Prosím o konzultaci návrhu řetězového převodu
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8174
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Mám dva trapézové šrouby, které by se měly synchronně otáčet. Napadlo mě spojit je řetězem, první naivní návrh přikládám. Nenašel by se prosím někdo, kdo má s řetězy zkušenosti? Já to řeším poprvé a nerad bych udělal chybu Tuším například, že úhel opásání hnacího kola asi nebude stačit, ale určitě tam bude ještě něco.
Aleš Procháska
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8174
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
První co mě napadlo. Jestli je nějaké lepší řešení, rád to změním. Ale je tam nějaký limit složitosti, například spojovací hřídel a kuželová kola bych už asi neuměl rozumně udělat.
Aleš Procháska
V podstate uplne stejme je to v heverech a funguje to spolehlive..
V heveru jsou retezova kola prumeru cca 60az70mm a retez jednoduchej velikost jak na pionyru
Jen pohon je resen primo sroubem ve sloupu
V heveru jsou retezova kola prumeru cca 60az70mm a retez jednoduchej velikost jak na pionyru
Jen pohon je resen primo sroubem ve sloupu
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
V heveru jsou dva sloupy s trapezovym sroubem dole jsou retezova kola navzajem spojene.. na jednom sloupu nahore je motor pres klinovy remen..
Napinani retezu je jednoduse roztazenim sloupu od sebe plus je tam takova napinaci kladka pres spinac pro pripadnou diagnostiku pretrzeni retezu..
Celkem jednoduche..
Napinani retezu je jednoduse roztazenim sloupu od sebe plus je tam takova napinaci kladka pres spinac pro pripadnou diagnostiku pretrzeni retezu..
Celkem jednoduche..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Zakružovačky profilů to mají stejně, hlavně ty konstruované samodomo a funguje to naprosto v pohodě, tak bych se toho nebál, jen dimenzuj pevnost řetězu podle sil, které to bude tahat.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8174
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Zdvíhat a řízeně pomalu spouštět břemeno stálé váhy, myslel jsi to takhle s těmi kvadranty? Napínací kladka by byla na pevno nastavitelná dorazem + jsem začal uvažovat o té možnosti detekce přetržení. Jestli je to k něčemu, bude u toho vždycky někdo a ten zmačkne stop, kdyby se mu něco nezdálo.
Aleš Procháska
Je li to technicky možné, dal bych na motor dvě kola a natáhl řetěz na každou stranu zvlášť. Budeš mít po problémech s opásáním.prochaska píše: ↑22. 12. 2021, 8:07Zdvíhat a řízeně pomalu spouštět břemeno stálé váhy, myslel jsi to takhle s těmi kvadranty? Napínací kladka by byla na pevno nastavitelná dorazem + jsem začal uvažovat o té možnosti detekce přetržení. Jestli je to k něčemu, bude u toho vždycky někdo a ten zmačkne stop, kdyby se mu něco nezdálo.
Pokud tam jsou trapezy tak se to při přetržení jednoho řetězu zkříží a zastaví.
Proč nepoužiješ řemeny ? Jsou tam vysoké nebo nízké teploty ?
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8174
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Pokojová teplota, fakticky laboratorní podmínky. V provozu to bude pár minut denně.
S řemenem nevím jaký vlastně vybrat a jak s tou napínací kladkou (vím, že některé řemeny se smějí ohýbat jen jedním směrem, to by tady nestačilo). Ty dvě kola mě nenapadly. Jiný důvod není.
S řemenem nevím jaký vlastně vybrat a jak s tou napínací kladkou (vím, že některé řemeny se smějí ohýbat jen jedním směrem, to by tady nestačilo). Ty dvě kola mě nenapadly. Jiný důvod není.
Aleš Procháska
napínací kladka by měla být na vlečné straně toho rozvodu...to znamená tazná část od kolečka motoru ke kolečku trapezu bez napínačky, takže záleží na směru otáčení v tahu a podle toho to konstruovat, pokud to uděláš dobře tak si nedokážu představit kolik by si musel zvedat aby prasknul řetěz co točí s trapézem...to dřív potkáš slona na mopedu....spíš doporučuju systém dvojité matice.....jsou dve nad sebou a horní je v tahu a nese celou váhu...když se strhne tak se přenese tah na spodní matici a pak záleží na provedení a zatížením té druhé matice se sepne estop a celé se to zastaví...a břemeno nespadne...taky systém u autozvedáku
vlastně si nepopsal co ten trapéz bude dělat ale počítám že zvedat břemeno a na něm budou nějaké matice určitě
na konce trapézu mužeš namontovat elektromagnetické brzdy pro případ přetržení nebo elektromagnetické západky třeba do dalšího přidaného kolečka.....i když je trapez svornej a vahou by se neotočil tak je to možná zbytečné...mraky možností
nebo dej dve serva s převodovkou .....už radši končím
vlastně si nepopsal co ten trapéz bude dělat ale počítám že zvedat břemeno a na něm budou nějaké matice určitě
na konce trapézu mužeš namontovat elektromagnetické brzdy pro případ přetržení nebo elektromagnetické západky třeba do dalšího přidaného kolečka.....i když je trapez svornej a vahou by se neotočil tak je to možná zbytečné...mraky možností
nebo dej dve serva s převodovkou .....už radši končím
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR