Plánky na parní stroje, stirlingy a jiná hejblata
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22409
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Najdi si nejake povidani o pv diagramu u parniho stroje
Jde o delku plneni a casovani vyfuku
U modelu to neni nutne az tak prozivat
u velkych stroju bylo dulezite napr aby byl vyfuk do protitlaku
Tj. Predstih zavreni vyfuku jeste pred uvrati
U modelu se to ale vubec neresi a behaji uplne perfektne
Kdyz to budes moc resit tak to budes studovat a pocitat mesice
Pocitaval se i prumer pistnice ktery zmensoval plochu pistu z jedne strany
Jde o delku plneni a casovani vyfuku
U modelu to neni nutne az tak prozivat
u velkych stroju bylo dulezite napr aby byl vyfuk do protitlaku
Tj. Predstih zavreni vyfuku jeste pred uvrati
U modelu se to ale vubec neresi a behaji uplne perfektne
Kdyz to budes moc resit tak to budes studovat a pocitat mesice
Pocitaval se i prumer pistnice ktery zmensoval plochu pistu z jedne strany
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22409
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Koukam uz jsi to nasel
Ta prvni krivka definuje ten pv prubeh
P jako okamzity tlak(osa y), v jako okamzity objem komory ve valci tedy poloha pistu(osa x)
Levy horni roh je otevirani soupatka, rovinka mirne dolu je plneni, potom to zacina klesat to je expanze pary po skonceni plneni
Pak vyfuk a pohyb zpet to je spodni cast krivky kdyz se vraci a nakonec ten protitlak to je oblina vlevo dole
Ta prvni krivka definuje ten pv prubeh
P jako okamzity tlak(osa y), v jako okamzity objem komory ve valci tedy poloha pistu(osa x)
Levy horni roh je otevirani soupatka, rovinka mirne dolu je plneni, potom to zacina klesat to je expanze pary po skonceni plneni
Pak vyfuk a pohyb zpet to je spodni cast krivky kdyz se vraci a nakonec ten protitlak to je oblina vlevo dole
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- jova
- Příspěvky: 2511
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Jak tak brouzdám na webu, narazil jsem na tohle. Zatím mám staženo jenom pár čísel, a je to bomba
Tak ten torrent, co jsem sem dal, mi začal podle AVG stahovat nějaké zavirované soubory.
Pro jistotu jsem ho smáznul. Odkaz je: JWE+Model+Engineer+Scans+Disc+1+of+2 Tak si radši pokud máte zájem stahněte jinej.
Přiložil jsem i malou ochutnávku jednoho čísla.
Tak ten torrent, co jsem sem dal, mi začal podle AVG stahovat nějaké zavirované soubory.
Pro jistotu jsem ho smáznul. Odkaz je: JWE+Model+Engineer+Scans+Disc+1+of+2 Tak si radši pokud máte zájem stahněte jinej.
Přiložil jsem i malou ochutnávku jednoho čísla.
- Přílohy
-
- 0128-I.PDF
- (5.7 MiB) Staženo 1436 x
Co potřebuješ konkrétně?korbik97 píše:Ahoj mám dotaz to tady všichni stavíte vlastní parní stroje ?????? jestli jo potřeboval bych pomoc s konstrukcí kotle kdo by měl chuť pomoc tak pište díky moc korbik97
-
- Příspěvky: 576
- Registrován: 9. 5. 2008, 7:45
- Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Ve většině si ty strojky děláme sami, popř. nějaké ty díly si já nechávám dělat od machra. Kotle mi vaří z nerezu zeťáček argonem. Nelepší jsou z měděné trubky buď s plamencem ležaté, nebo stojaté s keramickým hořákem. Problém je sehnat trubku ve větším průměru. Prodejci prodají jen 4 m. Jestli máš už nějaký stroj, dej ho sem a popiš ho. Vrtání , zdvih a pod.
Nejlepší je učit se od mistrů svého řemesla.
Tohle je zatím nejlepší video s popisem uspořádání motorů Titanicu které jsem viděl.
https://www.youtube.com/watch?v=ptDFqY-0Do8
Dva motory s trojitou expanzí a navíc ještě turbína. Velké motory startované pomocí malých pomocných motorů.
Vstupní tlak páry cca 15bar/200 st. C.
Tohle je zatím nejlepší video s popisem uspořádání motorů Titanicu které jsem viděl.
https://www.youtube.com/watch?v=ptDFqY-0Do8
Dva motory s trojitou expanzí a navíc ještě turbína. Velké motory startované pomocí malých pomocných motorů.
Vstupní tlak páry cca 15bar/200 st. C.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22409
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
U parnich stroju se tomu nerika motory
A ty pomocne nejsou startery ve smyslu dnesnich motoru ale servisni pomocne stroje kvuli pretaceni stroje do ruznych poloh treba pri maxani a nahrivani vcetne spousteci polohy kdy je otevreny vstupni ventil/ soupe
Vetsinou byl i zvlastni privod do prestupniku aby se dal spoustet ve vice polohach fouknutim pary do dalsich expansnich stupnu
A ty pomocne nejsou startery ve smyslu dnesnich motoru ale servisni pomocne stroje kvuli pretaceni stroje do ruznych poloh treba pri maxani a nahrivani vcetne spousteci polohy kdy je otevreny vstupni ventil/ soupe
Vetsinou byl i zvlastni privod do prestupniku aby se dal spoustet ve vice polohach fouknutim pary do dalsich expansnich stupnu
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Jako u mnoha jiných věcí znám spíš jenom anglickou terminologii. A tam se používá "engine".
A to jak pro ten velký parní stroj, tak pro ten malý spouštěč.
Česky mi přišlo výstižnější napsat "dva motory" než "dva stroje" pro odlišení od té turbíny na konci řetězce. No ale zjevně je to špatně. Takže se omlouvám.
A to jak pro ten velký parní stroj, tak pro ten malý spouštěč.
Česky mi přišlo výstižnější napsat "dva motory" než "dva stroje" pro odlišení od té turbíny na konci řetězce. No ale zjevně je to špatně. Takže se omlouvám.
Když už jste přeskočili z modelů na Titanic,video o stavbě
https://www.youtube.com/watch?v=f9Li-i34Bq8
https://www.youtube.com/watch?v=f9Li-i34Bq8