E-bike, elektro kolo, elektro bicykel a veci okolo toho...
Moderátor: sysel
Ešte jedna zaujímavosť. Podarilo sa mi raz na jedno nabitie prejsť 132km a sumárne 820 stúpajúcich výškových metrov. Boli to asi 3 vylety v takom kopcovitejšom teréne. Raz hore, raz dole. Na e-bike celkom slušné.
Veľmi veľa robí správny tlak v pneumatikách a namastená reťaz.
Pri reťazi sa mi osvedčilo dať reťaz dole a na 2x ju vykúpať hrkaním v nafte. Osušiť a namastiť olejom na reťaze. Prebehnúť 1km a potom ju otrieť zvonku od oleja. Vo vnútri maže a na povrch nelepí bordel.
Veľmi veľa robí správny tlak v pneumatikách a namastená reťaz.
Pri reťazi sa mi osvedčilo dať reťaz dole a na 2x ju vykúpať hrkaním v nafte. Osušiť a namastiť olejom na reťaze. Prebehnúť 1km a potom ju otrieť zvonku od oleja. Vo vnútri maže a na povrch nelepí bordel.
Nakoupil jsem si v Lidlu aku nářadí na ten jejich bateriový systém 20V (křoviňák, pila na dlouhé násadě a další). Kámoš má i velkou pilu a pochvaluje si.
A k tomu 4 baterky a nabíječku. Ta nabíječka je mimochodem asi docela chytrá, má zajímavě ostrý pokles nabíjecího proudu na konci, takže musí aktivně pracovat i s řízením napětí.
Je škoda mít pěkné baterky a nepoužít je i jinak. Tak už jsem si udělal prototyp držáku. Zatím bastl, ale chci to udělat pěkně z dílů na 3D tiskárně a trochy frézování. Zatím jsem to jenom zkombinoval s DC-DC měničem na 12V pro univerzální napájení, třeba pro nouzové osvětlení. Jenom jako pokus.
Tak kdybych se nebál, že definitivně zlenivím, koupil bych si na kolo středový motor a elektroniku.
A jako baterku bych si tam namontoval držáky na tyhle výměnné packy z Lidlu. Mají 20V, takže 2 do série mají akorát šikovné napětí pro e-kolo.
Záruka na baterky je 3 roky, a Lidl nedělá s případnou výměnou ofuky.
Pokud bych jezdil jenom kolem komína (cesta do práce, nákupy atd.), tak bych tam osadil jenom 2 ty baterky. Pak to nebude těžké a velké. Mám je ve 4Ah provedení (dělají se i 2Ah a 8Ah).
Kdybych jel dál, tak buď bych si udělal držák na víc baterek, nebo možná jednodušeji bych si jenom dal další 1-2 sady baterek do batohu nebo na nosič.
Vyloženě mě ta myšlenka nadchla. Jediná překážka je, že se toho Temelínského přístupu ke sportu opravdu bojím. Zlenivět je strašně snadné. A náprava bývá velmi těžká.
A k tomu 4 baterky a nabíječku. Ta nabíječka je mimochodem asi docela chytrá, má zajímavě ostrý pokles nabíjecího proudu na konci, takže musí aktivně pracovat i s řízením napětí.
Je škoda mít pěkné baterky a nepoužít je i jinak. Tak už jsem si udělal prototyp držáku. Zatím bastl, ale chci to udělat pěkně z dílů na 3D tiskárně a trochy frézování. Zatím jsem to jenom zkombinoval s DC-DC měničem na 12V pro univerzální napájení, třeba pro nouzové osvětlení. Jenom jako pokus.
Tak kdybych se nebál, že definitivně zlenivím, koupil bych si na kolo středový motor a elektroniku.
A jako baterku bych si tam namontoval držáky na tyhle výměnné packy z Lidlu. Mají 20V, takže 2 do série mají akorát šikovné napětí pro e-kolo.
