Co to pro nás EU připravuje?
Moderátor: sysel
-
- Příspěvky: 1559
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Na obdobnom multivane kamoš menil motor pri 68t km.
Na nových autách začínajú problémy niekde okolo 130-150t km, čím viac turb, tým to vydrží menej. Minuly mesiac kamoš dával meniť motor v rámci záruky vo Volve XC60 pri 90t km (zodraty nikasil), minulý týždeň majiteľ firmy s ktorou spolupracujeme dal zošrotovať Nissan Navara s 200t km ročník 2019 opäť so zodratym motorom. A problémy so spoľahlivosťou majú ako premiovky, tak aj obyč auta.
BalazKovo.sk
To je prostě smůla V dnešní době si nevybereš, už zkrátka neplatí že s 405 1,9 tdi jsem nalítal půl milionu bez zásahu do motoru. A kamarád s medvědem skoro dva míče, holt taková auta se dneska nedělají Já je měním při těch cca 140t. Auta, ne motoryjergus.balaz píše: ↑6. 8. 2023, 4:39Na obdobnom multivane kamoš menil motor pri 68t km.
Na nových autách začínajú problémy niekde okolo 130-150t km, čím viac turb, tým to vydrží menej. Minuly mesiac kamoš dával meniť motor v rámci záruky vo Volve XC60 pri 90t km (zodraty nikasil), minulý týždeň majiteľ firmy s ktorou spolupracujeme dal zošrotovať Nissan Navara s 200t km ročník 2019 opäť so zodratym motorom. A problémy so spoľahlivosťou majú ako premiovky, tak aj obyč auta.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Menit olej castejsie ako je longlifeecokokotina....je polovica uspechu.
V motorke ktora toci 15000 ot/min mam predpisany interval na 12000km...to mo dostalo.
Po 4000km aspon na pohlad ma dost.
Ale je pravda ze Biturbo multivan....ma s motorom castejsie problem ako je pekne.
V motorke ktora toci 15000 ot/min mam predpisany interval na 12000km...to mo dostalo.
Po 4000km aspon na pohlad ma dost.
Ale je pravda ze Biturbo multivan....ma s motorom castejsie problem ako je pekne.
-
- Příspěvky: 1559
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Olej je len jedna časť. Problém je, že motory už nemajú oceloliatinove vložky, ale len nástrek nikasilu. Staršie motory mali údajne predpísanú / zaužívanú hrúbku 0.15mm, posledné ročníky len 0.05mm. Ďalšia časť je že olej sa prepaluje / degraduje v turbach, čím viac kusov tým horšie. Potom je problém aj v konštrukciách, dnes sa bežne robia olejové a vodné čerpadlá s elektromotormi. Plus motory sú poddimenzované a výkonovo našlapane a je problém lokálne chladiť niektoré časti.
Dnes keď chytis piatkový kus z poobednej, tak sa viac voziš na odtahovka ako na novom aute.
Dnes keď chytis piatkový kus z poobednej, tak sa viac voziš na odtahovka ako na novom aute.
BalazKovo.sk
A odkaz? Kdyz jsi nasel poprve a zaujalo te to tak, zes to musel sdelit, tak to urcite najdes .
Dik.
Omylem jsem reagoval na fmodela, to jsem smaznul - pokud to nekdo videl napsane, tak videl spravne - uz neni ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Lapa, tak som to vyguglil za teba. Prdel si vytieras sam alebo si na to niekoho tiez volas? https://insideevs.com/news/548404/volks ... ation-id3/
2 roky stary clanek.jean píše: ↑6. 8. 2023, 9:07 Lapa, tak som to vyguglil za teba. Prdel si vytieras sam alebo si na to niekoho tiez volas? https://insideevs.com/news/548404/volks ... ation-id3/
A cetls tu diskusi pod tim? Toci se kolem pouziti - nabijeni a vybijeni ... obvykla zakopanost psa ..
Vlez si na jakekoliv modelarske forum ohledne LiXX aku - modelari zatezuji baterky do mrte a maji s tim bohate zkusenosti ... .
Ale je to urcite cele cesta do pekel, s tim bych skoncil ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Ja chapem, ze sa jedna o 1 kus = statistika k hovnu. Ale VW sa voci tomu nejak nevymedzil. A navyse, ked garantuju moznost rychlonabijania, tak by im to malo drzat aj v takom rezime. Kazdopadne, s tymi problemami, ktore VW nedokazal doriesit dobre 4 roky, by som k nim pre nove auto nesiel.
-
- Příspěvky: 1559
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Nikdy bych si nekoupil elektro auto. Krom nechuti k tomu nemám žádný zásadní důvod. V elektro autě jsem jel 3x. Poprvé Lexusem asi tři kilometry a to bylo fajn uprostřed na velké televizi lezli elektroni do motorů a zpět, no prostě kino. Podruhé s kamarádem v Plzni courání od provozovny k provozovně, vždy pár kilometrů a nakonec před měsícem Teslou na otočku ke mě na chaloupku. Mám rád silná auta a na tu Teslu jsem se vysloveně těšil. Při cestě tam jsme jeli docela svižně a bylo to příjemné, nazpět už to bylo horší. Připadal jsem si jako kdysi ve své Š 105. Opatrná akcelerace rychlost 120-130, ale spíš míň Ale dojeli jsme zpět do Prahy, bez nabíjení, což podle pana majitele je neskutečný oser. Nabíjí ve firemní nabíječce (ČEZ) a plánuje cesty tak, aby nabíjet nemusel. Když jsem se ho ptal, jak jezdí delší cesty, tak dýzlovou Audinou.
Druhou zkušenost mám z elektro KTM motorky. Syn si jí koupil na trénování aby hlukem neotěžoval okolí. První rok vcelku dobré, ale už po dvou letech musel koupit druhou baterii. Po dvou letech ztráta kapacity lehce pod 20 proc. Teď po pěti letech na ní po polních cestách neujedu 40 kiláků. Klika je, že to má režim "tlačení", kdy motorka jede rychlostí cca 4-5 kiláků a ty samozřejmě tlačíš.
Baterku v mobilu musím měnit tak za 2,5 roku, v tabletu totéž. Né že by nefungovaly, ale nevydrží. Rok jsem nepoužíval jeden notebook. V sobotu jsem se ho snažil pustit a nic. Dva články v prde...... U founů to není problém, u auta asi jo.
Teď ta nejlepší na konec. Lithium je trochu problém. Moc ho není a když je, tak je taky problém. Třeba Cínovec - australani udělali průzkum a teď snad ČEZ a nima udělal firmu na dolování. Problém je, že zatím z té rudy neumí to lithium dostat. Jsou dvě cesty (nevyzkoušené), ale obě obsahují chemickou úpravu - rozpoštění. Prý je to vysoce ekologické. Recyklace Lixx je taky vysoce ekologická - buď roztavit nebo rozpustit v kyselině a pak dále chemicky upravovat.
Druhou zkušenost mám z elektro KTM motorky. Syn si jí koupil na trénování aby hlukem neotěžoval okolí. První rok vcelku dobré, ale už po dvou letech musel koupit druhou baterii. Po dvou letech ztráta kapacity lehce pod 20 proc. Teď po pěti letech na ní po polních cestách neujedu 40 kiláků. Klika je, že to má režim "tlačení", kdy motorka jede rychlostí cca 4-5 kiláků a ty samozřejmě tlačíš.
Baterku v mobilu musím měnit tak za 2,5 roku, v tabletu totéž. Né že by nefungovaly, ale nevydrží. Rok jsem nepoužíval jeden notebook. V sobotu jsem se ho snažil pustit a nic. Dva články v prde...... U founů to není problém, u auta asi jo.
Teď ta nejlepší na konec. Lithium je trochu problém. Moc ho není a když je, tak je taky problém. Třeba Cínovec - australani udělali průzkum a teď snad ČEZ a nima udělal firmu na dolování. Problém je, že zatím z té rudy neumí to lithium dostat. Jsou dvě cesty (nevyzkoušené), ale obě obsahují chemickou úpravu - rozpoštění. Prý je to vysoce ekologické. Recyklace Lixx je taky vysoce ekologická - buď roztavit nebo rozpustit v kyselině a pak dále chemicky upravovat.
Podle meho nazoru by se elektromobilita nemela spojovat pouze s LIxx technologii a hlavne osobni prepravou - zejmena v diskusich se silnou primesi "zdraveho rozumu" .
Nakonec si myslim to dopadne "dobre", ovsem - bud se razantne zmeni ta slozka xx v Lixx nebo se objevi zase neco zcela noveho ...
