Hľadám informácie o montáži piestu do spaľovacieho motoru.
motor je 4 taktný, zdvihový objem cca 650-1000ccm (podľa prevedenia) zdvih 80mm, vŕtanie cca 54-58mm, otáčky do cca 5000/min.
Ide mi o to, že niektoré piesty majú posunutý piestny čap mimo os piestu o cca 1mm. Tým pádom je možné ich namontovať dvomi spôsobmi.
Na obrázku je vľavo piest s otvorom v osi, tam je to jedno.
Stredný "motor" má čap pred osou a motor vpravo za osou.
predpokladám, že to ovplyvňuje namáhanie a opotrebenie motoru. čo sa stane, ak to dá niekto opačne? Pravdepodobne to známy dal do motoru opačne a po cca 500km má vôlu na piestnych krúžkoch cca 2mm a viditeľne je opotrebená vložka. Je chyba len v montáži, alebo to nemá na životnosť až taký vplyv a treba hľadať chybu niekde inde?
Spalovací motor
Vďaka za info, naštudujem si.
šípka na pieste je, ja som to nemontoval ani nerozoberal. info o zlej montáži som dostal, keď to bolo na stole v dieloch.
na druhej sade je klikihák. tá sa montuje do motoru, ktorý sa môže točiť obomi smermi, podľa toho v akom aute je namontovaný.
na tretej sade je šípka, ale podľa výrobcu tam nie je vyosenie. ale vraj tam je spravený odtok oleja kvoli mazaniu.
šípka na pieste je, ja som to nemontoval ani nerozoberal. info o zlej montáži som dostal, keď to bolo na stole v dieloch.
na druhej sade je klikihák. tá sa montuje do motoru, ktorý sa môže točiť obomi smermi, podľa toho v akom aute je namontovaný.
na tretej sade je šípka, ale podľa výrobcu tam nie je vyosenie. ale vraj tam je spravený odtok oleja kvoli mazaniu.
Lada mala vyznacene na boku vedla otvoru pre cap. https://images.app.goo.gl/U2YYEYuMVS44vqYm8
https://www.youtube.com/watch?v=pS__Otg ... ervispetra
Mluví o tom kolem 32 minuty
Mluví o tom kolem 32 minuty
WEILER LZ280, FNA22