Záruka na baterky je 3 roky, a Lidl nedělá s případnou výměnou ofuky.
Pokud bych jezdil jenom kolem komína (cesta do práce, nákupy atd.), tak bych tam osadil jenom 2 ty baterky. Pak to nebude těžké a velké. Mám je ve 4Ah provedení (dělají se i 2Ah a 8Ah).
Kdybych jel dál, tak buď bych si udělal držák na víc baterek, nebo možná jednodušeji bych si jenom dal další 1-2 sady baterek do batohu nebo na nosič.
Vyloženě mě ta myšlenka nadchla. Jediná překážka je, že se toho Temelínského přístupu ke sportu opravdu bojím. Zlenivět je strašně snadné. A náprava bývá velmi těžká.
nehce se ti lousknout jak baterka s nabijeckou mezi sebou komunikuje?Mex píše: ↑28. 8. 2022, 5:15 Nakoupil jsem si v Lidlu aku nářadí na ten jejich bateriový systém 20V (křoviňák, pila na dlouhé násadě a další). Kámoš má i velkou pilu a pochvaluje si.
A k tomu 4 baterky a nabíječku. Ta nabíječka je mimochodem asi docela chytrá, má zajímavě ostrý pokles nabíjecího proudu na konci, takže musí aktivně pracovat i s řízením napětí.
Je škoda mít pěkné baterky a nepoužít je i jinak. Tak už jsem si udělal prototyp držáku. Zatím bastl, ale chci to udělat pěkně z dílů na 3D tiskárně a trochy frézování. Zatím jsem to jenom zkombinoval s DC-DC měničem na 12V pro univerzální napájení, třeba pro nouzové osvětlení. Jenom jako pokus.
Tak kdybych se nebál, že definitivně zlenivím, koupil bych si na kolo středový motor a elektroniku.
A jako baterku bych si tam namontoval držáky na tyhle výměnné packy z Lidlu. Mají 20V, takže 2 do série mají akorát šikovné napětí pro e-kolo.
Záruka na baterky je 3 roky, a Lidl nedělá s případnou výměnou ofuky.
Pokud bych jezdil jenom kolem komína (cesta do práce, nákupy atd.), tak bych tam osadil jenom 2 ty baterky. Pak to nebude těžké a velké. Mám je ve 4Ah provedení (dělají se i 2Ah a 8Ah).
Kdybych jel dál, tak buď bych si udělal držák na víc baterek, nebo možná jednodušeji bych si jenom dal další 1-2 sady baterek do batohu nebo na nosič.
Vyloženě mě ta myšlenka nadchla. Jediná překážka je, že se toho Temelínského přístupu ke sportu opravdu bojím. Zlenivět je strašně snadné. A náprava bývá velmi těžká.
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Tak ne, kecám.
Je tam nějaká datová komunikace.
Tady to borec rozebral a něco trochu poměřil.
https://www.youtube.com/watch?v=87mKM7LnHzE
(děsně mě iritovalo, jak pořád do všeho píchal kovovým šroubovákem nebo měřicím hrotem)
Je tam nějaká datová komunikace.
Tady to borec rozebral a něco trochu poměřil.
https://www.youtube.com/watch?v=87mKM7LnHzE
(děsně mě iritovalo, jak pořád do všeho píchal kovovým šroubovákem nebo měřicím hrotem)
Proto bych chtel, aby ses toho ujal
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Tak s tim pak nejezdi jako na motorce a pouzivej jen jako pripomoc.
A sedres se docela solidne, jen toho das vic kilometru a vetsi prevyseni ...
Moje zkusenost byla (mel jsem na vyzkouseni par vikendu), ze tak utahanej jsem uz dlouho nebyl ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Nebylo to sice na mě, ale vetřu se do debaty.
To e-kolo je návykové.
A třeba u mě to rozhodně není o závisti. Určitě bych si nějaké takové kolo taky mohl koupit.
