Voron 2.4 Level Zero
Shodou okolnosti jsem nasel uplne stejny chladic (i s napisem ASUS) v bedne "nekdy se bude hodit".
Z tveho obrazku nemuzu poznat, jak jsi ten chladic na motor upevnil.
Poradis?
Zatim jsem ho upevnil krizem "vazacim" dratem, ale mozna mas sikovnejsi reseni.
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
lapa> Hele delal jsem to nekolikrat a pokazde jinak.
Bud oboustrane samolepicim thermal padem viz foto. Je to ten modry v civce. Ale musi to byt silne lepivy typ, ty obycejne pod heatsinky pameti apod. to neudrzi.
A nebo "tradicnim receptem" teplovodiveho lepidla samodomo - dva dily silikonove teplovodive pasty smichane s jednim dilem vterinoveho lepidla. To drzi jak bejk skoro na vsem. Jen se musis na tuty vyhnout hrideli
A nebo normalnim AC Termoglue, sediva tuba viz foto. Takovy ten lehce lepici plaster (zluta tuba) nedrzi dost.
Bud oboustrane samolepicim thermal padem viz foto. Je to ten modry v civce. Ale musi to byt silne lepivy typ, ty obycejne pod heatsinky pameti apod. to neudrzi.
A nebo "tradicnim receptem" teplovodiveho lepidla samodomo - dva dily silikonove teplovodive pasty smichane s jednim dilem vterinoveho lepidla. To drzi jak bejk skoro na vsem. Jen se musis na tuty vyhnout hrideli
A nebo normalnim AC Termoglue, sediva tuba viz foto. Takovy ten lehce lepici plaster (zluta tuba) nedrzi dost.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Kdysi jsem to meril a bylo celkem jedno cim to prilepis. Porovnavaval jsem pasty, ruzna lepidla, silikonovou vazelinu apod. Lepil jsem to na nejaky vykonovy obvod ktery mel na chipu teplotni snimac. Rozdily mezi cimkoliv byly v nizkych jednotkach C. Podstatne bylo davat tam lepidla co nejtenci vrstvu. Sekundovka pri vyssich teplotach odpadavala, coz bylo krajne neprijemne. Chladice lepim epoxidem, ten drzel nejlip. A je uplne jedno jestli "tekutym kovem" nebo obycejnym pruhlednym, rozdil mezi tim nebyl vubec zadny, Chladic je dobre nahrat, lip se tak vytlaci prebytecne lepidlo.
Díky za odpovědi k lepení chladice.
A když už píšu - všem spokojeného Silvestra - mladí ať se úplně nezrusi a starší ať to přežijí .
A když už píšu - všem spokojeného Silvestra - mladí ať se úplně nezrusi a starší ať to přežijí .
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Ja bych nerekl ze chladice prilepene sekundovkou odpadavaly vyslovene vysokou teplotou, ale spis ze to lepidlo nedokazalo vyrovnat rozdilne teplotni dilatace. Odpadavaly mi i malicke chladice ktere jsem sekundovkou lepil treba na pouzdra SO8 DC/DC menicu spis jen z preventivnich duvodu aby se zbytecne tolik neohrivaly. Ale nepouzival jsem zadne znackove sekundovky, jen bezne z drogerie. Netvrdim ze to na motoru drzet nebude, jen jsem chtel na tuto zkusenost upozornit.
