Magiho výzkumný ústav
přidat pár desítek kilo železa jako setrvačník
edit
ještě mě napadlo, že existují různé způsoby - principy regulace čerpadla
rychlostní a výkonová regulace ?????
kdysi jsem o něco takového zakopl
už si to nepamatuju
takováhle skoková změna zatížení (0-20kW rozběh-4kW běh) stejně asi moc uregulovat nepůjde bez pořádného setrvačníku
asi by se muselo trochu počítat, tj. rychlost přírůstku výkonu motoru vs. energie v std. setrvačníku a rotoru generátoru vs. přijatelný pokles otáček
edit
ještě mě napadlo, že existují různé způsoby - principy regulace čerpadla
rychlostní a výkonová regulace ?????
kdysi jsem o něco takového zakopl
už si to nepamatuju
takováhle skoková změna zatížení (0-20kW rozběh-4kW běh) stejně asi moc uregulovat nepůjde bez pořádného setrvačníku
asi by se muselo trochu počítat, tj. rychlost přírůstku výkonu motoru vs. energie v std. setrvačníku a rotoru generátoru vs. přijatelný pokles otáček
Naposledy upravil(a) testone dne 20. 8. 2014, 10:31, celkem upraveno 1 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Jojo, to přesně jsem si říkal taky. Ta 27 koňová Slavia by to pobrala jak prd, měla setrváky o celkové hmotnosti možná 150kg.testone píše:přidat pár desítek kilo železa jako setrvačník
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
z nějakého takovéhleho důvodu měly tatrovácké motory v autojeřábech jiné vstřikovací čerpadlo než normální auta na silnici
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Doufejme že tenhle přístroj to vyřeší.
Je fakt, že na tom kompresoru je motor 4kW 2850ot./min, a ještě točit kompresorem - což je záběr jako kráva.
Ten hydrogenerátor rozbíhá naprázdno, ale přece jenom je to 12kW. No budeme vidět.
Ještě to může shodit ComAp na podpětí, podotáčky a podfrekvenci.
Je fakt, že na tom kompresoru je motor 4kW 2850ot./min, a ještě točit kompresorem - což je záběr jako kráva.
Ten hydrogenerátor rozbíhá naprázdno, ale přece jenom je to 12kW. No budeme vidět.
Ještě to může shodit ComAp na podpětí, podotáčky a podfrekvenci.
- Přílohy
-
- RVS_AX_58_jpg_887591_215_380.jpg (16.8 KiB) Zobrazeno 5166 x
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Mozna z nejakeho duvodu hloupy napad, ale neslo by pracovat "primo s mechanickym pohybem"? At uz s kompresorem nebo cerpadlem. Samozrejme prevod na miru jednomu typu (a pouziti).
Nejaka ta spojka k tomu...
Kvuli ucinnosti mi to prijde uzitecne.
Nejaka ta spojka k tomu...
Kvuli ucinnosti mi to prijde uzitecne.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Ono to zas na účinnosti tolik netratí, tyhle synchronní bezkartáčové generátory mají účinost od 90% nahoru, tady problém není.
Softstartérem to taky na účinnosti netratí, přes triaky jde proud jen v době rozběhu (popř. doběhu) ale při běhu jsou triaky překlenuté relaty, tzn. jako kdyby tam nic nebylo.
Tady je to přesně o tom jak píše Testone, velikost setrvačné hmoty a okamžitý krouťák motoru při oněch synchronních 1500 otáčkách. Tyhle dvě záležitosti jsou jediné schopny více nebo méně vykompenzovat náraz při spuštění indukční točivé zátěže. Jinak by se to chovalo při vyšších otáčkách motoru (např. 3000) tam už to má krouťák mnohem vyšší.
U té slávie se přece jenom točilo půldruhého metráku 1500 otáčkama a toto jen tak zabrzdit moc nejde Tady by asi vznikly mnohem vyšší nároky na hardyspojku.
Ovšm i toto je dvojsečná zbraň, protože když už se Slavie zbrzdila tak zas moc pomalu reagovala na akceleraci Heinzmanna.
Softstartérem to taky na účinnosti netratí, přes triaky jde proud jen v době rozběhu (popř. doběhu) ale při běhu jsou triaky překlenuté relaty, tzn. jako kdyby tam nic nebylo.
Tady je to přesně o tom jak píše Testone, velikost setrvačné hmoty a okamžitý krouťák motoru při oněch synchronních 1500 otáčkách. Tyhle dvě záležitosti jsou jediné schopny více nebo méně vykompenzovat náraz při spuštění indukční točivé zátěže. Jinak by se to chovalo při vyšších otáčkách motoru (např. 3000) tam už to má krouťák mnohem vyšší.
U té slávie se přece jenom točilo půldruhého metráku 1500 otáčkama a toto jen tak zabrzdit moc nejde Tady by asi vznikly mnohem vyšší nároky na hardyspojku.
