R5

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Uživatelský avatar
audina
Příspěvky: 158
Registrován: 23. 12. 2007, 8:32
Bydliště: Kosice

7. 7. 2010, 5:36

Super :D Dakujem :wink:
STRIGON ME-250
PBT 305
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 995
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2010, 1:34

Mně se líbí, jak ty stroje dřív srozumitelně popisovali - když člověk trochu ví o co jde, tak si udělá přesný obrázek co ten soustruh umí. Zatímco dneska se všude píšou jenom takové ty obecné komerční kecy prošpikované lživými superlativy.
Petr Spáčil
Uživatelský avatar
audina
Příspěvky: 158
Registrován: 23. 12. 2007, 8:32
Bydliště: Kosice

8. 7. 2010, 8:07

Našiel som jednu SV 18 1250 ma vraj 6kw motor a celkova dlžka je 2,9m už som ho aj chcel isť pozrieť ale pre zmenu sa pokazilo auto :cry: auto je už v servise tak dufam že ho raz dva daju do poriadku vraj odišlo turbo a 1vstrek :cry:
ale tu je zatial foto čo nanho hovorite :
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
STRIGON ME-250
PBT 305
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 995
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2010, 8:14

Nevypadá zle, akorát bacha - je to starší typ SV18-ky. Ty novější měly hranatý vřeteník. Takže při prohlídce dbej zvýšené pozornosti na klasické záludnosti starých soustruhů, především vyběhané lože blízko vřetena. Přeju úspěšný kup.
Petr Spáčil
Uživatelský avatar
audina
Příspěvky: 158
Registrován: 23. 12. 2007, 8:32
Bydliště: Kosice

8. 7. 2010, 8:17

A nemate niekto aj na tento typ SV18R -1250 pdf že čo všetko zvladne?
STRIGON ME-250
PBT 305
Uživatelský avatar
golansk
Příspěvky: 106
Registrován: 21. 2. 2009, 8:14
Bydliště: Zavod Slovensko

8. 7. 2010, 9:34

Je to to iste co SV 18 RA len to ma oblejsie tvary....
capumpor
Příspěvky: 1066
Registrován: 23. 2. 2008, 10:42
Bydliště: obec Černý Vůl

8. 7. 2010, 9:48

Zde je prospekt k SV18R. Kdyby byl zájem, mám také tech. údaje k soustruhům SM16, SUI32, SU32, SN20, C45, S28, S35, SU35.
Přílohy
prospekt SV18R.pdf
(2.86 MiB) Staženo 455 x
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 995
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

9. 7. 2010, 9:36

golansk píše:Je to to iste co SV 18 RA len to ma oblejsie tvary....
To už tak na světě chodí, že starší ročníky mívají zaoblenější tvary :D
Petr Spáčil
Uživatelský avatar
kovboj2000
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 2. 2012, 2:41

9. 4. 2012, 9:17

soustružník píše:Teď mi došlo, že na začátku je dotaz na soustružení kuželů vyosením revolverové hlavy. Bohužel kužel na R 5 nejde udělat prakticky nijak, hlava vyosit nejde, ale hlavně mu chybí pomocný suport, což je dost používaná věc. I když R 5 není špatný, má obrovský točný průměr a mimořádnou tuhost, tohle by mne od něj zaručeně odradilo. Možná je ale v SK situace horší, přece jen tam je strojní park většinou novější a chybí starý mašiny za pár korun.
Mám doma sústruh R5, a trochu ťa musím poopraviť. Dĺžka celého stroja neni 3m ale 2,5m aj s motorom. Bez vyčnievajúceho motora (doma motor môžeš strčiť napr. pod stôl) je to asi 2 metre. Pomocný suport ide nahodiť na hociktorý stroj, aj na R5, takže jeho natočením idú robiť aj kužely. . Prikladám fotku. Kužely idú robiť inak aj kuželovým pravítkom. Motor má pôvodne nie 8,5 kW ale 7,5 kw a ja ho mám už vymenený za 5 kW, bohate postačuje. Tento stroj má oproti hroťákom aj mnoho výhod popri nevýhodám čo si popisoval. . Revolver je dobrej v tom, že můžu mít na něm trvale daný napr. navrtávák, kužel pro vrtáky a hrot špičku, nemusím to furt přehazovat, výmena nástroja pootočením hlavy je 1 sekunda., dalej umí strojní posuv revolverovýho koníka, což u univerzálu nejde, to je velmi dobrá věc oceníš pri vrtání väčších priemerov. Dalej 6 nastaviteľných dorazov pre nožový suport, 6 dorazov pre revolverový suport, nonius s presnosťou 0,05 mm na posuv osových nástrojov revolverového suportu. Hodnota otáčok ide predradiť aj za chodu stroja, aj rychlosti posuvu sa dajú radiť v špone v plnom zábere. Kryty loží zabraňujú zasieraniu loží hlavne pri obrábaní drobivou trieskou, u väčšiny sústruhov tieto kryty nie sú. Motor je prevodovaný iba ozubenými kolesami, nie sú tam remene ktoré bývajú častým zdrojom poruch, vyťahajú sa, roztrhnú, šmýkajú pri znečistení olejom. Navíc je ten soustruh neobvykle tuhej, takže snese hodně velký úběry, limit je jen v noži a odvaze soustružníka :-)
Přílohy
R5_s_malym_sup.jpg
Uživatelský avatar
Pawelson
Příspěvky: 276
Registrován: 29. 4. 2009, 9:10
Kontaktovat uživatele:

1. 7. 2012, 5:35

tak co jsi koupil tenkrat?
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“