Ten jsem také našel a mám ho stažený, takže není problém ho poslat.
elektrocentrala EC 6 kW CSAB - 6 3/1 - 400/231V
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Podle toho navodu od Jovy, by regulator mel udrzet napeti +/-5%, takze stabilita by mela byt lepsi jak v siti. Jestli to ma pri zatizeni tak velky vykyv, asi uz nejake soucastky nebudou mit spravne hodnoty. V navodu je i schema zapojeni regulatoru a nejake elektrolity tam vidim, takze to bude asi chtit cele promerit
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Zdar,
centrálu jsem zatím nerozběhl, nechtěla zaboha chytit, byl ucpaný výtok z nádrže, směsí rezavého prachu s nějakým šlemem, po odpojení ruční palivové pumpy benzín vůbec nepřitékal. Benzín v nádrži pravěký, barva tmavě žlutá do oranžova a bordel ze rzi na stěnách a dně nádrže.
Rez z nádrže plánuji vyčistit kyselinou citronovou s nějakým kovovým abrazivem - podložky atd.,
a následně pasivovat bezoplachovým odrezovačem, nechat pořádně vyschnout a doplnit MIX benzín s olejem. Mělo by to stačit, když to vydrželo do tohoto stavu 50 let, po vyčištění a pasivování to musí pár let vydržet. Ostaní náplně jsou OK a palivový systém byl kupodivu čistý.
Nalévací filtr v hrdle nádrže byl silně pokrytý měděnkou a zalepený tak, že benzín prakticky neprotékal. Vyčistěno v horkém roztoku octu se solí. bez odmaštění, cca hodinu ponořeno v roztoku, po opláchnutí a usušení stříknuto WD pro zamezení oxidace a vypadá jako nový.
Co se týče dnešních Bio benzínů, na fórech doporučují u sezonního nářadí a strojů pro uskladnění přes zimu použít "lepší" benzín s menším podílem Bio složky a doplnit aditivum pro zabránění usazovaní bio složky, např. VIF Super Benzin Aditiv.
Do pily přidávám do benzínu syntetický olej M2T. Vzhledem k celkovému množství náplní M2T, uvažuji vyměnit všechny náplně za syntetický M2T. Rozdíl ceny oproti klasice je zanedbatelný, a dušička bude mít klid.
V rámci bádání jsem otevřel rozvaděč, kupodivu sucho, pouze jeden držák svorkovnice vlevo svisle s trochou koroze, funkce zatím neoveřena.
Centrála je až na oprýskanou barvu části generátoru na straně k výfuku, a jeden rezavý uhelník držící elektro rozvaděč v dobrém stavu. Všechny šrouby šly bez problému povolit.
Až na tu uvnitř rezavou nádrž, ale to se dalo čekat.
Podělte se o své postřehy ze zprovoznění centrály, k regulátoru případně k palivu.
centrálu jsem zatím nerozběhl, nechtěla zaboha chytit, byl ucpaný výtok z nádrže, směsí rezavého prachu s nějakým šlemem, po odpojení ruční palivové pumpy benzín vůbec nepřitékal. Benzín v nádrži pravěký, barva tmavě žlutá do oranžova a bordel ze rzi na stěnách a dně nádrže.
Rez z nádrže plánuji vyčistit kyselinou citronovou s nějakým kovovým abrazivem - podložky atd.,
a následně pasivovat bezoplachovým odrezovačem, nechat pořádně vyschnout a doplnit MIX benzín s olejem. Mělo by to stačit, když to vydrželo do tohoto stavu 50 let, po vyčištění a pasivování to musí pár let vydržet. Ostaní náplně jsou OK a palivový systém byl kupodivu čistý.
Nalévací filtr v hrdle nádrže byl silně pokrytý měděnkou a zalepený tak, že benzín prakticky neprotékal. Vyčistěno v horkém roztoku octu se solí. bez odmaštění, cca hodinu ponořeno v roztoku, po opláchnutí a usušení stříknuto WD pro zamezení oxidace a vypadá jako nový.
Co se týče dnešních Bio benzínů, na fórech doporučují u sezonního nářadí a strojů pro uskladnění přes zimu použít "lepší" benzín s menším podílem Bio složky a doplnit aditivum pro zabránění usazovaní bio složky, např. VIF Super Benzin Aditiv.
Do pily přidávám do benzínu syntetický olej M2T. Vzhledem k celkovému množství náplní M2T, uvažuji vyměnit všechny náplně za syntetický M2T. Rozdíl ceny oproti klasice je zanedbatelný, a dušička bude mít klid.
V rámci bádání jsem otevřel rozvaděč, kupodivu sucho, pouze jeden držák svorkovnice vlevo svisle s trochou koroze, funkce zatím neoveřena.
Centrála je až na oprýskanou barvu části generátoru na straně k výfuku, a jeden rezavý uhelník držící elektro rozvaděč v dobrém stavu. Všechny šrouby šly bez problému povolit.
Až na tu uvnitř rezavou nádrž, ale to se dalo čekat.
Podělte se o své postřehy ze zprovoznění centrály, k regulátoru případně k palivu.
Já se musím zahambeně přiznat, že centrála leží tak, jak jsme jí v neděli složili, protože prostě není čas. V pondělí kleknul počítač v práci a trvalo mi 24 hodin v kuse, abych ho zprovoznil a nepřišel o veškerá data. Jediné, co jsem udělal je, že jsem odšrouboval víčko palivové nádrže a zjistil jsem, že je na něm přidělaná trubička až na dno, která zároveň slouží jako měrka paliva. Taky jsem zkusil pohnout startovací pákou a motor se dá lehce protočit. Dál jsem se zatím nedostal a vůbec netuším, kdy budu mít čas.
Jsem docela zvědavý až budete měřit, jak se to chová elektricky, respektive co pobere ten regulátor ? Malé značkové, ale staré co mám jsou doslova zabijákem spotřebiču. Tam připojuju světla, Narex vrtačku, noname flexu, všechno ostatní to zabije. Přijde zátěž a soustava ztratí otáčky a napětí, následně to nakopne děsivou špičku. Proto mi leží v hlavě, jak si regulací poradili army konstruktéří, případně jakou regulaci do toho naperete, což vás hádám nemine ? Potom mi vrtá hlavou spotřeba, deklarovaná je poměrně vysoká, tak chválně co naměříte ?
VIF používám v autech, do strojů se mi více osvědčil: Briggs & Stratton Fuel Fit aditivum a startování eterem.
VIF používám v autech, do strojů se mi více osvědčil: Briggs & Stratton Fuel Fit aditivum a startování eterem.
Tak k RDMkám jsme měli 3 kW centrály a měly předepsanou spotřebu cca 3,2 l/mhod. Přesně si to nepamatuju, ale skutečnost tam odpovídala deklaraci. A jelikož obě téměř nikdy nejely na max výkon, tak spořily benzín a ten byl lehce prodejný.