elektrocentrala EC 6 kW CSAB - 6 3/1 - 400/231V
Dík za vysvětlení. Mám dva chlaďáky a chci to připojit na soláry. Bude tedy asi nutné důkladně ověřit parametry toho měniče za soláry.Mex píše: ↑4. 6. 2021, 9:07Ledničkový motor je sviňa. Je to asynchron s velkým náběhovým proudem. Takže i když lednička má příkon někde kolem 100W, tak ani 1kVA UPS ho nerozjede.
A i když ho rozjede, tak ten zubatý průběh napětí z levných UPS tomu naprosto nesvědší. Takže motor řve a UPS topí jako vzteklá. Nikdy jsem neměl odvahu to provozovat déle. Bál jsem se, že ta UPS shoří (a kompresor v ledničce případně taky).
Asi by to chtělo UPS s co nejčistším sinusem a bohatě dimenzovanou. Nebo ten motor poladit a posun pomocné fáze udělat nějak jinak.
Dnes byl u nás 8 hodinový výpadek. Do dnešního dne jsem na centrálu nesáhl, ale když jsem potřeboval elektriku pro zedníky, nalil jsem benál do nádrže a asi na páté nakopnutí čapla jako vítr. Co jsem stačil zpozorovat, tak neukazuje voltmetr. Nádrž byla čistá jako sklo a když běžela vodárna společně s vrtačkou, centrála nedala vůbec najevo nějakou zátěž. Musím si udělat kabel na 3 fáze, aby mi běžel celej barák.
Asi jsem si vylosoval "divný" kus, i když podle motohodin má najeto 1h3 tj cca 78 minut.
Nádrž zasraná směsi rzi a zbytkem benzínu,
výpust nádrže totálně ucpaná olejovým rosolem se rzí z vnitřku nádrže.
zalepené ruční palivové čerpadlo
demontáž, vyčištění karburátoru, klíče 10, 12,13,14,17. Demontáž příruby vzduchového filtru z
karburátoru pro dětské ručičky.
Zpětná montáž karburátoru, pár našlápnutí, Magneto - ON a nic.
Demontáž svíček, svíčky mokré palivo tudíž OK, kontrola jiskry - OK.
Start na startér - NIC, po druhém pokusu pár pšouků do výfuku jako při pozdním zápalu,
Kontrola magneta, vše v původním stavu šroubky zakápnuty červenou barvou, evidentně
od výroby nemanipulováno, kontrola kondezátoru - bez průrazu, vše v prostoru přerušovače a kondenzátoru jako nové. Další pokus o strart startérem - NIC, opět jen pár pšouků do výfuku.
Pátral jsem po nějakých údajích o motoru, karburátoru atd., bez výsledku.
Motorová část centrály je skládanka z dobových auto-moto dílů,
je to mechanicky jednoduché ale třeba karburátor Jikov 3309 RH, cokoli k němu jsem nedohledal, k motoru jsem nenašel nic, kromě pár fotek centrály jako takové.
Mám zájem o návod v jakékoli formě. Bez návodu jsou ty pokusy o rozběhání pouze pokus - omyl.
Případně poraďte na co se ještě podívat, co zkontrolovat.
Nádrž zasraná směsi rzi a zbytkem benzínu,
výpust nádrže totálně ucpaná olejovým rosolem se rzí z vnitřku nádrže.
zalepené ruční palivové čerpadlo
demontáž, vyčištění karburátoru, klíče 10, 12,13,14,17. Demontáž příruby vzduchového filtru z
karburátoru pro dětské ručičky.
Zpětná montáž karburátoru, pár našlápnutí, Magneto - ON a nic.
Demontáž svíček, svíčky mokré palivo tudíž OK, kontrola jiskry - OK.
Start na startér - NIC, po druhém pokusu pár pšouků do výfuku jako při pozdním zápalu,
Kontrola magneta, vše v původním stavu šroubky zakápnuty červenou barvou, evidentně
od výroby nemanipulováno, kontrola kondezátoru - bez průrazu, vše v prostoru přerušovače a kondenzátoru jako nové. Další pokus o strart startérem - NIC, opět jen pár pšouků do výfuku.