Ovšm i toto je dvojsečná zbraň, protože když už se Slavie zbrzdila tak zas moc pomalu reagovala na akceleraci Heinzmanna.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
no, jestli to točíš jen na 1500 ot ( dáno 4p generátorem), tak od toho nečekej žádné zázraky co se týče výkonu
ten motor má jmenovitý výkon 47 kW, ale při nějakých 4000 ot a možná 4500
při těch 1500 ot to dá +- autobus třetinu, možná ani to ne
určitě by se dal dohledat nějaký graf
ta Slavie by byla schopná dát při těch 1500 ot +- plný výkon
výkon spal. motoru = objem * střední tlak ve válci * otáčky
ten motor má jmenovitý výkon 47 kW, ale při nějakých 4000 ot a možná 4500
při těch 1500 ot to dá +- autobus třetinu, možná ani to ne
určitě by se dal dohledat nějaký graf
ta Slavie by byla schopná dát při těch 1500 ot +- plný výkon
výkon spal. motoru = objem * střední tlak ve válci * otáčky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ona to zas taková tragedie není, při 1500 ot/min má výkon 29 kW. Lehce by se dal i zvednout poladěním regulátoru. Není to úplně jednoduché, pokud budeš potřebovat poradit, tak SZ. Tenhle motore je dost "pružnej" a vzledem k tomu, že jeho kostrukce téměř shodná s 1,9TD, tak je pěkně předimenzovanej a dá si dost líbit.
www.mosaznevyrobky.cz
Ahojky
elektro-soustrojí asi potřebují motor k němu konstruovaný a současně i generátor
sladit požadavky obou a ještě ta spotřeba...plus životnost celku...
také nás poměrně omezuje nutnost 50Hz
v nějaké vojenské aplikaci jsem viděla malou turbínu s generátorem snad původně Safír z L-159 ...
V devadesátých letech byla v Německu firma která dodávala něco jako stavebnici k motoru z mercedesu...
stejně se mi líbí něco takového vymýšlet je fajn to umět zrealizovat až do konce
elektro-soustrojí asi potřebují motor k němu konstruovaný a současně i generátor
sladit požadavky obou a ještě ta spotřeba...plus životnost celku...
také nás poměrně omezuje nutnost 50Hz
v nějaké vojenské aplikaci jsem viděla malou turbínu s generátorem snad původně Safír z L-159 ...
V devadesátých letech byla v Německu firma která dodávala něco jako stavebnici k motoru z mercedesu...
stejně se mi líbí něco takového vymýšlet je fajn to umět zrealizovat až do konce
90% účinnost generátoru??? To máš někde v měření a výpočtech chybu. Běžné alternátory ale i dynama nepřelezou s účinností 50%. S tím je třeba při volbě motoru počítat.magi píše:Ono to zas na účinnosti tolik netratí, tyhle synchronní bezkartáčové generátory mají účinost od 90% nahoru, tady problém není.
Navíc automobilový motor - jak už bylo zmíněno- má malé setrvačné hmoty a také v tomto zapojení neběží v režimu optimálních otáček s maximálním krouťákem.
Elektromotor 4 kW má záběrový proud 7x vyšší než jmenovitý (cca 60 A) a alternátor jako zdroj je příliš měkký aby to utáhl.
Nevím, nevím, ale nadějně to nevidím ani se softstartem.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Chceš tím říct, že Tedom dává do svých mašin zázračný kosmický supergenerátor?
Viz. příloha - odstavec "generátor".
Felicia 1,9D má podle křivky při 1500ot./min cca 20kW na hřídeli. Krouťák a optimální pracovní režim otáček motoru je samosřejmě věc jiná, to je bez debat.
Viz. příloha - odstavec "generátor".
Felicia 1,9D má podle křivky při 1500ot./min cca 20kW na hřídeli. Krouťák a optimální pracovní režim otáček motoru je samosřejmě věc jiná, to je bez debat.
- Přílohy
-
- scan21082014_0000.pdf
- (72.75 KiB) Staženo 398 x
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
jo, to vypadá reálněmagi píše: Felicia 1,9D má podle křivky při 1500ot./min cca 20kW na hřídeli. Krouťák a optimální pracovní režim otáček motoru je samosřejmě věc jiná, to je bez debat.
....
těch 50% mi na elektrický točivý stroj připadá dost málo
velký trafa maj běžně 98%, tohle je v principu to samý, jen to má vzduchovou mezeru a točí se to
kdyby to mělo 50% ztrát, tak to nikdo neuchladí
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No co, magi je blázen a já vrtulník...
Magi, nádhera...
tohle tvé vlákno sleduju už od začátku a musím říct, že ti závidím (v dobrým, já mít možnost takhle laborovat, tak už jsem soběstačnej).
Kurňa, na takovýhle hračky bych si asi taky udělal čas. Bohužel, novej dům je ve stádiu obvodových zdí, ale už mám v hlavě vytápění atd...
p.s.
kam chodíš na ty hračky, já si to vyrábím, ale stojí to spoustu času.
Magi, nádhera...
tohle tvé vlákno sleduju už od začátku a musím říct, že ti závidím (v dobrým, já mít možnost takhle laborovat, tak už jsem soběstačnej).
Kurňa, na takovýhle hračky bych si asi taky udělal čas. Bohužel, novej dům je ve stádiu obvodových zdí, ale už mám v hlavě vytápění atd...
p.s.
kam chodíš na ty hračky, já si to vyrábím, ale stojí to spoustu času.
Co je tohle za nesmysl?Lucas a Bosch by mohli mít jiný tlaky
Nafta je nestlačitelná a tlak je takový, jak je nastaven otevírací tlak vstřikovače. Jestli to tam tlačí Petr, nebo Pavel je lhostejné.
www.mosaznevyrobky.cz