namaluji čtverec - body A B C D (viz CNC - pohyb osy X pak pohyb Y abych udělal čtverec)
zdroj světla v A, rozdělím na trasu A-B-C a A-D-C
X směr AB a DC trvá 2s
Y směr BC a AD trvá 1s
oba paprsky dorazí za 3s
tohle nám nepomůže
namaluji čtverec - body A B C D (viz CNC - pohyb osy X pak pohyb Y abych udělal čtverec)
Pravdu máš, zase tu nobelovku nedostanu.chb píše: ↑5. 3. 2022, 9:29ne ...prcek píše: ↑5. 3. 2022, 6:36 Já myslím, že můžeme. Potřebujeme přesně časované zapínání dvou zdrojů světla v jednom místě, nebo aspoň zanedbatelně blízko proti vzdálenosti, kterou urazí měřené světlo.
1) změříme odrazem průmernou rychlost světla oběma směry 1. zdrojem (můžeme pro jistotu oběma, abychom se ujistili, že světlo z obou má stejnou rychlost:)
2) 2. měření provedeme tak, že 2. zdroj zapneme až po 1/2 doby, kterou světlu trvala cesta tam a zpět, a v polovině vzdálenosti mezi zdrojem a zrcadly porovnáme časový rozdíl příchodu světla mezi oběma zdroji pokud je rychlost oběma směry stejná bude rozdíl 0.
Body A - 200tkm - B - 200tkm - C
směr tam je 2s, směr zpět je 1 s
první paprsek A->C->A = 3s
první paprsek A->C->B dorazí v čase 2,5s
druhý paprsek startuje z A v 1,5s a do B dorazí v 2,5s
To je variance na sagnacův gyroskop - jmenuje se to ring laser gyrorobokop píše: ↑5. 3. 2022, 9:57 a co kdyz to posles do V
tj. zmeris rychlost sireni svetla ve dvou ramenech na sebe kolmych nebo svirajicich nejaky uhel
neby bylo zadanim zjistit jestli tam a zpet v jedne lajne je rozdil
pote bych vyuzil polarizace svetla, tam by mohla byt sance
A to jsi v souladu s se znamymi teoriemi, protoze kazdy hifista (a to jsou experti pres kabely) ti rekne, ze je sakra slysitelny rozdil, jestli tece proud do reprobeden kabelem otocenym jednim nebo druhym smerem ...
Tak to se muselo něco změnit, dřív se vášnivě hádali o to, jakým směrem jsou "polozeny/orientovány" krystaly kovu a tedy skutečně směr kabelu a ne vzajemne fazovani kanálu..
Jednoho znám a občas jsem pro něj audio montoval u klientů, dokonce natíral speciální emerickou vodičkou všechny silně zlacené kontakty a konektory na výkonové části aby to líp znělo. Kabely k reproduktorům a skoro veškeré kabely byly od výrobce balené v kufříkách, k reprákům měly průměr coulové zahradní hadice... A celé to stálo jednotky melounů a většinou zákazník byl hluchej jak poleno, nebo měl hudební hluch
Ono to až takovej hrubej výkon nikdy nemělo, většinou lampák jako koncový zesík, tak 150 až 500 watt max. Celý to muselo stát na šíleně težkým šutru a všechno mělo místo nožek kuželové hroty, které se montovaly na místě a byly balené jako obohacený uran
Přechodové zkreslení.
Moje zkušenost a nejen moje, je s normálním kabelem 4 x 1,5 pro domácí poslech a vyšší průřez pro napájení pasivky u PA. Zapojí se to tak, že se spojí žíly proti sobě, takže je to pak průřez 2 x 3 atd. kabel je lehce kroucený a když jsem to předvedl "hifistovi" co vlastnil ku.va drahé kabely k bednám, tak říkal: co to máš v tom husím krku schovaný za poklad. Schválně jsem to oblekl, aby neviděl, co tam je.