Z čeho je udělaté tohle pístní těsnění?
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8166
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Píst pneumatického válce, průměr 150, tloušťka 40. Stěrací kroužky jsou vyndané. Z čeho by tak mohlo být udělané to pístní těsnění? Na omak je to tvrdé, jako nějaký vysoce plněný plast nebo co. Měnit to nechcí, ještě těsní, jen by mě zajímalo co to může být za matroš, co se tak obvykle používá. Díky
Aleš Procháska
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8166
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Viton to nebude, ten bych poznal. Ten teflon možná - vysoce plněný? A ještě otázka jak to tam dali, ten píst není dělený, takže to muselo jít přes.
Aleš Procháska
To by mohlo být ono:
https://www.herculesus.com/product.php? ... &cat=15570
40% BRONZE FILLED PTFE SEAL, RUBBER ENERGIZER
Mají to označený jako BTFE. Jak to tam dostanou netuším, nikdy jsem s tím nepracoval. Jen mě to zajímalo, tak jsem chvilku hledal. Vzduchový válce jdou kolem mě, radši hydrauliku. Docela nezvyklý je ten D-kroužek na hlavě pístu.
neni to nějakou technologii nanesený a potom opracovaný...ten matroš neni vubec flexibilní....naopak co vim v těch převodovkach tak na to musim bejt hodně opatrnej....je to spojované šikmo řezem v delce skoro třetiny kroužku a když to nasadíš na hřídel už ten spoj skoro nenajdeš
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
No, jestli to je vodicí kroužek, nebo těsnicí sada a nebo multi (kombinace obojího - vedení i těsnění) bych byl víc než opatrný. Protože z té fotky by to mohl poznat tak akorát MacGyver - není vidět co bylo v těch drážkách po stranách, není vidět skladba toho středního kroužku, není vidět jestli má zámek a nebo ne. Kdyby to bylo klasické vedení od této firmy, co to dělá, tak to bude dělené a s 45° zámkem.
Když tam někdo použije nějaký náhodný googlem nalezený PTFE kroužek s bronzovou náplní, (viz link) tak pokud ten válec není tvrdý, tak ho to na 99% oddělá - zejména na vzduchu - ten kroužek sežere ten válec jako malinu. Takže bych byl poměrně opatrný, zejména s osazovaním čehokoli, co na první pohled na ynternetu, vypadá podobně. Protože důležité (aby to fungovalo jak má) je u toho všechno - rozměry, materiál, provedení, předepnutí, montáž.....
Jinak tyhle prvky jsou v přesné a rychlé vysokotlaké hydraulice, co má mít životnost a malé pasivní odpory celkem běžné, naposled jsme u lisu na tom dělali servis (měnili rozlámaný manžety a kontrolovali opotřebení) tenhle týden .
Montáž - je na to přesný postup (včetně fígle) a rozhodně se vyplatí (pokud to neumím) to nedělat sám, protože můj odhad je, že to bude stát přímo od výrobce prvku tak minimálně 2000,-, jako dílec, od výrobce zařízení (tj. jako originál ND) klidně i 3-5x víc - tj. pak viz násobilka - a pak se to, když to někdo při montáži a nebo demontáži zničí, celkem prodraží.
Pokud to není špatný (oběhlý nebo poškozený a nebo s ztrátou přítlaku), tak rozhodně do toho nelezu, pokud to je na servis, tak bych sháněl informace skutečně od někoho, kdo s tím má zkušenosti.
Mě zajímal spíš ten materiál. To ostatní kolem ani ne (je mi to fuk). Za jedno tu ani není označení válce ani výrobce zařízení, tak se to docela špatně dohledává.
Když něco potřebuju osobně - třeba v neděli odpoledne, tak zavolám kamarádovi a buď mají skladem nebo mi to sfouknou na soustruhu (Seal Maker). I když na hydrauliku a pneumatiku mám většinu toho co potřebuju v regálu, občas to ztroskotá na počtu kusů. Všechny ty klasický hydraulický manžety (zády k sobě) jsem vyházel a je tam TPM. Protože to má x-krát delší životnost a nemusím vymýšlet šarády, jak to dostat dovnitř. Když se ta vnitřní manžeta opře v zápichu na konci závitu.
Btw: když jsme u toho, na jednom švýcarovi jsou takový zajímavý šroubení - čelně zářezný (tj. bez kuželu). Nikde jsem to nenašel a část už byla předělaná na DIN - hadice jsou na cca 50 bar. Nevíš? Samo jsem tu hadici co tekla vyhodil a dal tam DIN 24 stupňový šroubení.
Když něco potřebuju osobně - třeba v neděli odpoledne, tak zavolám kamarádovi a buď mají skladem nebo mi to sfouknou na soustruhu (Seal Maker). I když na hydrauliku a pneumatiku mám většinu toho co potřebuju v regálu, občas to ztroskotá na počtu kusů. Všechny ty klasický hydraulický manžety (zády k sobě) jsem vyházel a je tam TPM. Protože to má x-krát delší životnost a nemusím vymýšlet šarády, jak to dostat dovnitř. Když se ta vnitřní manžeta opře v zápichu na konci závitu.
Btw: když jsme u toho, na jednom švýcarovi jsou takový zajímavý šroubení - čelně zářezný (tj. bez kuželu). Nikde jsem to nenašel a část už byla předělaná na DIN - hadice jsou na cca 50 bar. Nevíš? Samo jsem tu hadici co tekla vyhodil a dal tam DIN 24 stupňový šroubení.
U Festa jsou větší písty dělený a "sešroubovaný" tou pístnicí. Montují tam tak ty magnetické kroužky.
Jinak podle barvy na fotce mi to připomíná PTFE s 20% grafitu. To je ale měkkota // urýpneš to nehtem // a ty píšeš, že to je tvrdé.
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
no, vlastnosti zas tak nejsou problém - hustotnost cca 3g/cm3 , ASTM D4894 22MPa, prodloužení do zlomu 225% a kuličkový ISO 2039 test 30 min.
Podložený to obvykle je NBRkem (vyjímečně polyuretanem), tvrdosti si můžeš vybrat od 70Sh po 5° nahoru.
Tvrdost - asi bych to Brinelem nebo Sh na nějakým vyřazeným kroužku dokázal změřit, ale je to celkem tvrdý - takže nehtem, ani náhodou - to by při těch obvyklých provozních rychlostech a silách co tam bývají šlo do xxxxx velmi rychle.
Podložený to obvykle je NBRkem (vyjímečně polyuretanem), tvrdosti si můžeš vybrat od 70Sh po 5° nahoru.
Tvrdost - asi bych to Brinelem nebo Sh na nějakým vyřazeným kroužku dokázal změřit, ale je to celkem tvrdý - takže nehtem, ani náhodou - to by při těch obvyklých provozních rychlostech a silách co tam bývají šlo do xxxxx velmi rychle.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8166
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Díky za informace. Já to ani nechci měnit (a kdyby, tak to nebudu dělat podomácku, protože to už na pohled nevypadá jednoduše), mně jen zajímalo co to je a jak to funguje, v téhle oblasti se nepohybuju, ale člověk má být zvědavý
Aleš Procháska