Magiho výzkumný ústav
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Chlapci, připadá vám že by se v tomto vláknu někdy řešila nějaká problematika nějakého CNC stroje?
Neříkám že je mi tohle téma cizí, ale ..................
I když se tu již řešilo skoro všechno (kromě stroje na čištění bot)
Chápu že z tohoto vlákna je velká šance dostat maximum reakcí (205510 zobrazení), ale někdy stejně prdlajs viz. můj dotaz na koupi univerzálky
Neříkám že je mi tohle téma cizí, ale ..................
I když se tu již řešilo skoro všechno (kromě stroje na čištění bot)
Chápu že z tohoto vlákna je velká šance dostat maximum reakcí (205510 zobrazení), ale někdy stejně prdlajs viz. můj dotaz na koupi univerzálky
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Ahojky
jsem zvědavá jak se osvědčí a co životnost ,nebude tam pnutí--příliš velký tepelný spád ?
Když už jsem tady chce se mi podělit se s problémem souvisejícím s elektrocentálou ...
Mám neodbytný pocit že limitujícím faktorem je nepřekročitelná konstanta = kmitočet sítě 50Hz
Tedy nutnost držet otáčky motoru .
Napadlo mne ,že pokud mohu řešit pohon jinak než elektromotorem ,třeba hydrogenerátorem+hydromotorem není zde omezení na zcela konstantní otáčky v důsledku nutnosti držet kmitočet sítě pro následující pohon..
Kacířská myšlenka je mít centrálu jako "zdroj" pro výkonový vektorový měnič pro ten omítač.......
Vřazením hydroakumulátoru mám i "setrvačník" a rozvod hydrauliky jde i na spojky -sice dvě a hadice jak od bagru ?
jde o pohon drtiče 3F cca 10kW a peletkovače s podobným motorem...
Je ta moje úvaha reálná a má opodstatnění jak si myslím ?
jsem zvědavá jak se osvědčí a co životnost ,nebude tam pnutí--příliš velký tepelný spád ?
Když už jsem tady chce se mi podělit se s problémem souvisejícím s elektrocentálou ...
Mám neodbytný pocit že limitujícím faktorem je nepřekročitelná konstanta = kmitočet sítě 50Hz
Tedy nutnost držet otáčky motoru .
Napadlo mne ,že pokud mohu řešit pohon jinak než elektromotorem ,třeba hydrogenerátorem+hydromotorem není zde omezení na zcela konstantní otáčky v důsledku nutnosti držet kmitočet sítě pro následující pohon..
Kacířská myšlenka je mít centrálu jako "zdroj" pro výkonový vektorový měnič pro ten omítač.......
Vřazením hydroakumulátoru mám i "setrvačník" a rozvod hydrauliky jde i na spojky -sice dvě a hadice jak od bagru ?
jde o pohon drtiče 3F cca 10kW a peletkovače s podobným motorem...
Je ta moje úvaha reálná a má opodstatnění jak si myslím ?
Uz to tady bylo myslim zmineno ale pokud si dobre pamatuji ze skoly tak vstrikovaci cerpadla jsou mysli ruzna co se tyka regulace.Jednak cerpadla s otackovou regulaci(reguluji min a max ot) dale vykonostni regulaci kde drzi nastavene otacky bez ohledu na zatizeni a nakonec se smisenou regulaci ale to vse jsem se ucil pred 25-30 lety takze od te doby se jiste mnohe zmenilo.
pavlaxy: naráží to na ztráty (účinnost), složitost a cenu
přenášet výkon u rotačního pohybu hydraulikou se vyplatí pouze v dost specifických případech
jinak centrálu s nezávislostí kmitočtu na ot. motoru vyrábí komerčně Honda
na motoru je 3f alternátor, dále usměrňovač a elektronický střídač na 50 Hz
soustrojí motor- alternátor asi pojede na vyšším kmitočtu kvůli
1) poměru objem mg. jádra/výkon v alternátoru a
2) výkonu motoru, ten taky roste s otáčkami a tím dovolí použití motorku s menším objemem
přenášet výkon u rotačního pohybu hydraulikou se vyplatí pouze v dost specifických případech
jinak centrálu s nezávislostí kmitočtu na ot. motoru vyrábí komerčně Honda
na motoru je 3f alternátor, dále usměrňovač a elektronický střídač na 50 Hz
soustrojí motor- alternátor asi pojede na vyšším kmitočtu kvůli
1) poměru objem mg. jádra/výkon v alternátoru a
2) výkonu motoru, ten taky roste s otáčkami a tím dovolí použití motorku s menším objemem
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
adresát: i4wifi - prodej LED žárovek - reklamační odělení
Dobrý den,
obracím se na Vás v otázce reklamace LED žárovek.
Žárovky které hodlám reklamovat, jsem od Vás obdržel jako náhradu za již reklamované nefunkční žárovky.
Předpokládám, že s příchodem nového reklamačního řádu od 1.8.214 již nefunguje systém reklamací z minula (zničené zboží nafotit a odeslat fotodokumentaci k Vám).
