Lunety na jedničku nemám,bohužel ani pro sebe na obě..Ale už mám knížku,heč! Když to máš rozebraný,mohu poprosit o rozměry šroubu? Kdysi jsem ho přivezl,ale vlastně nevím,jestli je to na jedničku.tumlik píše:Pěkně no já tento typ sháněl snad 4 roky, něco použitelného a nic a teď mě připadá, že se toho poměrně dost vyrojilo, už jsem přemýšlel i nad bu16, ale tam mě odrazovala ta malá délka 250-320 podle typu.....no ale zas to má tu cyklikudavid.1 píše:Taky se pochlubím,tohle je sice podle odlitku Kameníček,ale generálkovanej,takže vlastně jako poslední verze. Stav 1b(budu ho muset umejt,naleštit a vyměnit olej,ten starej už musel určitě zžluknout..)Pak může na výstavu.Na práci mám ten samej typ,jen obroušenější..
Taky jsem ji trochu umyl zatím jenom spodek, protáhnul maznice, komplet přetěsnil i se šrouby, olej, akorát bych potřeboval sehnat otevřenou a zavřenou lunetu? nemáš navíc ?
Stará dobrá klasika
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3594
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
... ani jsem ho neměřil, ale tak cca 60mm v průměru měl , jinak já teď na tom prakticky dělám už čtrnáct dní tak 12h denně a za tu dobu už jsem šroub dávno zakryl (díly co jsou nad ním ho už zakryly)tumlik píše:Lunety na jedničku nemám,bohužel ani pro sebe na obě..Ale už mám knížku,heč! Když to máš rozebraný,mohu poprosit o rozměry šroubu? Kdysi jsem ho přivezl,ale vlastně nevím,jestli je to na jedničku.
.... jen tři dny mě zabral pracovní vřeteník jinak manuál mám slíbený od jednoho pána, měl mě ho tento týden poslat, tak to naskenuju a vystavím, knížku nemám
ta první fotka je pro kenybze, systém náhonu unášecí desky z převodovky v desce jsou dvě ložiska 6009 mírně předepnuté jen rozdílem vnějších kroužků a vzdáleností ségrovky na vřeteni, dal jsem tam zakrytované namázlé, nemá podle mě smysl ten předek nechat odrytý kvůli domazávání byl tam neskutečný bordel, ty těsnící kroužky do těch ovládacích pák byl kauf
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
no je to přesně jak jsem pochopil po telefonu no tak už se blíží konec renovace no a proč to byl kauf ty gumičky v ovládacích páčkách?¨
Jde ti to teď ztuha? Na fotce kde je vidět osazený o-kroužek to vypadá že máš ten zápich těsný on by měl být širší aby se měl o-kroužek kam rozplácnout při montáži.
Zkrátka uděláš zápich do takové hloubky aby měl okroužek přesah o proti díře kterou vytěsňuje tak o 0,3mm a o ty tři desetiny uděláš ten zápich širší, aby se měla kam tak guma rozjet jinak se může stát že když to budeš naklepávat zpět tak se o-kroužek střihne nebo to jde hodně ztuha
ty rozměry jsem dal orientační někde mám knížku s názvem těsnění má to cca 300 stran a všechno tam je
další věc je tvrdost o-koužků která je udaná v jednotkách shore -SHa dělají se v tvrdosti 50-80 no a rozdíl je to prakticky takový jen pro představu , 50sha je měkká jak žvýkačka a 80-ka je velmi tvrdá no a 90ka to už je tvrdé asi jak polyamid hlavně zvolit správný materiál to píšu obecně protože jak sa říká žádný učený z nebe nespadl tak aby někoho nenapadlo použít o-kroužek ze sady na přetěsnění vodovodní baterie na přetěsnění olejového bazmegu
nechcu sem dávat odkaz ohledně pryžových materiálů a jejich použití a odolnosti aby to nebyla reklama
Jde ti to teď ztuha? Na fotce kde je vidět osazený o-kroužek to vypadá že máš ten zápich těsný on by měl být širší aby se měl o-kroužek kam rozplácnout při montáži.
Zkrátka uděláš zápich do takové hloubky aby měl okroužek přesah o proti díře kterou vytěsňuje tak o 0,3mm a o ty tři desetiny uděláš ten zápich širší, aby se měla kam tak guma rozjet jinak se může stát že když to budeš naklepávat zpět tak se o-kroužek střihne nebo to jde hodně ztuha
ty rozměry jsem dal orientační někde mám knížku s názvem těsnění má to cca 300 stran a všechno tam je
další věc je tvrdost o-koužků která je udaná v jednotkách shore -SHa dělají se v tvrdosti 50-80 no a rozdíl je to prakticky takový jen pro představu , 50sha je měkká jak žvýkačka a 80-ka je velmi tvrdá no a 90ka to už je tvrdé asi jak polyamid hlavně zvolit správný materiál to píšu obecně protože jak sa říká žádný učený z nebe nespadl tak aby někoho nenapadlo použít o-kroužek ze sady na přetěsnění vodovodní baterie na přetěsnění olejového bazmegu
nechcu sem dávat odkaz ohledně pryžových materiálů a jejich použití a odolnosti aby to nebyla reklama
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Dej.
Nabídněte mi, prosím, formy na PET lahve z limonádoven i pivovarů (i kovošrotu).
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3594
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Ne, kauf jsem myslel jako štígro, že jsem to tam dal zpod těch pák jsem vytušil podle potečení že to chcalo docela hodně, samozřejmě jsem to zapíchl tak aby to těsnilo a šlo to příjemně otáčet, dělal jsem to první na jiném kousku na ty konkrétní kroužky knížku samozřejmě pohledejkenybz píše:no je to přesně jak jsem pochopil po telefonu no tak už se blíží konec renovace no a proč to byl kauf ty gumičky v ovládacích páčkách?¨
Jde ti to teď ztuha? Na fotce kde je vidět osazený o-kroužek to vypadá že máš ten zápich těsný on by měl být širší aby se měl o-kroužek kam rozplácnout při montáži.
Zkrátka uděláš zápich do takové hloubky aby měl okroužek přesah o proti díře kterou vytěsňuje tak o 0,3mm a o ty tři desetiny uděláš ten zápich širší, aby se měla kam tak guma rozjet jinak se může stát že když to budeš naklepávat zpět tak se o-kroužek střihne nebo to jde hodně ztuha
ty rozměry jsem dal orientační někde mám knížku s názvem těsnění má to cca 300 stran a všechno tam je
další věc je tvrdost o-koužků která je udaná v jednotkách shore -SHa dělají se v tvrdosti 50-80 no a rozdíl je to prakticky takový jen pro představu , 50sha je měkká jak žvýkačka a 80-ka je velmi tvrdá no a 90ka to už je tvrdé asi jak polyamid hlavně zvolit správný materiál to píšu obecně protože jak sa říká žádný učený z nebe nespadl tak aby někoho nenapadlo použít o-kroužek ze sady na přetěsnění vodovodní baterie na přetěsnění olejového bazmegu
nechcu sem dávat odkaz ohledně pryžových materiálů a jejich použití a odolnosti aby to nebyla reklama
jinak včera jsem osadil motor a provizorně staré řemeny abych mohl zkusit vřeteník, olej OL-J3, nechal jsem to běžet asi půl hodiny na 2500ot. a ložiska jsou jen mírně vlažné, šlo mě o to, jestli jsem všechno dobře zatěsnil, po půl hodině je to suché jako pepř, krásně řetízkuje v těch olejoznacích Tady je to čerpadlo na vřeteni, tlakuje to hodně slušně, do té skříně někdo nalil hodně hustej olej takže to stěží do těch olejoznaků vytlačilo, ta J3 to pěkně natlakuje, vnitřek skříní ničím nenatírám, když tam ta barva vydržela 70 let, tak bude asi dobrá , černé chráničky na elektriku jsem chtěl vyhodit a dát tam nové plastové, po očištění jsem zjistil, že jsou krásné mosazné, řemenici na motoru musel někdo vyrábět, když jsem to měřil, tak jsem nevěřil vlastním očím, házelo to tak 0,5mm v těch lůžkách pro řemen, tak jsem to přetočil přímo na rotoru přes lunetu a ložisko
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
no pěkné kua je to čisté že to vypadá jak kdyby tam ani olej nebyl
já jsem jen přetěsníl olejoznaky a chcal mě olej z dírky kde byl původně přinýtovaný štítek tak jsem tam zatemoval kousek hliníkového drátu a drží to
vnitřky olejoznaků máš pěkně natřené dávals tam pur-ku ?
tu je přehled základních pryží prakticky je potřeba vědět že NBR odolává oleji EPDM naopak neodolává oleji zato vzdoruje ozónu chemickým látkám atd
no a nebo si pár korun připlatit a koupit o-kroužky z vitonu ten snese 250°C nevadí mu ani olej ani voda ani UV záření je skoro na všechno...
http://sittech.cz/zakladni-pryze" onclick="window.open(this.href);return false;
já jsem jen přetěsníl olejoznaky a chcal mě olej z dírky kde byl původně přinýtovaný štítek tak jsem tam zatemoval kousek hliníkového drátu a drží to
vnitřky olejoznaků máš pěkně natřené dávals tam pur-ku ?
tu je přehled základních pryží prakticky je potřeba vědět že NBR odolává oleji EPDM naopak neodolává oleji zato vzdoruje ozónu chemickým látkám atd
no a nebo si pár korun připlatit a koupit o-kroužky z vitonu ten snese 250°C nevadí mu ani olej ani voda ani UV záření je skoro na všechno...
http://sittech.cz/zakladni-pryze" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
tady je katalog kde je vše popsané takže tu knížku ani skenovat nemusím
http://www.kovaz.cz/data/user-content/katalogy/T" onclick="window.open(this.href);return false;ěsnění%20a%20lepidla/Těsnění%20RUBENA/Těsnění%20RUBENA.pdf
http://www.kovaz.cz/data/user-content/katalogy/T" onclick="window.open(this.href);return false;ěsnění%20a%20lepidla/Těsnění%20RUBENA/Těsnění%20RUBENA.pdf
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3594
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Ona se ta J3 provozem mírně zažlutí, olejoznaky ty jsem vytíral bílou epoxidovkou protože jsem ji měl doma když jsem posledně dělal jiné olejoznaky, ale ono to časem taky ještě zežloutne jinak to čerpadlo v tom vřeteníku to tlačí do těch olejoznaků opravdu pod tlakemkenybz píše:no pěkné kua je to čisté že to vypadá jak kdyby tam ani olej nebyl
Olejoznaky jsou ve vrchní hlavě, kam ten olej přivádí trubka přes otvor (jde vidět na fotce) no a musíš to zatěsnit, já jsem byl pečlivej a část toho tmelu do toho otvoru vtekla, tady jsem to vyfotil když jsem to poprvé pustil, tak to natlakovalo, ty olejoznaky, párkrát jsem to vypl a asi po třetí čumím co z té trubičky v olejoznaku leze za šušeň, no bylo mě to jasný, tak jsem nadával, že to budu muset znovu rozdělat, ten tmel se dostal do olejoznaku, omylem jsem to zapl ještě jednou a ten kus normálně vletěl do toho spodního kanálu nad ložisko, zahnutým drátkem jsem ho po oddělání olejoznaku opatrně vytáhl jinak by ucpal to mazání ložiska ty dírky mají tak 4mm víc ne, takže futruje to ten olej pěkně
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3594
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
tohle je ten stojánek http://shop.mapra.co.uk/fisso-strato-li ... -257-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;kenybz píše:Zdar no máš to pěkné čoveče no u mě žádný pokrok neni času...
chcu sa optat jaký používáš hydraulický stojánek dej odkaz díky
Já to tam teď chci dávat na 1U, příčný je jasný, tam je to na krásně, podélný ale bude muset bát venku, mezi píst a stěnu lože se vejde akorát ten hřeben, měl jsem to dole a teda vůbec žádné místo jsem tam neviděl, v mém případě 500 pravítko potřebuje nějakých 640 mm, seděl jsem u toho docela dlouho a jediné místo je z vnějšku na levé straně přesně pod kotouč, nikam jinam mě to nevychází, dokonce jsem uvažoval, že bych tam dal jen tu příčnou osusts píše:Máte někdo zkušennost s montáží digitálního odměřování na brusku 2UD (nebo obdobnou). Nerad bych vymýšlel vymyšlené.
Napadlo mě ho dát zespoda stolu za posuvový hřeben. Je to natěsno ale mohlo by to fungovat.
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Tak to není moc pozitivní. Pod kotoučem to bude brzo zadělané od emulze. Tomu jsem se chtěl vyhnout.
Napadlo mě to dát jako pokračování hřebenu. Tam by se to jakžtak vešlo, ale když sem u toho seděl tak mě zatím nenapadlo jak to tam přidělat. Ze strany úhelníkem to nepude, nato je tam málo místa.
Zíra zkusím položit stůl na brusku a budu pokračovat v bádání.
Příčné předpokládám dáš z vnější strany vřeteníku, místo té krycí lišty?
Napadlo mě to dát jako pokračování hřebenu. Tam by se to jakžtak vešlo, ale když sem u toho seděl tak mě zatím nenapadlo jak to tam přidělat. Ze strany úhelníkem to nepude, nato je tam málo místa.
Zíra zkusím položit stůl na brusku a budu pokračovat v bádání.
Příčné předpokládám dáš z vnější strany vřeteníku, místo té krycí lišty?
podélně bych to pravítko rozhodně nedával pod kotouč
a) zasere se
b) bude vadit při broušení kuželů
na těchhle bruskách se dá jen natočením stolu nabrousit i strmý kužel (SK30,40...) což je veliký plus
místa mezi stolem a vřeteníkem už pak moc není
musí se kvůli tomu vyrobit o kus delší šroub co natáčí stůl
....
dal bych tam jen to příčné odměřování na vřeteník
a) zasere se
b) bude vadit při broušení kuželů
na těchhle bruskách se dá jen natočením stolu nabrousit i strmý kužel (SK30,40...) což je veliký plus
místa mezi stolem a vřeteníkem už pak moc není
musí se kvůli tomu vyrobit o kus delší šroub co natáčí stůl
....
dal bych tam jen to příčné odměřování na vřeteník
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Až budeš mít jasné a vyzkoušené které, tak napiš typ, co jsi použil - použil bych to samé - ale není to tak jednoduché jak to vypadá - protože to musí spolehlivě fungovat s 0,001 rastrem a to běžný čínský neumí. Jinak já bych to nechtěl na brusku ale na souřadnicovou vrtačku, přičemž bych potřeboval 4osy (sdružený Z - protože to má pinolu i vřeteník)tumlik píše: Já to tam teď chci dávat na 1U, příčný je jasný, tam je to na krásně, podélný ale bude muset bát venku, mezi píst a stěnu lože se vejde akorát ten hřeben, měl jsem to dole a teda vůbec žádné místo jsem tam neviděl, v mém případě 500 pravítko potřebuje nějakých 640 mm, seděl jsem u toho docela dlouho a jediné místo je z vnějšku na levé straně přesně pod kotouč, nikam jinam mě to nevychází, dokonce jsem uvažoval, že bych tam dal jen tu příčnou osu