Mostový jeřáb
Konečně jsem dokončil mostový jeřáb v mé dílně 13,6m x 8,4m x 3,6m
Součástky splašené na bazaru a nebo co dům dal.
Zkoušel jsem i nějaké výpočty ale moudrý jsem z toho nebyl. Snad mi to nespadne na šišku
Primárně jej potřebuju když budu tušírovat suporty o váze 50kg a víc na mé stroje.
Víc řekne video.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ItT8lQPF0gY[/youtube]
Součástky splašené na bazaru a nebo co dům dal.
Zkoušel jsem i nějaké výpočty ale moudrý jsem z toho nebyl. Snad mi to nespadne na šišku
Primárně jej potřebuju když budu tušírovat suporty o váze 50kg a víc na mé stroje.
Víc řekne video.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ItT8lQPF0gY[/youtube]
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
Jojo hodně dobrý, krása střídá nádheru
servis4sp,WKV63,HJ8,SV18,R5,BPH20na,1U,Sip3EE,Theil 132,FN40,FVT3CNC,GH450,KU250
Ahoj
To je sen každého mít přes celou dílnu jeřábovou dráhu.
A když ještě dořešíš to cukání, tak to bude dokonalé
Jak velká je ta traverza co ti po ní jezdí kočka?
Nádherné gratulace
To je sen každého mít přes celou dílnu jeřábovou dráhu.
A když ještě dořešíš to cukání, tak to bude dokonalé
Jak velká je ta traverza co ti po ní jezdí kočka?
Nádherné gratulace
SCHAUBLIN 53, GACK K15 , Weiler Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
Díky
Ano, frekvenční měnič by byl super, zjistil jsem to ale až jak jsem ten jeřáb zkoušel. Nikdy předtím jsem jeřáb neměl v rukách tak jsem si tu problematiku neuvědomil, inspiroval jsem se od starších jeřábů ve firmách a tam taky měniče neměli.
Ale příště asi použiju 3měniče a na panelu joysticky Zase by byl rozváděč asi 3x větší i přes to že by odpadly stýkače. Možná by šel i jeden měnič a přepínat stýkačema, tam už by ale bylo složitější ovládání aby měnič nepostřehl že se mu střídají motory. Musel bych každopádně předělávat celý rozváděč včetně skříně.
Naštěstí:
Víc mě teď trápí zdvih, tam by se ten měnič opravdu hodil.
Co jsem tak počítal tak při zatížení 500kg by bylo prohnutí mostu ve středu o cca 7mm, u stropních IPN200 to dělá cca 15mm ve středu (při rozpětí 8,4m). Když budu zvedat těžší věci tak dám od podlahy pro jistotu vzpěru, břemeno hodím na paletu a paleťákem už si dojedu kam potřebuju. Nebyla sranda ty Ička spasovat, jsou různoběžné (prohlé jak ve vertikálním tak i v horizontálním směru) a odchylky vzdálenosti mezi nimi byly i 15mm takže jsem dělal ty vozíky na mostu volné aby se mohly trochu pohybovat.
Ano, frekvenční měnič by byl super, zjistil jsem to ale až jak jsem ten jeřáb zkoušel. Nikdy předtím jsem jeřáb neměl v rukách tak jsem si tu problematiku neuvědomil, inspiroval jsem se od starších jeřábů ve firmách a tam taky měniče neměli.
Ale příště asi použiju 3měniče a na panelu joysticky Zase by byl rozváděč asi 3x větší i přes to že by odpadly stýkače. Možná by šel i jeden měnič a přepínat stýkačema, tam už by ale bylo složitější ovládání aby měnič nepostřehl že se mu střídají motory. Musel bych každopádně předělávat celý rozváděč včetně skříně.
Naštěstí:
- Po zatížení se rozjezd motoru trochu ztlumí
- Břemenem jde pohybovat i ručně, krásně jezdí jak kočka tak i celý most. Když chytnu hák jednou rukou tak si dojedu kamkoliv i bez pojezdu
Víc mě teď trápí zdvih, tam by se ten měnič opravdu hodil.
Most je z IPN120, ty pevné na stropě jsou IPN200 a v krajích ve zdi mám UPN140
Co jsem tak počítal tak při zatížení 500kg by bylo prohnutí mostu ve středu o cca 7mm, u stropních IPN200 to dělá cca 15mm ve středu (při rozpětí 8,4m). Když budu zvedat těžší věci tak dám od podlahy pro jistotu vzpěru, břemeno hodím na paletu a paleťákem už si dojedu kam potřebuju. Nebyla sranda ty Ička spasovat, jsou různoběžné (prohlé jak ve vertikálním tak i v horizontálním směru) a odchylky vzdálenosti mezi nimi byly i 15mm takže jsem dělal ty vozíky na mostu volné aby se mohly trochu pohybovat.