Jinak mi aktualni hysterie (a snaseni hlavne argumentu, proc to nejde a hlavne ani nepujde ) silne pripomina situaci, kdy nekdy v polovine 19. stoleti sef americkeho patentoveho uradu navrhoval urad zrusit, nebot vsechny zasadni vynalezy ci objevy jiz byly objeveny a nevidi duvod pro dalsi existenci sveho uradu .
Nakonec si myslim to dopadne "dobre", ovsem - bud se razantne zmeni ta slozka xx v Lixx nebo se objevi zase neco zcela noveho ...
Jinak mi aktualni hysterie (a snaseni hlavne argumentu, proc to nejde a hlavne ani nepujde ) silne pripomina situaci, kdy nekdy v polovine 19. stoleti sef americkeho patentoveho uradu navrhoval urad zrusit, nebot vsechny zasadni vynalezy ci objevy jiz byly objeveny a nevidi duvod pro dalsi existenci sveho uradu .
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Nová technologie, ale jinak vše při starém.lubbez píše: ↑7. 8. 2023, 8:05 ...
Druhou zkušenost mám z elektro KTM motorky. Syn si jí koupil na trénování aby hlukem neotěžoval okolí. První rok vcelku dobré, ale už po dvou letech musel koupit druhou baterii. Po dvou letech ztráta kapacity lehce pod 20 proc. Teď po pěti letech na ní po polních cestách neujedu 40 kiláků. Klika je, že to má režim "tlačení", kdy motorka jede rychlostí cca 4-5 kiláků a ty samozřejmě tlačíš.
KTM = Kokot Tlačí Motorku
Kdyby elektromobilita nebyla tak masivně prosazovaná zelenými ekologisty, byla by situace jiná, určitě klidnější. Snad existují zdroje elektrické energie, které jsou spolehlivé a i ekologické. Zatím jsme je ale ještě nevynalezli. Ale jinak, nemám problém s elektrickou mobilitou, mám problém s baterkovou mobilitou. Na co je mi náklaďák od Tesly, co dokáže ujet s nákladem celých 15 minut. Za poslení roky se ani jednou neobjevil reálný pokus přesunout nákladní dopravu ze silnic na železnici. Vždy tam byl nějaký neřešitelný problém.
Ale upřímně, celý život se věnuji elektronice a jenom zírám co je dneska všechno možné. FV a větrníky je naše zelená spása. Nikde se moc nepíše, že vyspělé německo má k větrníkovým farmám ještě plynovou elektrárnu kdyby nefoukal vítr. Ale ta elektrárna musí celou dobu jet na "volnoběh" aby stihla zareagovat. Jaderné elektrárny to nedají. A to nezmiňuji FV elektrárny, kde pokles výkonu může být v jednotkách sekund. Dokonce stačí aby se ti na panel vysral pták a naměříš docela značný úbytek výkonu. Pokud nejsi fabrika, kde je spotřeba ve dne, je ti FV panel většinou na nic. Pokud máš ostrovní systém, je to o něco lepší ale o dost dražší. Grid on je levnější, ale dělá elektriku jen za sluníčka a co s ní? Ohřeješ bojler, pustíš to do bazénu a dál? Pokud máš smlouvu s dodavatelem dostaneš nějakou korunu za výkup. Ale už dnes se předpokládá, že v horizontu jednotek let můžeš za tu dodanou elektriku i platit. Bez smlouvy je to podstatně složitější. Každej přetok si moderní elektroměr ukládá do paměti a nejpozději při odečtu to distributor zjistí a máš problém.
edit: Nehledám argumenty proč to nejde, sám bych byl rád, kdyby to fungovalo jak má. Pro příklad, mám na střeše 1kW FVP od Amerisolar - ten nejnovější a nejvýkonější model. K tomu mám dvě trakční baterky a celý systém mi dokáže uživit ledničku s mrazákem. Dneska jsem dostal od systému SMS, že baterky jsou na 48% kapacity. Po týdnu bez sluníčka je systém v prde..... a při 40% se přepne na síť. Tedy investice cca 45 tisíc (bez práce) dokáža uživit lednici přes léto. Zatí to nerozvádím dál, měřím výrobu i spotřebu elektriky a přesné výsledky budu prezentovat později.