje.
Multimetr plus hlava je lepší diagnostický nástroj než osciloskop bez hlavy, řekl bych.
Co se týká hallovek, tak jsou na vozíku spolu s motorem. Vozík jezdí po dráze s hřebenovou tyčí. Na polovině délky dráhy je umístěná pásovina dělící hallovku od magnetu. Nikde není žádný enkodér ani "pravítko" jaké znám z kuchání tiskáren/skennerů. Nenašel jsem jiné dráty než od minitištáků s hallovkama a od motorů. Motory mají 4 dráty. Z toho všeho usuzuji, že pokud hallovka při zapnutí zaznamená, že je např. na přepážce, tak vyrazí směrem na stranu, kde přepážka není. Jakmile zaznamená náběžnou hranu, ví, že je vozík uprostřed, v bodě nula. Od toho okamžiku se budou počítat kroky motoru. Neumím si představit jiný scenář, kdyžtak mene opravte. Osa Z se nehýbe, takže to musí být motor, nebo jeho řízení a napájení. Děkuju za nabídku Charone, zítra zkusím multimert + hlavu. Uvidím, kam se dostanu.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc