elektrocentrala EC 6 kW CSAB - 6 3/1 - 400/231V
tyhle centrály mají dvoutaktní motoryelbarto píše: ↑27. 5. 2021, 10:49 Jsem docela zvědavý až budete měřit, jak se to chová elektricky, respektive co pobere ten regulátor ? Malé značkové, ale staré co mám jsou doslova zabijákem spotřebiču. Tam připojuju světla, Narex vrtačku, noname flexu, všechno ostatní to zabije. Přijde zátěž a soustava ztratí otáčky a napětí, následně to nakopne děsivou špičku. Proto mi leží v hlavě, jak si regulací poradili army konstruktéří, případně jakou regulaci do toho naperete, což vás hádám nemine ? Potom mi vrtá hlavou spotřeba, deklarovaná je poměrně vysoká, tak chválně co naměříte ?
VIF používám v autech, do strojů se mi více osvědčil: Briggs & Stratton Fuel Fit aditivum a startování eterem.
z principu vždy budou mít větší měrnou spotřebu než čtyřtaktní Briggs
určitě nebudou tak náchylné na kolísání při změnách odběru jako moderní centrála se stejným štítkovým výkonem a desetinovou váhou
energie naakumulovaná v násobně těžším rotoru bude výrazně větší, roli hrají i mechanické rozměry
navíc tyhle se určitě točí 3000 ot/min, pokud by ta nová točila 1500 1/min, tak při stejných rozměrech a hmotnosti rotoru bude naakumulovaná energie čtyřnásobná
regulátor s tím pak má výrazně jednodušší práci
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Je u ni udavana spotreba 6,5/h a asi to sedet bude. Jinak ja mam nadrz zevnitr docela cistou. Vypustil jsem stary benzin, ktery byl tmave hnedy a na dne bylo trochu necistot. Odsrouboval jsem natrubek na spodni strane a vyplachl to cistym benzinem. Pak uz jen nalil cisty benzin.
Meril jsem zatim jen napeti naprazdno a ikdyz jsem pridaval rucne plyn, tak napeti se drzelo stale kolem 219V s vychylkou mozna 1V. Budu to muset zmerit pod nejakou vetsi zatezi
Meril jsem zatim jen napeti naprazdno a ikdyz jsem pridaval rucne plyn, tak napeti se drzelo stale kolem 219V s vychylkou mozna 1V. Budu to muset zmerit pod nejakou vetsi zatezi
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
no každý to má jinak, ale mrazáků mám hafo a když vypnou proud na deset hodin tak izolace to bezproblému podrží čili o nějakém kažení masa bych mohl mluvit až za dost delší dobu, v zimě zvlášť. / navíc bych si s tím při skutečně dlouhodobém výpadku - vyřazení elektráren dovedl docela bez problému poradit/
V létě výpadek moc nehrozí. Topím Viadrusem U22 Eco a můžu přehodit na samotížku takže nezmrznu /dřeva mám tak na tři plné sezony/
Za mě udávaná spotřeba je pro domácí i když nárazové použití vysoká. Nějakou zkušenost jsem v minulosti s centrálou udělal a bez skutečně kvalitní regulace a stabilizace to byl hodně tvrdý zdroj.
Ale pohnutky k pořízení chápu - mám rád staré věci co mohou ještě sloužit.
Já bych si chtěl jako záložníl pořídit spíš malý parní stroj - něco jako malou lokomobilu, ale to je v dnešní době spíš z říše snů / doma to nevyrobím a pak ta cena /
V létě výpadek moc nehrozí. Topím Viadrusem U22 Eco a můžu přehodit na samotížku takže nezmrznu /dřeva mám tak na tři plné sezony/
Za mě udávaná spotřeba je pro domácí i když nárazové použití vysoká. Nějakou zkušenost jsem v minulosti s centrálou udělal a bez skutečně kvalitní regulace a stabilizace to byl hodně tvrdý zdroj.
Ale pohnutky k pořízení chápu - mám rád staré věci co mohou ještě sloužit.
Já bych si chtěl jako záložníl pořídit spíš malý parní stroj - něco jako malou lokomobilu, ale to je v dnešní době spíš z říše snů / doma to nevyrobím a pak ta cena /
Mám plynový kotel, ten si bez elektriky taky nevrzne.
Pro ty případy mám doma starou UPS bez baterky (ta už dávno chcípla). Přívod k původní baterii mám vytažený ven na delší (tlusté) dráty, ukončené svorkami na autobaterku.
Mám vyzkoušené, že kotel na tu UPS jede. Čerpadlo má sice takový hrubší a silnější zvuk, ale funguje.
Takže až nastane totální blackout, tak přípojím autobaterku a jedu.
Mám doma jednu do foroty, druhá je v autě. Kdyby to bylo na dlouho, tak je budu buď v autě střídat a nabíjet, nebo natáhnu rovnou dráty k autu.
Trvale mám doma nejmíň 40 litrů nafty, takže bych nějaký ten týden vydržel.
Horší to je s ledničkou, tu na UPS nerozběhnu. Tam bych asi musel nějak experimentovat.
Pro ty případy mám doma starou UPS bez baterky (ta už dávno chcípla). Přívod k původní baterii mám vytažený ven na delší (tlusté) dráty, ukončené svorkami na autobaterku.
Mám vyzkoušené, že kotel na tu UPS jede. Čerpadlo má sice takový hrubší a silnější zvuk, ale funguje.
Takže až nastane totální blackout, tak přípojím autobaterku a jedu.
Mám doma jednu do foroty, druhá je v autě. Kdyby to bylo na dlouho, tak je budu buď v autě střídat a nabíjet, nebo natáhnu rovnou dráty k autu.
Trvale mám doma nejmíň 40 litrů nafty, takže bych nějaký ten týden vydržel.
Horší to je s ledničkou, tu na UPS nerozběhnu. Tam bych asi musel nějak experimentovat.
A proto mám doma krbovou vložku.
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)
Ledničkový motor je sviňa. Je to asynchron s velkým náběhovým proudem. Takže i když lednička má příkon někde kolem 100W, tak ani 1kVA UPS ho nerozjede.
A i když ho rozjede, tak ten zubatý průběh napětí z levných UPS tomu naprosto nesvědší. Takže motor řve a UPS topí jako vzteklá. Nikdy jsem neměl odvahu to provozovat déle. Bál jsem se, že ta UPS shoří (a kompresor v ledničce případně taky).
Asi by to chtělo UPS s co nejčistším sinusem a bohatě dimenzovanou. Nebo ten motor poladit a posun pomocné fáze udělat nějak jinak.