Ocelové schodnice - předepsaný kvadratický moment nebo něco
Krásný obrázek - přesně taková je skladba. Vibrovat se to nemusí, jen je to pohodlnější a lepší. Nikoliv nutné. Když se nevibruje, je lepší mít řidší beton - lépe to teče. A (jak se zmiňuje kolega) pošťouchat klacíkem - tím částečně nahradíš vibrátor. a zateče to do všech tvárnic.
Díky (za pochvalu i další tipy)! Ještě přemýšlím, jestli by mohla stačit šířka 2.5 tvárnice..? Šířka schodiště je 1120mm. Nebo by ty patky (120x120x10 gut?) byly moc na kraji?
Ď, T.
EDIT: Teoreticky bych je mohl protáhnout trochu ke středu a ty M14 dát někam do toho protažení
Ď, T.
EDIT: Teoreticky bych je mohl protáhnout trochu ke středu a ty M14 dát někam do toho protažení
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
5 čísel od kraje je na hov.. Minimálně 10 cm, radši 15cm. Směrem ke středu by to určitě bylo možné, jen musíš mít místo na montáž. Já bych to spíše řešil jako tři celé tvárnice. Pak to můžeš montovat z boku. Esteticky to ničemu vadit nebude. Stejně se v tom svahu časem zasype hlínou a listím, zaroste travou a nebude to vidět. A bude to stranově stabilnější. Znovu opakuji - vertikální zatížitelnost není problém, podstatná je stranová stabilita. Určitě použij nerezové závitovky i matice. Nejméně 14mm lépe 16 mm průměr. To schodiště je docela dlouhé a když to budeš moci dotáhnout na krev, omezí to i stranovou podajnost. Nechal bych to celé žárově pozinkovat i s dírami, abys již nemusel vrtat. Pak to nerezne a vydrží mnoho let. A ještě něco. Při té délce, kterou to schodiště má, bych byl preventivně předposraný a doprostřed bych si připravil ještě díry pro případ, že by se to moc houpalo a bylo by potřeba vybudovat ještě podepření uprostřed. Myslím 2 krát dvě díry D16 zdola do bočních profilů, do kterých by bylo případně možné namontovat přídavné patky pro podpírací základek uprostřed. Ty díry nic nestojí a v případě problému neničíš zinkování.Thomeeque píše: ↑18. 10. 2023, 6:21 Díky (za pochvalu i další tipy)! Ještě přemýšlím, jestli by mohla stačit šířka 2.5 tvárnice..? Šířka schodiště je 1120mm. Nebo by ty patky (120x120x10 gut?) byly moc na kraji?
bedneni2.5top.jpg
Ď, T.
EDIT: Teoreticky bych je mohl protáhnout trochu ke středu a ty M14 dát někam do toho protažení
Ještě jedna poznámka. Otvory v patkách je vhodné umístit tak, aby se následně vrtané díry pro závitovky netrefily do vodorovného výztužného roxoru. Nic tě nenamíchne více, než když ten roxor při vrtání trefíš . Ne, že by nešel čtyřbřitým příklepovým vrtákem provrtat, ale je to k vzteku.Thomeeque píše: ↑18. 10. 2023, 6:21 Díky (za pochvalu i další tipy)! Ještě přemýšlím, jestli by mohla stačit šířka 2.5 tvárnice..? Šířka schodiště je 1120mm. Nebo by ty patky (120x120x10 gut?) byly moc na kraji?
bedneni2.5top.jpg
Ď, T.
EDIT: Teoreticky bych je mohl protáhnout trochu ke středu a ty M14 dát někam do toho protažení
Tak opět moc děkuji, udělám vše, jak říkáš. Zkusíme poptat i to zinkování, každopádně "předposrané" díry dávají smysl i při normálním nátěru - pokud by na podpěry došlo, bez rozebrání celého schodiště by se tam celkem blbě vrtaly. Horizontální roxory jsem dal na obrázek v každém patře dva i právě kvůli dostatku prostoru v ose
Ješte bych se poptal, jak by případně měla vypadat skladba podpíracího základku? Nebo to až podle naměřené houpavosti?
Díky, T.
PS: Díky také testonemu za jeho příspěvky!
Ješte bych se poptal, jak by případně měla vypadat skladba podpíracího základku? Nebo to až podle naměřené houpavosti?
Díky, T.
PS: Díky také testonemu za jeho příspěvky!
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Zinkování by neměl bejt problém ,jezdí svoz -odveze přiveze na sběrné místo.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten podpírací základek je vhodný v každém případě (stejný jako horní), pokud nelze spodní část přišroubovat přímo k té betonové desce, která tam dole je. Má totiž dvě funkce.
1/ vyztuží ještě dolní část proti houpání. Spíše tedy kroucení schodiště. Pokud si totiž to schodiště jako celek představíš jako desku, pak se ta deska může i kroutit a vyvolává to právě ten pocit, že jsi při chůzi po schodišti lehce nameten, jak zmiňoval kolega v některém z předchozích příspěvků. Tím, že patky přišroubuješ i dole, tento efekt se velmi výrazně omezí. V podstatě uděláš z volného konce nosníku konec vetknutý.
2/ Tím, že máš spodní konec schodiště přišroubován také k dolnímu základku, nemůže se stát, že při případných zemních pohybech ve svahu ti začne schodiště ujíždět dolů. On ten násep nebude nic moc.
Ty dva základy zase tak drahé nebudou. Vychází ti to dohromady na 18 tvárnic, cca 360 litrů betonu, nějakých 6 roxorů a trochu štěrku. To je relativně za pár korun na materiálu plus práce.