Výrobci spolehají, že pasta vyrovná značné montážní nerovnosti a uživatelé jí tam naděli "per to do mě at je po mě". Smyslem je přesné napasování a tenoučká vrstva. Speciálně oboustranné samolepky jsou zlem. Naposledy zrovna na Malině. Po nalepeni origo chladiče s origo 2mm podložkou se chlazení vyrazně horšilo a teplota byla vyšší než bez chladiče !! Tady to chce dost s rozumem.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22408
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Verim ze pri minimalnim mnozstvi epoxidu a pak vrstve to bude mit srovnatelne vlastnosti s komercnimi produkty a navic je poresena montaz. Kdysi jsem neco podobneho taky udelal.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Merils jestli je nejaky rozdil mezi epoxidem bez/s praskem? Ja zkousel jen ty epoxidy oznacovane jako "tekute kovy" a tam vubec zadny rozdil nebyl. Netusim ale kolik a jestli vubec tam nejaky kov je, po elektricke ani magneticke strance se to od bezneho epoxidu nijak nelisilo. Meril jsem to mericem izolacniho odporu a PI detektorem kovu. Mel jsem plochy pomerne slusne upravene, takze lepidla tam byla jen tenka vrstva. Mozna pri vetsi tloustce vrstvy lepidla by mohl byt rozdil meritelny.
Epoxid je urcite dobra volba, pokud uz ten heatisnk neni potreba sundavat. Kdyz je potreba a teploty jsou zhruba pod sto, tak treba ten namichany vterinak, nebo ty komercne dostupne plastery jdou dobre dolu uz pri nejakych 140°C, takze staci ze strany heatsinku pofoukat kratce horkovzduchem a je to.
t256> V tech plnenych/neplnenych lepidlech/pastach urcite bude rozdil. Ale je to pro ty typicke aplikace (tloustka desetin mm, gradient desitky stupnu) daleko min znat nez by clovek rekl.
Jsme v tematu o tiskarnach, tak postnu starou studii na ktere jsem se podilel. Je to porovnani dvou druhu teplovodivych past, silikonovou zakladni s koeficientem tepelne vodivosti 2W/mK a lepsi s kovovym plnivem s lambdou 8W/mK. Aplikovane beze zbytku do zavitu mezi heatsink a heatbreak hot endu E3D V5 (fakt stara bowden varianta).
Takze relativne velky rozdil v paste, nicmene jen velmi malo ovlivni v realne aplikaci vysledek - ustalene teploty resp. strmost teplot na heatbreaku.
Zobrazeny tepelny tok skrze celkovou sestavu. V ramecku statistika toku skrze heatbreak z heatbloku do heatsinku pres pastu. Rozmery zavitu resp. vule na stred tolerance, kontakty byly samostatne kalibrovany experimentem. : Pekny Novy rok vsem.
t256> V tech plnenych/neplnenych lepidlech/pastach urcite bude rozdil. Ale je to pro ty typicke aplikace (tloustka desetin mm, gradient desitky stupnu) daleko min znat nez by clovek rekl.
Jsme v tematu o tiskarnach, tak postnu starou studii na ktere jsem se podilel. Je to porovnani dvou druhu teplovodivych past, silikonovou zakladni s koeficientem tepelne vodivosti 2W/mK a lepsi s kovovym plnivem s lambdou 8W/mK. Aplikovane beze zbytku do zavitu mezi heatsink a heatbreak hot endu E3D V5 (fakt stara bowden varianta).
Takze relativne velky rozdil v paste, nicmene jen velmi malo ovlivni v realne aplikaci vysledek - ustalene teploty resp. strmost teplot na heatbreaku.
Zobrazeny tepelny tok skrze celkovou sestavu. V ramecku statistika toku skrze heatbreak z heatbloku do heatsinku pres pastu. Rozmery zavitu resp. vule na stred tolerance, kontakty byly samostatne kalibrovany experimentem. : Pekny Novy rok vsem.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Sám osobně jsem ten jemnej hliníkovej prach netestoval. Použil jsem know how z fabriky. Tam se chladiče eloxovaly a černily, ovšem kromě místa styku s chlazenou součástkou. To muselo být naprosto čisté a bez eloxu. I ten elox byl nějakéj speciální ?? Protože se dělala spousta černěných dílů a na chladiče byla jiná lázeň. Pro epoxy byl taky míchací předpis s definovaným množstvím hliníkového prachu. Asi konstruktéři a potom vojáci věděli proč to chcou, i když je to dražší.