Jaký plochý řemen
Zdravím.Stal jsem se vlastníkem starého soustruhu z roku 1930 s pohonem transmisí.Přivezl jsem jej s ozubeným řemenem z nějakého rozvodu automobilového motoru primitivmě spojený dvěma nýty používané např.na koženné kabelky,bundy apod.,majitel neměl páru co je vhodné pro přenos výkonu,což teď potřebuji vědět i já. Jaký druh plochého řemene /kožený nebo syntetika/koupit,který je vhodnější? Ve fóru jsem našel několik typů výrobců,ale rád bych znal názory a rady zkušenějšich majitelů transmisních pohonů, než se spolehnout jen na doporučení prodejce /výrobce/.
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 995
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Otázka je, jestli se snažit zachovat ten princip transmise. Pokud to chceš pro muzejní účely, tak asi ano. Ale pokud na tom chceš rozumně dělat, tak já osobně bych nabastlil motor přes nějakou spojku přímo na hřídel, kde je na soustruhu ta náhonová řemenice. Nebo tu řemenici vyměnit za klínovou.
S plochými řemeny jsou poměrně časté potíže. Prokluz, trhání, padání ...
S plochými řemeny jsou poměrně časté potíže. Prokluz, trhání, padání ...
Petr Spáčil
Krutor píše:Otázka je, jestli se snažit zachovat ten princip transmise. Pokud to chceš pro muzejní účely, tak asi ano. Ale pokud na tom chceš rozumně dělat, tak já osobně bych nabastlil motor přes nějakou spojku přímo na hřídel, kde je na soustruhu ta náhonová řemenice. Nebo tu řemenici vyměnit za klínovou.
S plochými řemeny jsou poměrně časté potíže. Prokluz, trhání, padání ...
před jakoukoliv úpravou si zjisti kolik otáček na jaký stupeň má vřeteno, jak zde někdo dobře poznamenal, naši dědkové moc dobře věděli co dělají. S pravděpodobností hraničící s jistotou bude stroj při těchto otáčkách klidnější, vyváženější.
Opravdu, tady je nejlepsi zvolit si priority, chci zachovat puvodni vzhled, kozene remeny jdou stale sehnat
nove vyrobene, i remenice sezeneme i kdyz uz ne tech peknych designech se zahnutymi loukotemi
jako se delaly tenkrat.
Pokud vzhled neni potreba a nemate ploche remenice asi nema smysl takovy pohon znovu vytvaret,
pouziva se opravdu vyjimecne , hlavni pole pouziti pro prenos vykonu jsou velmi vysoke otacky na vretenech
obrabecich , textilnich stoju atd. , driv se pouzivaly vic protoze klinove drazkove a ozubene remeny jeste
nepokryvaly co ted, nebo jeste vubec nebyly jako pred rokem 1930.
Predpokladam ze remen je potreba kvuli mistu nebo zmene otacek z motoru na vreteno a proto nejde
pouzit hridelova spojka.
Pokud mate zajem poslete mi vykon, otacky motoru , na kolik otacek se chcete dostat, osovou vzdalenost
a velikosti hridelu, udelam vam vypocet co bude nejlepvnejsi, optimalni a nabidnu dily, pro registrovane na
c-n-c.cz mame slusnou slevu.
Zdravi
kaplanj@tyma.cz
nove vyrobene, i remenice sezeneme i kdyz uz ne tech peknych designech se zahnutymi loukotemi
jako se delaly tenkrat.
Pokud vzhled neni potreba a nemate ploche remenice asi nema smysl takovy pohon znovu vytvaret,
pouziva se opravdu vyjimecne , hlavni pole pouziti pro prenos vykonu jsou velmi vysoke otacky na vretenech
obrabecich , textilnich stoju atd. , driv se pouzivaly vic protoze klinove drazkove a ozubene remeny jeste
nepokryvaly co ted, nebo jeste vubec nebyly jako pred rokem 1930.
Predpokladam ze remen je potreba kvuli mistu nebo zmene otacek z motoru na vreteno a proto nejde
pouzit hridelova spojka.
Pokud mate zajem poslete mi vykon, otacky motoru , na kolik otacek se chcete dostat, osovou vzdalenost
a velikosti hridelu, udelam vam vypocet co bude nejlepvnejsi, optimalni a nabidnu dily, pro registrovane na
c-n-c.cz mame slusnou slevu.
