Průša 3D i3 MK3S+ - Umí tisknout z PETG-HT?
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5219
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Bohužel jsem se nedostal cca dva týdny k tiskárně abych doladil ten PETG.
Zkoušel jsem jen PLA které tisklo pro naše účely použitelně.
Zkoušel jsem i vícenásobný tisk - několik těch samých modelů vedle sebe z PLA ale zde jsem dopad hůř než Ti pověstní sedláci u Chlumce. Vrchní díl jsem se snažil tisknout vedle sebe nejdřív 5x zasebou posléze 3x ale vždy cca ve výšce 5 mm se díl přilepil na trysku a odlepil se od podložky.
Pak jsem díly tisk jednotlivě bez problémů.
Co dělám špatně?
Zkoušel jsem jen PLA které tisklo pro naše účely použitelně.
Zkoušel jsem i vícenásobný tisk - několik těch samých modelů vedle sebe z PLA ale zde jsem dopad hůř než Ti pověstní sedláci u Chlumce. Vrchní díl jsem se snažil tisknout vedle sebe nejdřív 5x zasebou posléze 3x ale vždy cca ve výšce 5 mm se díl přilepil na trysku a odlepil se od podložky.
Pak jsem díly tisk jednotlivě bez problémů.
Co dělám špatně?
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5219
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
To Dave: Tak BRIM jsem našel - v českém programu je to límec
Na vysvětlenou - používám Průša Slicer.
Nicméně to co mi radí packa jsem nikde v programu nenašel
Na vysvětlenou - používám Průša Slicer.
Nicméně to co mi radí packa jsem nikde v programu nenašel
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Nevím jak prušaslicer ale třeba simplify má Z-Lift
co jsem prolít net tak pruša by něco takového měl mít jak Z-HOP nebi LOFT-Z
https://forum.prusa3d.com/forum/prusasl ... anguage=cs
co jsem prolít net tak pruša by něco takového měl mít jak Z-HOP nebi LOFT-Z
https://forum.prusa3d.com/forum/prusasl ... anguage=cs
Zdenek Valter> ten brim si udelej jen vnejsi, at se ti to dobre orezava.
Jestli jsem pochopil spravne, tak na bedu mas tu malou plochu s otvorem uvnitr.
V PS je to v nastaveni filamentu (to prepise defaultni nastaveni v profilu filamentu), pripadne jeste v nastaveni tisku. Viz obr.
Doporucuju pouzivat PS v anglictine, dohledas daleko vice info, kdyz je treba.
Jestli jsem pochopil spravne, tak na bedu mas tu malou plochu s otvorem uvnitr.
V PS je to v nastaveni filamentu (to prepise defaultni nastaveni v profilu filamentu), pripadne jeste v nastaveni tisku. Viz obr.
Doporucuju pouzivat PS v anglictine, dohledas daleko vice info, kdyz je treba.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5219
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Dík je to zřejmě tohle (pouze zvednout Z):
Teď je otázka o kolik to zvednout. Stačí 0,5 mm?Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5219
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Kdyz si ty curapajzliky das bliz k sobe, tak se ti ten brim spoji do jednoho celku. Pak to snadno sundas z bedu a "vylames" si z nej jednotlive curapajzliky pohodlne, ze ani nebudes muset nic orezavat.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5219
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5219
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Ano je to tak - vybárám z toho seznamu, nicméně to jsem si myslel, že tohle je ta změna tloušťky vrstvy.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
ne to je celý profil kde nastavuješ uplně vše teploty průtok rychlosti -prostě vše .
umě se ten parametr jmenuje LAYER HEIGHT - pro první vrstvu bude ještě zmenšen , ale to by měl být parametr udávaný v procentech
umě se ten parametr jmenuje LAYER HEIGHT - pro první vrstvu bude ještě zmenšen , ale to by měl být parametr udávaný v procentech
Pokud je budeš mít příliš blízko, tak ti může zbytečně vlaknovat (ty spojovací fousy), protože filament nestihne vystydnout během přejezdu mezi dílky.
Já spíš dávam hodně širší límec, díky tomu se límce spojí, ale mezi dílky je větší mezera, pak ochotně nevlaknuje.
A když vylamuju z límce, tak směrem proti vytisku - ne od výtisku. Prostě bříškem prstu hodně pritlacim k vytisku - tím se odlomi většinou přímo na hraně výrobků a málokdy je nutno docistovat nozem/skalpelem.
A proti utrzeni od podložky v počátku taky pomaha před začátkem tisku očistit tiskovou trysku. Já to otiram hadříkem těsně před dosažením pracovní teploty filamentu.
A nechávám nejdřív předehřát bed (u Prusy na panelu tiskárny Nastaveni/teplota/podložka) na pár stupňů před jeho pracovní teplotu. A až pak pouštím tisk.
Důvodem je to, že tryska se ohřeje mnohem dřív a pak má některý filament snahu před dohratim bedu začít pomalu vytékat a tím se udělá malý "valcovy krapnicek", který se buď při počáteční operacích buď sám urazi nebo ne a pak někdy vadí.
Takze kombinuju to počáteční otreni trysky, samostatný predehrev bedu před tiskem a pohotovost s pinzetou, abych odebral ten případný krapnicek z trysky, než začne tisk .
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...