- LukasGunther
- Příspěvky: 449
- Registrován: 14. 3. 2017, 3:53
Ahoj Lukáši, díky moc za nabídku, ale myslím, že to švagrová bude chtít nové (sehnali jsme laser i pozink plus natírání, vše v režii jedné firmy), také tam chce 30cm porošty (tyto mi připadají kratší, 20cm?) a byl by to i logistický problém (cca 700km mimo Čechy). Zajímavá konstrukce (nastavitelný úhel)!
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
- LukasGunther
- Příspěvky: 449
- Registrován: 14. 3. 2017, 3:53
Asi jsem to špatně napsal nechci to prodat jen jestli nechceš něco proměřit. Třeba to nastavení úhlu při kotvení atd to by mě třeba nenapadlo.
https://www.gladiatools.cz
OPRAVY HYDRAULICKÝCH ČERPADEL A HYDROMOTORŮ
OPRAVY HYDRAULICKÝCH ČERPADEL A HYDROMOTORŮ
Jo aha, jasně! Fotky mi zatím pro inspiraci stačí, díky! Možná poprosím o šířku plechu, ze kterého jsou naohýbané ty schodnice (boční profily) a jaká je přibližně celková délka a úhel (stoupání) schodiště. Příležitostně, žádný spěch. Díky, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Niečo k tomu betonu.
Čím riedší betón urobíš, tým nižšiu pevnosť a mrazuvzdornosť bude mať. Takže je lepšie do betónu pridať plastifikátor na zvýšenie tekutosti zmesi a držať vodu na minime.
Pre ozaj kvalitný beton kľudne môžeš vsadiť na cement 42,5, čím nielen získaš kvalitnejší betón ale aj viacej chemicky odolnejší. Pri takomto množstve je cenový rozdiel cementu zanedbatelný.
Neviem teda či si budeš miešať betón sám, ale ak áno, dávaj pozor na zrnitosť štrku či piesku čo použiješ. Čím jemnejší piesok či štrk, tým viacej cementu treba. Predstav si to tak, že je nutné obaliť cementom každý povrch jednotlivých zŕn piesku či štrku.
Čím riedší betón urobíš, tým nižšiu pevnosť a mrazuvzdornosť bude mať. Takže je lepšie do betónu pridať plastifikátor na zvýšenie tekutosti zmesi a držať vodu na minime.
Pre ozaj kvalitný beton kľudne môžeš vsadiť na cement 42,5, čím nielen získaš kvalitnejší betón ale aj viacej chemicky odolnejší. Pri takomto množstve je cenový rozdiel cementu zanedbatelný.
Neviem teda či si budeš miešať betón sám, ale ak áno, dávaj pozor na zrnitosť štrku či piesku čo použiješ. Čím jemnejší piesok či štrk, tým viacej cementu treba. Predstav si to tak, že je nutné obaliť cementom každý povrch jednotlivých zŕn piesku či štrku.
Ide skôr o životnosť. Pri 360 litroch betónu je to asi 5 vriec cementu a rozdiel v cene asi 6 eur (150kč) oproti 32,5 , tak prečo to robiť horšie? Na domáce betónovanie okolo domu používam roky len 42,5.
Tiež to súvisí aj s kvalitou piesku či štrku v dnešnej dobe. Sú málo premývané, obsahujú značné množstvo ílu a hlavne do toho drvia čo sa dá. Takže pri použití 32,5 cementu doma človek ledva namieša kvalitu C15 - zvyčajne veľa vody, podcenené množstvo cementu, nevhodná kvalita a zrnitosť piesku a štrku.
Paradox je že v strojárine máte najradšej čo najtuhšie mašiny, veľká váha a samá liatina aby vám to náhodou nedrnčalo a nelámalo nástroje ale pri betónovaní sa vám zdá že pokiaľ to nieje bunker CO, tak stačí pomiešať hocičo a naliať to do malého strateného bednenia uloženého v štýle plotu, s občasným roxoríkom a o dôležitosti uloženia do nezamŕznej hĺbky ani nehovoriac. S poznámkou "To je dobré, to vydrží" si tu mnohí strojárski stavbári vystačia
Ak zadávateľ rieši kvadratické momenty nosníkov pre schody, asi nebude chcieť to uložiť na niečo čo sa mu bude hýbať, rozpadať či všeliako krútiť. S troma podperami by to bolo fajn ale dá sa to vyriešiť aj krížovým spodným zavetraním .
Tiež to súvisí aj s kvalitou piesku či štrku v dnešnej dobe. Sú málo premývané, obsahujú značné množstvo ílu a hlavne do toho drvia čo sa dá. Takže pri použití 32,5 cementu doma človek ledva namieša kvalitu C15 - zvyčajne veľa vody, podcenené množstvo cementu, nevhodná kvalita a zrnitosť piesku a štrku.
Paradox je že v strojárine máte najradšej čo najtuhšie mašiny, veľká váha a samá liatina aby vám to náhodou nedrnčalo a nelámalo nástroje ale pri betónovaní sa vám zdá že pokiaľ to nieje bunker CO, tak stačí pomiešať hocičo a naliať to do malého strateného bednenia uloženého v štýle plotu, s občasným roxoríkom a o dôležitosti uloženia do nezamŕznej hĺbky ani nehovoriac. S poznámkou "To je dobré, to vydrží" si tu mnohí strojárski stavbári vystačia
Ak zadávateľ rieši kvadratické momenty nosníkov pre schody, asi nebude chcieť to uložiť na niečo čo sa mu bude hýbať, rozpadať či všeliako krútiť. S troma podperami by to bolo fajn ale dá sa to vyriešiť aj krížovým spodným zavetraním .