Zdravi
kaplanj@tyma.cz
kaplanj@tyma.cz
www.tyma.cz
www.tyma.cz
S koženým jsem na soustruhu přestal být spokojený, tak jsem včera objednal od Reko umělý, tuším typ GTI 140. Řemen mi navrhli u Reko dle parametrů stroje. Rozměr 1600x38 cena cca 450Kč. Až přijde a namontuju ho, napíšu refernce
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22409
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pridam zkusenost s lepenim remenu
potreboval jsem slepit maly remen
kdysi jsem nouzove pouzil chemopren (vydrzel asi 10 minut)
ted jsem si poradne precetl starou knizku a pouzil klih po vzoru nasich dedku
je to vyborne lepidlo i kdyz by se zdalo nevhodne tim ze ztvrdne
ale neztvrdne az tak docela
puvodne je ziskavan z kuze takze idealni material na lepeni kuze
rozpousti se v horke vode tim padem se pomalinku nasakne do te kuze (narodil od toho chemoprenu)
verim ze kdybych to trhal ze ten remen praskne nekde jinde (ale nemam jiny tak to nebudu zkouset)
dostupnost klihu na netu nebo ve specialkach s vytvarnymi potrebami
cena cca 45kc za 100g coz na remeny staci na celej zivot
potreboval jsem slepit maly remen
kdysi jsem nouzove pouzil chemopren (vydrzel asi 10 minut)
ted jsem si poradne precetl starou knizku a pouzil klih po vzoru nasich dedku
je to vyborne lepidlo i kdyz by se zdalo nevhodne tim ze ztvrdne
ale neztvrdne az tak docela
puvodne je ziskavan z kuze takze idealni material na lepeni kuze
rozpousti se v horke vode tim padem se pomalinku nasakne do te kuze (narodil od toho chemoprenu)
verim ze kdybych to trhal ze ten remen praskne nekde jinde (ale nemam jiny tak to nebudu zkouset)
dostupnost klihu na netu nebo ve specialkach s vytvarnymi potrebami
cena cca 45kc za 100g coz na remeny staci na celej zivot
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Ahoj,
poradil by mi někdo ohledně hnacího řemenu ?
Má nějaký zásadní význam použití koženého řemenu ?
Nejsem na soustruhy odborník proto se ptám. Příjdeme mi to taková prehistorie kožený řemen, ještě to nečím neustále mazat impregnovat atd..
Je možné použít klasický plochý klínový řemen z auta ?
Napřiklad 6 drážkový řemen co mám na své T4 šíře asi 3-4cm. Samozřejmé řemenice je plochá a řemen má drážky. Nicméně dosedací plocha, je i tak dost velká, nebo zkusit řemen uplně otočit drážkami ven.
Díky
poradil by mi někdo ohledně hnacího řemenu ?
Má nějaký zásadní význam použití koženého řemenu ?
Nejsem na soustruhy odborník proto se ptám. Příjdeme mi to taková prehistorie kožený řemen, ještě to nečím neustále mazat impregnovat atd..
Je možné použít klasický plochý klínový řemen z auta ?
Napřiklad 6 drážkový řemen co mám na své T4 šíře asi 3-4cm. Samozřejmé řemenice je plochá a řemen má drážky. Nicméně dosedací plocha, je i tak dost velká, nebo zkusit řemen uplně otočit drážkami ven.
Díky
http://www.reko-sro.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
udělají plochý řemen na míru, gumový, náhrada za kožený
udělají plochý řemen na míru, gumový, náhrada za kožený
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok diky moc, ale mel jsem spise na mysli, jestli je opravdu nejaky zavazny duvod, proc pouzivat kozeny remen, nebo je mozne dat bez problemu gumovy.testone píše:http://www.reko-sro.cz
udělají plochý řemen na míru, gumový, náhrada za kožený
diky to jsem potreboval vedet, nekde jsem cet ze je tam kvuli prokluzu kdyz by se to kouslo, ale zda se mi to divne, kdyz novejsi soustruhy maji napevno prevodovku, ale nevim zda se tam nepouziva nejaka prokluzova spojka. V soustruhach jsem zacatecnik, nedavno jsem si jeden stary poridil a davam ho dohromady tak se radsi ptam odbornikuorigosch píše:Závažný těžko. Dá se použít i rozvoďák z auta, pokud vyhovuje délkou a dát zubama navrch. Mám na lisu z Escorta a maká spolehlivě řadu let.