Rozhodně se nehodlám zabývat zasíláním vadných žárovek zpět k Vám kvůli "odbornému posouzení" zda žárovky svítí a nebo nesvítí (toto jsem snad zatím schopen posoudit dostatečně odborně sám - Alzheimerovou nemocí zatím chválabohu netrpím).
Žárovky jednoduše nefungují a to jen proto že obchodujete se stále stejně nekvalitním Čínským zbožím.
Jednoduše řečeno, rád bych za své peníze obdržel konečně již svítící a funkční žárovky abych nemusel každého půl roku řešit výměnu vadných žárovek. Výrobky které prodáváte si v ničem nezadají s žárovkami z dob vývojového období T.A. Edisona.
Jistě pochopíte že v roce 2014 kdy lidstvo téměř osidluje planetu Mars mi takováto peripetie s obyčejnými (byť LED) žárovkami musí nutně připadat přinejmenším směšně.
Můj dotaz tedy zní: jak tuto moji již X tou reklamaci LED žárovek budeme nyní řešit?
V dokonalé úctě (zatím) Váš zákazník Jan Maštalíř
Dobrý den,
obracím se na Vás v otázce reklamace LED žárovek.
Žárovky které hodlám reklamovat, jsem od Vás obdržel jako náhradu za již reklamované nefunkční žárovky.
Předpokládám, že s příchodem nového reklamačního řádu od 1.8.214 již nefunguje systém reklamací z minula (zničené zboží nafotit a odeslat fotodokumentaci k Vám).
Rozhodně se nehodlám zabývat zasíláním vadných žárovek zpět k Vám kvůli "odbornému posouzení" zda žárovky svítí a nebo nesvítí (toto jsem snad zatím schopen posoudit dostatečně odborně sám - Alzheimerovou nemocí zatím chválabohu netrpím).
Žárovky jednoduše nefungují a to jen proto že obchodujete se stále stejně nekvalitním Čínským zbožím.
Jednoduše řečeno, rád bych za své peníze obdržel konečně již svítící a funkční žárovky abych nemusel každého půl roku řešit výměnu vadných žárovek. Výrobky které prodáváte si v ničem nezadají s žárovkami z dob vývojového období T.A. Edisona.
Jistě pochopíte že v roce 2014 kdy lidstvo téměř osidluje planetu Mars mi takováto peripetie s obyčejnými (byť LED) žárovkami musí nutně připadat přinejmenším směšně.
Můj dotaz tedy zní: jak tuto moji již X tou reklamaci LED žárovek budeme nyní řešit?
V dokonalé úctě (zatím) Váš zákazník Jan Maštalíř
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Přenášet rotační pohyb hydraulikou není úplně marné a používá se to hlavně v případech, kde je kladem velký důraz na malé rozměry a hmotnost poháněného stroje. Zcela běžně se to používá u různých zemědělských, lesnických a težařských aplikací. Dále tento způsob pohonu používá například firma Flottweg u svých nejmenších ostředivek, kde je externí hydrogenerátor o el. příkonu např. 20kW a přes dvě hadice pak maličký hydromotorek pohání odstředivku. Tady se to takto řeší údajně ze tří důvodů: 1) hmotnost samotné odstředivky 2) eliminace problematického rozběhu 3) jednoduchá regulace otáček pouhým škrcením.
Hydropohon pojezdu je naprosto běžný u každého bagru, bobku a pod. právě kvůli jednoduchosti a absenci hřídelů, kardanů, převodovek atd.
Na druhou stranu, řešení pohonu pojezdu u diesel-elektrických lokomotiv je využíváno ve veliké míře a taky má zřejmě něco do sebe.
Tady asi hraje hlavní roli relativně jedonduchá možnost regulace otáček a výkonu oproti klasické převodovce, nebo nedejbože variátoru.
Ale to už jsme zase úplně jinde.
Pokud bych potřeboval řešit pohon jednoho jediného stroje od spalovacího motoru, určitě bych to raději řešil hydraulikou. Centrála je ovšem víc variabilní a lze ji použít na XY jiných aplikací včetně záskoku za síť.
Hydropohon pojezdu je naprosto běžný u každého bagru, bobku a pod. právě kvůli jednoduchosti a absenci hřídelů, kardanů, převodovek atd.
Na druhou stranu, řešení pohonu pojezdu u diesel-elektrických lokomotiv je využíváno ve veliké míře a taky má zřejmě něco do sebe.
Tady asi hraje hlavní roli relativně jedonduchá možnost regulace otáček a výkonu oproti klasické převodovce, nebo nedejbože variátoru.
Ale to už jsme zase úplně jinde.
Pokud bych potřeboval řešit pohon jednoho jediného stroje od spalovacího motoru, určitě bych to raději řešil hydraulikou. Centrála je ovšem víc variabilní a lze ji použít na XY jiných aplikací včetně záskoku za síť.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Velice názorné jak vypadá 20kW v hydraulice s elektrickým pohonem ,to se mi líbí
a jak vypadá ten hydrogenerátor v kombinaci se spalovacím motorem...nemyslím pomocný náhon třeba u nákladního auta z hlavního motoru...
Jsem ráda že jsi mi potvrdil jít do pohonu hydraulikou než tam dávat mezičlánek elektro...
Dieselmotorů je všude dost asi to bude celkově i menší hmotnost...
Jak to vychází cenově ? nemyslím nové ...
a jak vypadá ten hydrogenerátor v kombinaci se spalovacím motorem...nemyslím pomocný náhon třeba u nákladního auta z hlavního motoru...
Jsem ráda že jsi mi potvrdil jít do pohonu hydraulikou než tam dávat mezičlánek elektro...
Dieselmotorů je všude dost asi to bude celkově i menší hmotnost...
Jak to vychází cenově ? nemyslím nové ...
jasně, pojezdy u bagrů, ale třeba i u kombajnu jsou přesně ty specifické případy, o kterých jsem mluvilmagi píše:Přenášet rotační pohyb hydraulikou není úplně marné a používá se to hlavně v případech, kde je kladem velký důraz na malé rozměry a hmotnost poháněného stroje. Zcela běžně se to používá u různých zemědělských, lesnických a težařských aplikací. Dále tento způsob pohonu používá například firma Flottweg u svých nejmenších ostředivek, kde je externí hydrogenerátor o el. příkonu např. 20kW a přes dvě hadice pak maličký hydromotorek pohání odstředivku. Tady se to takto řeší údajně ze tří důvodů: 1) hmotnost samotné odstředivky 2) eliminace problematického rozběhu 3) jednoduchá regulace otáček pouhým škrcením.
Hydropohon pojezdu je naprosto běžný u každého bagru, bobku a pod. právě kvůli jednoduchosti a absenci hřídelů, kardanů, převodovek atd.
Na druhou stranu, řešení pohonu pojezdu u diesel-elektrických lokomotiv je využíváno ve veliké míře a taky má zřejmě něco do sebe.
Tady asi hraje hlavní roli relativně jedonduchá možnost regulace otáček a výkonu oproti klasické převodovce, nebo nedejbože variátoru.
Ale to už jsme zase úplně jinde.
Pokud bych potřeboval řešit pohon jednoho jediného stroje od spalovacího motoru, určitě bych to raději řešil hydraulikou. Centrála je ovšem víc variabilní a lze ji použít na XY jiných aplikací včetně záskoku za síť.
používá se to v případech, kdy ten pojezd není prvotní smysl toho stroje - u bagru nebo kombajnu ano, u traktoru který je určen k tahání pluhu ne
u toho traktoru to přesně naráží na účinnost, mechanická převodovka nebo elektrický přenos u lokomotivy má větší účinnost
navíc u stroje, např. traktorbagru který jede víc než dejme tomu 3 km/h, musí být mezi hydromotorem a koly ještě použit hydrodynamický měnič momentu, takový jako je u aut s klasickou automatickou převodovkou
ten měnič dále výrazně snižuje účinnost
bez něj by ten hydromotor při seškrcení průtoku (požadavku na snížení rychlosti) zapůsobil jako velmi účinná brzda, asi jako kdyby se v normálním autě při sundání nohy z plynu zároveň šláplo na brzdu
navíc v okamžiku požadavku na částečnou rychlost - výkon zase nastupují ztráty škrcením
krásně je to znát právě u "bobíka" nebo u lepších zahradních traktůrků - sekaček s hydropojezdem
u těch zahradních sekaček je to řešeno ještě trochu jinak, tam se rychlost neřeší škrcením, ale změnou množství čerpaného oleje díky regulovatelnému čerpadlu
efekt brzdění je tam ale velmi výrazný
Naposledy upravil(a) testone dne 23. 9. 2014, 6:35, celkem upraveno 2 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Cenově to nemám tušení, ale konkrétně toto od Flottwegu by nezaplatil nikdo z nás.
Jak znám ceny Flottwegu, za hydropohon na fotkách byl počítám byt 3+1 na Vysočině
Zkusil bych se obrátit například na firmu Jihostroj nebo podobou, která vyrábí hydraulické komponenty.
Když jim napíšeš požadavky na přenášený výkon a otáčky, určitě ti něco vylosujou.
Jak znám ceny Flottwegu, za hydropohon na fotkách byl počítám byt 3+1 na Vysočině
Zkusil bych se obrátit například na firmu Jihostroj nebo podobou, která vyrábí hydraulické komponenty.
Když jim napíšeš požadavky na přenášený výkon a otáčky, určitě ti něco vylosujou.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
tady je o téhle problematice skoro všechno https://dspace.upce.cz/bitstream/10195/ ... K_2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
pastička na myši 21.století
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
mně ty mrchy dvakrát za posledních čtrnáct dní vytáhly z postele
producírovaly se v dílně na regálu 30 cm před pohybovým čidlem
producírovaly se v dílně na regálu 30 cm před pohybovým čidlem
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;