S50 CNC řemenice problém
Napsal: 20. 2. 2022, 1:05
Nazdar chlapci
Tak jsem se dneska dokopal k opravě šmajdajícího hydraulického válce upínání což je podle slov kamarádů u tohoto soustruhu naprosto normální ,a tahle normálnost omezuje použitelné otáčky soustružení.
Po sundání samotného válce jsem hodinkama změřil jestli nehází příruba na pomocné řemenici(na které je přišroubován hydraulický válec) která je nasazena na vřetenu ,světe div se házela v axiálním směru 0,08 a na průměr 0,04 tak že něco je v hajzlu .Ještě před sundáním pomocné a hlavní řemenice jsem změřil házivost vřetena ta je 0,00 .
Podle návodu jsem povolil hlavní matici a vybaven stahovákem jsem jí chtěl stáhnout ale ejhle pomocná řemenice šla naprosto lezce sundat ,po změření díra 85,08 místo nějakých 84,98 ,potom jsem vzal za hlavní řemenici a ta šla naprosto lehce stáhnout po změření jsem našel kuželovou díru která se rozvírala směrem od vřetena k hydraulickému válci a to 85,08-85,19 .Potom jsem přeměřil vřeteno a podařilo se mi najít místo kde se ho nic nedotýkalo a tam byla míra 84,98 a v místech kde byli řemenice 84,97 (to bych vyřešil přelapováním litinovým kroužkem a diamantovou pastou )
Tak že jak opravit obě řemenice ?? napadá mě díry přebrousit a nechat natvrdochromovat a znovu přebrousit ,jen nevím jestli je to to nejlepší a v době kdy je problém skoro všechno, jestli ten tvrdochrom nebude dražší než nová řemenice ,taky mě napadla nějaká metalizace nebo něco podobného a pak samozřejmě obrobit . Nemá někdo z vás možnost metalizace nebo způsob jak to opravit?
Tak mě napadá vyráběla ZPS zmetky nebo je to jev nějaké stykové koroze což samozřejmě neznamená že někdo neudělal zmetkové vůle v počátku .
Hlavní řemenice má průměr 225mm .
Tak jsem se dneska dokopal k opravě šmajdajícího hydraulického válce upínání což je podle slov kamarádů u tohoto soustruhu naprosto normální ,a tahle normálnost omezuje použitelné otáčky soustružení.
Po sundání samotného válce jsem hodinkama změřil jestli nehází příruba na pomocné řemenici(na které je přišroubován hydraulický válec) která je nasazena na vřetenu ,světe div se házela v axiálním směru 0,08 a na průměr 0,04 tak že něco je v hajzlu .Ještě před sundáním pomocné a hlavní řemenice jsem změřil házivost vřetena ta je 0,00 .
Podle návodu jsem povolil hlavní matici a vybaven stahovákem jsem jí chtěl stáhnout ale ejhle pomocná řemenice šla naprosto lezce sundat ,po změření díra 85,08 místo nějakých 84,98 ,potom jsem vzal za hlavní řemenici a ta šla naprosto lehce stáhnout po změření jsem našel kuželovou díru která se rozvírala směrem od vřetena k hydraulickému válci a to 85,08-85,19 .Potom jsem přeměřil vřeteno a podařilo se mi najít místo kde se ho nic nedotýkalo a tam byla míra 84,98 a v místech kde byli řemenice 84,97 (to bych vyřešil přelapováním litinovým kroužkem a diamantovou pastou )
Tak že jak opravit obě řemenice ?? napadá mě díry přebrousit a nechat natvrdochromovat a znovu přebrousit ,jen nevím jestli je to to nejlepší a v době kdy je problém skoro všechno, jestli ten tvrdochrom nebude dražší než nová řemenice ,taky mě napadla nějaká metalizace nebo něco podobného a pak samozřejmě obrobit . Nemá někdo z vás možnost metalizace nebo způsob jak to opravit?
Tak mě napadá vyráběla ZPS zmetky nebo je to jev nějaké stykové koroze což samozřejmě neznamená že někdo neudělal zmetkové vůle v počátku .
Hlavní řemenice má průměr 225mm .