Pátral jsem po nějakých údajích o motoru, karburátoru atd., bez výsledku.
Motorová část centrály je skládanka z dobových auto-moto dílů,
je to mechanicky jednoduché ale třeba karburátor Jikov 3309 RH, cokoli k němu jsem nedohledal, k motoru jsem nenašel nic, kromě pár fotek centrály jako takové.
Mám zájem o návod v jakékoli formě. Bez návodu jsou ty pokusy o rozběhání pouze pokus - omyl.
Případně poraďte na co se ještě podívat, co zkontrolovat.
Výměň svíčku. V té dřevěné bedně je jich myslím šestnáct. Je tam na ni úplně všechno. V hliníkových krabičkách různý síťka, těsnění, trysky, šroubky, kladívka atd. Jsou tam ty čtyři opletený zapalovací kabely. Odměrka na olej, letlampa, základní nářadí - klíče, šroubováky, kladívko. A pár dalších kravin. Ty svíčky fakt odcházejí. Jsou tam se dvěma jiskřišti s tím jemným závitem nahoře - zkus Brisk v Táboře. Dole v hlavě by měl být taky M14x1.25. Znám 4kW. Tohle bude to samé. Jen je to dvouhrnek. A má to větší generátor.
Ještě takovej tip do života. Před chcipnutím zavřít kohout na nádrži. Ona doběhne sama. Ušetří to spoustu starostí.
Ještě si nastav na karburátoru to táhlo plynu před startem do spodní 1/3 dráhy. A samo sytič.
Ještě takovej tip do života. Před chcipnutím zavřít kohout na nádrži. Ona doběhne sama. Ušetří to spoustu starostí.
Ještě si nastav na karburátoru to táhlo plynu před startem do spodní 1/3 dráhy. A samo sytič.
Naposledy upravil(a) stanik84 dne 11. 6. 2021, 7:50, celkem upraveno 1 x.
- jova
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Já mám taky 4kW a nastartovat jí byl někdy dost velký problém. Když to střílí do výfuku, tak bych si tipnul na moc benzínu. Zkus to bez sytiče, se šroubem na regulátoru utaženým ve spodní max. 1/3. Nejdříve 3x lehce prošlápnout s vypnutým magnetem a pak ho zapnout a šlápnout pořádně.
Díky za rady, nápady a tip na Brisk Tábor.
Mám jen centrálku bez příslušenství, pouze holý stroj. O víkendu to zkusím rozběhnout, případně vysušit svíčky a magneto v troubě. Přece jen to stálo nějakou dobu na dešti. Adekvátní náíhradu svíček asi u místního prodejce auto-moto asi neseženu. Kabely ke svíčkám mohu pro pokus nahradit standardním kabelem ke svíčkám. Pokud to pojede tak je zkusím navléct do původního stínění.
Neřešili jste kovovou flexi hadici k výfuku ? Koncovka tlumiče má venkem 30mm, takže by měla vyhovět flexi hadice 30/32 a dodělat tomu koncovky
Mám jen centrálku bez příslušenství, pouze holý stroj. O víkendu to zkusím rozběhnout, případně vysušit svíčky a magneto v troubě. Přece jen to stálo nějakou dobu na dešti. Adekvátní náíhradu svíček asi u místního prodejce auto-moto asi neseženu. Kabely ke svíčkám mohu pro pokus nahradit standardním kabelem ke svíčkám. Pokud to pojede tak je zkusím navléct do původního stínění.
Neřešili jste kovovou flexi hadici k výfuku ? Koncovka tlumiče má venkem 30mm, takže by měla vyhovět flexi hadice 30/32 a dodělat tomu koncovky
to, ze svicka "haze" jiskru na vzduch, neznamena, ze ji bude mit i pod tlakem, lepsi mehaninici maji na test svicek tlakovou komoru
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22400
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
V supliku
Nirmalne ty odpory sezenes v kazdem ksefte se soucastkama.
Ja nasel tri takovy ktery dohromady dali tu hodnotu a byli na pozadovany ztratovy vykon.
Nirmalne ty odpory sezenes v kazdem ksefte se soucastkama.
Ja nasel tri takovy ktery dohromady dali tu hodnotu a byli na pozadovany ztratovy vykon.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)