Spalovací motor
Napsal: 31. 1. 2024, 5:04
Hľadám informácie o montáži piestu do spaľovacieho motoru.
motor je 4 taktný, zdvihový objem cca 650-1000ccm (podľa prevedenia) zdvih 80mm, vŕtanie cca 54-58mm, otáčky do cca 5000/min.
Ide mi o to, že niektoré piesty majú posunutý piestny čap mimo os piestu o cca 1mm. Tým pádom je možné ich namontovať dvomi spôsobmi. Na obrázku je vľavo piest s otvorom v osi, tam je to jedno.
Stredný "motor" má čap pred osou a motor vpravo za osou.
predpokladám, že to ovplyvňuje namáhanie a opotrebenie motoru. čo sa stane, ak to dá niekto opačne? Pravdepodobne to známy dal do motoru opačne a po cca 500km má vôlu na piestnych krúžkoch cca 2mm a viditeľne je opotrebená vložka. Je chyba len v montáži, alebo to nemá na životnosť až taký vplyv a treba hľadať chybu niekde inde?
motor je 4 taktný, zdvihový objem cca 650-1000ccm (podľa prevedenia) zdvih 80mm, vŕtanie cca 54-58mm, otáčky do cca 5000/min.
Ide mi o to, že niektoré piesty majú posunutý piestny čap mimo os piestu o cca 1mm. Tým pádom je možné ich namontovať dvomi spôsobmi. Na obrázku je vľavo piest s otvorom v osi, tam je to jedno.
Stredný "motor" má čap pred osou a motor vpravo za osou.
predpokladám, že to ovplyvňuje namáhanie a opotrebenie motoru. čo sa stane, ak to dá niekto opačne? Pravdepodobne to známy dal do motoru opačne a po cca 500km má vôlu na piestnych krúžkoch cca 2mm a viditeľne je opotrebená vložka. Je chyba len v montáži, alebo to nemá na životnosť až taký vplyv a treba hľadať chybu niekde inde?