Ale nevěřím, že kdybych si ho koupil, že budu mít morál na to se pořád dřít (mám to dost do kopců).
Já na sebe používám nátlakový prostředek, že si záměrně nekupuju šalinkartu. Abych měl motivaci jezdit furt na kole.
Když jsem si loni na podzim zlomil koleno a byl mimo, tak jsem si tu šalinkartu musel koupit.
A trvalo mi pak dost dlouho a stálo mě to dost přemlouvání sebe sama, abych zase sedl na kolo a nevezl si prdel pohodlně šalinou.
Naštěstí jsem začal zase jezdit na jaře, a teď už jsem si zase zvykl. Být to v zimě, tak už bych se k přesednutí na kolo asi nedonutil.
E-kolo má švára i švagrová. Takže jsem si na obou zajezdil, a zase rychle vrátil.
A že e-kolo je sport ... švagrová je bečka, která když má vyšlapat 10 schodů, tak z toho má málem smrt.
Ale na e-kole jezdí jako juniorský reprezentant.
-
- Příspěvky: 1600
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Hej ono je to skvele, a hlavne je to vyhoda pre nas chudobnych co nemame 50litrov na elektromobil, tak si kupime len ebike za 5k, a vsetci su spokojny, marketing funguje, a tych par 10tisic ton bateriek navyse sa predsa v tej kope odpadu strati, hlavne ze ide biznis
Mex...
Ten motor má normových 250w, čo stanovuje eu ako max.kontinuálna pripomoc. Špičkovo to však dáva aj 750w. Neviem ako by si s odberom 20A poradila baterka z Lidla. Musel by si ich radiť aj paralelne. Čiže minimálne 4 baterky. Ako by sa správali tie baterky v tom spojení ak predpokladám že niektoré budú viac opotrebené ako tie ostatné (vek, cykly,...)
Možno by to fungovalo ako núdzové riešenie.
Inak chápem ako to vidíš. Človek má tendenciu si život uľahčovať a tak preferuje pohodlnejšiu variantu ak si môže vybrať. V mojom pripade je pozitívum to že na veľa miest kde som kedysi volil auto, sadnem miesto toho na ebike. Určite k tomu prispelo aj to stale slnečné počasie....
Teraz však je nutné rozlišovať cyklistiku a cykloturistiku. E-biky vniesli do týchto dvoch pojmov väčší rozdiel.
Ja som cykloturista a naberanie či udržovanie kondicky na bicykli nieje prvoradým cieľom....paradoxne je však jeho výsledkom. Odkedy mám ebike zhodil som 8kg a cítim sa super. Proste ma to ťahá von a idem vždy keď sa dá ....
Ten motor má normových 250w, čo stanovuje eu ako max.kontinuálna pripomoc. Špičkovo to však dáva aj 750w. Neviem ako by si s odberom 20A poradila baterka z Lidla. Musel by si ich radiť aj paralelne. Čiže minimálne 4 baterky. Ako by sa správali tie baterky v tom spojení ak predpokladám že niektoré budú viac opotrebené ako tie ostatné (vek, cykly,...)
Možno by to fungovalo ako núdzové riešenie.
Inak chápem ako to vidíš. Človek má tendenciu si život uľahčovať a tak preferuje pohodlnejšiu variantu ak si môže vybrať. V mojom pripade je pozitívum to že na veľa miest kde som kedysi volil auto, sadnem miesto toho na ebike. Určite k tomu prispelo aj to stale slnečné počasie....
Teraz však je nutné rozlišovať cyklistiku a cykloturistiku. E-biky vniesli do týchto dvoch pojmov väčší rozdiel.
Ja som cykloturista a naberanie či udržovanie kondicky na bicykli nieje prvoradým cieľom....paradoxne je však jeho výsledkom. Odkedy mám ebike zhodil som 8kg a cítim sa super. Proste ma to ťahá von a idem vždy keď sa dá ....