Mrosconi píše: ↑17. 3. 2021, 10:46
Otázká za sto bodu, jak se líší kvalita takové konstrukce (vrstvování) oproti plnému materiálu?č
zásadně
má to úplně jinou krystalickou strukturu
u všech válcovanejch - tvářenejch materiálů dělá značnou část výsledné pevnosti součásti tzv. deformační zpevnění
vzniká změnou krystalické struktury materiálu při výrobě - válcování plechu
výsledek si lze snadno ověřit
vzít kus běžného 1 mm plechu a zkusit ho ohnout
pak ho hodit do kamen, ohřát do oranžova, nechat vychladnout a zkusit ohnout v tomhle stavu
a to co se běžně prodává je tzv hlubokotažný plech určený k dalšímu zpracování ohýbáním atd, i tak je na něm zpevnění znát
jestli chceš studovat, najdi si výraz mezioperační žíhání
rozdíl je značný
.....
deformační zpevnění dělá zásadní (kromě vhodného a hlídaného chem.složení) část pevnosti u tzv. vysokopevnostníních materiálů
hardoxy atd
u aut se z toho dneska (+- 20 let zpátky) dělají nosné části karoserie - třeba skelet kabiny
pokud výrobce vůbec připouští možnost opravy, tak jsou na to předepsány extra postupy pro svařování atd
jedním z důvodů je ztráta pevnosti při ohřevu okolí svaru
u těch tištěnejch věcí je celá tahle metalurgie úúúúúúúplně jiná
může to být technologie vhodná pro nějaké speciálnosti
naděje že by tím šel udělat použitelný trubkový rám bych si ještě hooooodně dlouho nedělal
ještě něco
trubka rámu kola má tloušťku někde kolem 1mm
až zvládneš technologicky tisk trubky o stěně 1mm a míň tak hurá do tisku rámů