paráda
na první pohled mi podle té fotky přišlo, že máš ty konce letmo
pak jsem se kouknul na video
klobouk dolů
na první pohled mi podle té fotky přišlo, že máš ty konce letmo
pak jsem se kouknul na video
klobouk dolů
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Meki> kdyz sezenes vhodny menic (napr. KEB Combivert F4), tak by ti stacilo ho predsadit stavajici stykacove kombinaci a dodelat na ovladani rychlosti potenciometr a mas to vyresene s tim, ze bys holt ovladal rychlost vsech motoru spolecne. Prestoze se nema obecne davat stykac, vypinac, prepinac mezi VFD a motor, tak tomuhle KEBu to nevadi. Provozuju takhle roky 4kW spolecne pro ruzne 3f asynchronni motory (0.5kW az 4kW) a na stejne nastaveni pro nejsilnejsi motor jedou velmi dobre vsechny a to vcetne brusek, kde je velka variabilita zateze. Nemusel jsem ani vypinat ochrany ani varovani nesymetricke zateze apod.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Jo nechtělo se mi to v Fusionu celé prokreslovat tak jsem nakreslil jen dva vozíky jinak se Fusion umí docela solidně zasekat při případných úpravách
Asi by to bylo řešitelné, taky mám jeden měnič na dvou motorech ale přepínám motory když je měnič v klidu. Musel bych vymyslet blokování aby jel jen jeden motor, jinak bych přišel o rampy a celé řešení by tak nedávalo smysl. Další věc je že blokování by muselo fungovat ještě po nějaký čas i když pustím tlačítko protože stále probíhá decelerace a také stýkač motoru který pracoval by musel být po tu dobu decelerace stále sepnutý.Dawe píše: ↑28. 12. 2023, 4:07 Meki> kdyz sezenes vhodny menic (napr. KEB Combivert F4), tak by ti stacilo ho predsadit stavajici stykacove kombinaci a dodelat na ovladani rychlosti potenciometr a mas to vyresene s tim, ze bys holt ovladal rychlost vsech motoru spolecne. Prestoze se nema obecne davat stykac, vypinac, prepinac mezi VFD a motor, tak tomuhle KEBu to nevadi. Provozuju takhle roky 4kW spolecne pro ruzne 3f asynchronni motory (0.5kW az 4kW) a na stejne nastaveni pro nejsilnejsi motor jedou velmi dobre vsechny a to vcetne brusek, kde je velka variabilita zateze. Nemusel jsem ani vypinat ochrany ani varovani nesymetricke zateze apod.
Další věc je že můžu s kočkou přijet až ke zdi, musel bych dodělat další skříň na rozváděč pro měnič a jezdit dál od zdi
Napadá mě že některé měniče mívají na OUT pinech relé, třeba by tam šlo vyvést signál ready a krmit s tím konkrétní stýkače, ale teď už se mi nad tím nechce dumat, musím oživovat soustruh a točit zakázky. Pokud mě to ale bude otravovat tak bych se někdy mohl pustit do vylepšení
Ještě doplním, někdo se mě ptal kolik jsem do toho investoval, nepočítal jsem to ale co si tak vzpomínám:
Kočka balkancar bazoš 6000kč
stýkače 2500kč
doraz řetězu 300kč
motory pojezdu 2500kč
Mateza (ložiska, řet. kola, řetěz atd.) 6500kč
IPN120 3800kč
UPN140 4000kč
hřídele materiál 400kč
výpalky 1500kč
kabely 3000kč
ostatní elektro cca 1000kč
spojovací materiál 1200kč
ostatní mechanika cca 1000kč
lakování 3500kč
ovládací panel 900kč
No a spoustu materiálu jsem našel u sebe regálu, takže tak okolo 40tis když nepočítám práci a nosníky ipn200 které jsou součástí dílny
Kočka balkancar bazoš 6000kč
stýkače 2500kč
doraz řetězu 300kč
motory pojezdu 2500kč
Mateza (ložiska, řet. kola, řetěz atd.) 6500kč
IPN120 3800kč
UPN140 4000kč
hřídele materiál 400kč
výpalky 1500kč
kabely 3000kč
ostatní elektro cca 1000kč
spojovací materiál 1200kč
ostatní mechanika cca 1000kč
lakování 3500kč
ovládací panel 900kč
No a spoustu materiálu jsem našel u sebe regálu, takže tak okolo 40tis když nepočítám práci a nosníky ipn200 které jsou součástí dílny
Kupoval jsem 5ks, novky od pána který je bere přímo z bulharska od výrobce té kočky (balkancar). Napětí na cívce je trochu atyp 42V a neměl jsem moc času ani chuti špekulovat nad alternativou.
Zase jsem pak ušetřil na panelu z číny za 900kč namísto 2300kč který nabízel
42V jsou použitý ve starších ČSSR svářečkách (PP315, WLSP atd.). Tuhle kočku mám někde na půdě, chtěl jsem jí použít, ale nelíbí se mi ta výška - na to co to zvedne. Pak jsem sehnal Demag bez pojezdu - tu jsem dal tátovi na úlovky (sehnal jsem malou Abus s pojezdem na tunu).
Když máš to břemeno na háku v polovině mezi těma závěsy, neprohýbá se ti to ve směru pohybu na kolejích? Protože obvyklý profil na jedno nosníkový jeřáb je ve tvaru T - je to zaklopený účkem - proti tomu průhybu.
Když máš to břemeno na háku v polovině mezi těma závěsy, neprohýbá se ti to ve směru pohybu na kolejích? Protože obvyklý profil na jedno nosníkový jeřáb je ve tvaru T - je to zaklopený účkem - proti tomu průhybu.
Asi se to zkroutí když s tím pak cuknu do boku ale není to nic drastického že bych to nějak výrazněji postřehl. včera jsem jezdil s docela velkým kusem litiny a na žádný závažný problém jsem nenarazil.
Ještě budu muset pořídit jeřábovou váhu abych byl v obraze
Ještě budu muset pořídit jeřábovou váhu abych byl v obraze
Len tak na okraj, žeriavy patria medzi vyhradené technické zariadenia. Mal by si od toho mať dokumentáciu, revíznu správu, zameranie dráhy, a dalšie veci. Pre istotu si niekde zožeň tabuľky- Zariadenie je mimo prevádzky, a zaves ich na ovládenie, a hlavný vypínač.