Ahoj,
mám relativně nový kompresor, který začal před nedávnem blbnout. Konkrétně se hned po natlakování (které proběhne bez problémů) a vypnutí motoru začne okamžitě vypouštět přes elektromagneticky ovládaný pojistný (?) ventil (nevím přesný termín, v angličtině asi pneumatic solenoid valve). Jeho cívka je zapojená paralelně s motorem kompresoru za tlakovým vypínačem. Je tedy tento ventil vadný nebo tam může být jiný problém? Cca před rokem jsem ztratil matici, která fixuje jeho cívku na jádře, fachalo to i bez ní (má pitomý závit, tak jsem její náhradu odkládal a odkládal a kompresor provozoval bez ní), možná to nějak souvisí. Výstup kompresoru normálně funguje, dokud se to nevyfoukne.
Dík, T.
EDIT: Ještě jedna možná idicie - pokud tlakování vypnu manuálně a zase pustím, motor se není sto roztočit, jen brumí. To se před tím také nedělo. Viz https://www.youtube.com/shorts/esmr86t6JGc (napoprvé se sice chytne, ale pak už ne).
Oprava malého kompresoru
Nevím, co je zde konkrétně to T a ani jinak neumím posoudit, je to pro mne španělská vesnice. Předpokládám, že je tam vše, co tam normálně bývá, že je to běžná topologie v této kategorii kompresorů.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Obecně platí, že kompresor má odlehčovací ventil // dekompresor // aby se motor nerozebíhal do zátěže. V nejjednodušším provedení je to malý ventilek kde vzduch uniká a když se kompresor rozeběhne proud vzduchu "strhne" pístek ventilku a uzavře jej.
Aby tento ventilek nevypustil tlak z nádoby, musí být mezi ním a nádobou zpětný ventil. Ten je u tebe pravděpodobně příčinou problémů.
U lepších kompresorů jsou tyhle ventilky nahrazeny elmag ventilem. Může být i dvoucestný tedy přepíná vypouštění // dekompresi // z agregátu a nebo tlak z agregátu do nádrže.
Aby tento ventilek nevypustil tlak z nádoby, musí být mezi ním a nádobou zpětný ventil. Ten je u tebe pravděpodobně příčinou problémů.
U lepších kompresorů jsou tyhle ventilky nahrazeny elmag ventilem. Může být i dvoucestný tedy přepíná vypouštění // dekompresi // z agregátu a nebo tlak z agregátu do nádrže.
To mozazné něco je zpětný ventil a z něj kouká elmag odlehčovací. Buď máš zpětnej co propouští, má víko a jde rozebrat, nebo máš v háji odlehčovací, to je to s tou cívkou
Budeš to muset lehce kuchnout, funkci ti už napasal milan
Budeš to muset lehce kuchnout, funkci ti už napasal milan
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Máte pravdu, zhruba to samé mi řekl i mnoho dalších užitečných rad dal pavel6 do telefonu, tímto mu veřejně moc děkuji. Ano, problém byl ve zpětném ventilku, asi usazený bordel. Rozebráno, vyčištěno, přetěsněno (byl tam nějaký těsnící blivajz, který jsem akcí zrušil a ucházelo to závitem, tak jsem si pomohl silikonovou těsnící páskou) a funguje to tak, jak jsem byl zvyklý.
https://youtube.com/shorts/76gVoMrpUC0
Díky, hezký víkend přeji, T.
https://youtube.com/shorts/76gVoMrpUC0
Díky, hezký víkend přeji, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Mezi kompresorem a nádobou je zpětný ventil (to mosazné). Když běží motor sepne venti a uzavře odfuk. Když motor vypne tak ventil otevře a odfoukne vzduch z prostoru mezi válcem a nádobou jinak se motor do protitlaku nerozjede. Takže asi vadný zpětný ventil.
Na jinem typu kompresoru jsem mel take problem se zpetnym ventilem. Projevovalo se to tezkym rozjezdem a vyhazovanim tepelne ochrany. Na vine byl ztvrdly gumovy spunt, ktery slouzi jako klapka. Stacilo ho obrousit-ozivit na hrubem brusnem papiru a od te doby to chodi jak ma.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
No vida, tento trik jsem neznal
Aha, zajistím!
Dík, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino