MN80.-typy,rady,fotky

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
j.p.m
Příspěvky: 112
Registrován: 13. 12. 2009, 10:27
Bydliště: Obříství
Kontaktovat uživatele:

15. 12. 2014, 11:25

Válečky mají průměr 7 mm a délku 6 mm.
j.p.m
marabu
Příspěvky: 388
Registrován: 20. 12. 2014, 8:23
Bydliště: Orlová Lutyně

10. 1. 2015, 10:18

Zdravím všechny co se zajímají či mají Mn 80
Nedávno jsem si pořídil tento soustruh a potýkám se s problémem se spojkou na reduktoru . a potřeboval bych vědět od někoho kdo má tento soustruh s tou pákou co je v ůrovni trapézového šroubu pro podélný posuv ,jednalo li se o spojku k převodu řezání a má li někdo podrobný technický popis ....novější verze už tuhle páčku nemá a spojka je vyvedena otvorem v dvířkách ven ,u mého soustruhu je díra jen pro kleštiny .dík všem za postřehy a rady ................
Mn-80
Uživatelský avatar
PAKO.ll
Příspěvky: 1448
Registrován: 10. 2. 2012, 3:24
Bydliště: ŠKVOREC
Kontaktovat uživatele:

11. 1. 2015, 9:19

co tě na ní konkrétně trápí... já ji mám ,je to úplně původní varianta... jinak vygooglíš i návod z rozkresem s touto pákou .
Musel jsem to samozřejmě po koupi rozebrat vyčistit namazat a složit...funguje po tom dobře ale samozřejmě není to že ji tam prstíčkem lupnu.
Co máš ? Já rok 1941
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
marabu
Příspěvky: 388
Registrován: 20. 12. 2014, 8:23
Bydliště: Orlová Lutyně

11. 1. 2015, 2:53

co je to za rok to opravdu nevím , koupil jsem ten soustruh a chci ho dát trochu do pořádku , a ohledně té spojky není kompletní nebo-li na miste kde má být ta páka je plech který jen kryje tu díru ,takže ani nevím co tam všechno patří , a já jsem guglil guglil ale nic nevyguglil
takhle vypadá reduktor který mám já je rozdílný od těch co mají zezadu tu spojku

Obrázek
images hosting

pokud má někdo fotky nebo nějakéj manual jak to vypadá předem děkuji
Mn-80
Uživatelský avatar
PAKO.ll
Příspěvky: 1448
Registrován: 10. 2. 2012, 3:24
Bydliště: ŠKVOREC
Kontaktovat uživatele:

11. 1. 2015, 7:20

najdi si v tomto vláknu stranu 12 :)
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
marabu
Příspěvky: 388
Registrován: 20. 12. 2014, 8:23
Bydliště: Orlová Lutyně

11. 1. 2015, 8:46

PAKO.ll píše:najdi si v tomto vláknu stranu 12 :)
no vidíš já tohle vlákno prošel ale asi jsem to nějak přeskočil ....
Mn-80
marabu
Příspěvky: 388
Registrován: 20. 12. 2014, 8:23
Bydliště: Orlová Lutyně

11. 1. 2015, 8:53

tak podle těch fotek mi chybí vše co se nachází na té hřídeli za tou páčkou včetně té páčky ...ani jsem nějak nepochopil jak to funguje zítra nafotím jak to u mne vypadá a co by se tím dalo dělat
taky bych potřeboval kola 35 ,50 a 80 chybí mi do základní sady
budu rád když někdo napíše jestli má nějaké díly třeba dvakrát a prodal by je za rozumnou cenu
Mn-80
Uživatelský avatar
PAKO.ll
Příspěvky: 1448
Registrován: 10. 2. 2012, 3:24
Bydliště: ŠKVOREC
Kontaktovat uživatele:

11. 1. 2015, 9:06

trošku si projeď zponzora fora viz horní reklama na "Tumlíkovo " něco z dílů na MNku dělá .

funguje to tak že bud máš hřídel-trapéz napřímo nebo přez planetárku
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3594
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

11. 1. 2015, 9:44

jj on už mě psal o víkendu, já právě ten starší systém nikdy neměl v ruce, tady u toho si myslím, že to právě bylo vybrakované a někdo se to snažil předělat na ten systém novější s redukcí ale možná to nedotáhl do konce, nebo spíš bylo vydrbané na tom reduktoru to vnitřní ozubení, každopádně by mělo normálně jít předělat funguje to takto a je k tomu i video http://www.tumlikovo.cz/studie-reduktor ... ruhu-mn80/" onclick="window.open(this.href);return false;
kde spínáš spojku která čučí zezadu přes kryt oproti tomu starému systému, kde to odprto/zaprto :) obstará zubová spojka jak tu nafotil pako
otvor pro pevné redukční kolo, které je zalisované v loži a slouží zároveň jako ložisko toho druhého dílu šroubu a bývá buď 30 nebo 32mm, tohle je ono
P1100357.JPG
to koukám ani nemám na stránkách a ani spínač toho reduktoru :) , tohle je on v rozsypu
P1100378.JPG
Takže je otázka, jestli obnovovat ten původní starej systém, nebo to udělat na ten novější reduktor. Ze starého nemám nic, z toho nového od pevného kola reduktoru komplet všechno až nahoru k vřeteni :wink:
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Uživatelský avatar
PAKO.ll
Příspěvky: 1448
Registrován: 10. 2. 2012, 3:24
Bydliště: ŠKVOREC
Kontaktovat uživatele:

11. 1. 2015, 9:55

proto jsem se ptal na rok ...oni některé pak měli ještě zaslepenej otvor a již ceckovej reduktor ... někdy se to udělalo při první fabrické Go . Protože výroba a údržba je u původního podstatně složitější. Jestli ti jde o funkčnost a nejsi historickej zaslepenec jako já ... šel bych do modernější varianty.
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3594
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

11. 1. 2015, 10:13

PAKO.ll píše:proto jsem se ptal na rok ...oni některé pak měli ještě zaslepenej otvor a již ceckovej reduktor ... někdy se to udělalo při první fabrické Go . Protože výroba a údržba je u původního podstatně složitější. Jestli ti jde o funkčnost a nejsi historickej zaslepenec jako já ... šel bych do modernější varianty.
tak vyrobit jde všechno, pokud by někoho zlomil, kdo by to vybrakoval, nakreslil a v neposlední řadě vyrobil, tak se dá uvést do původního stavu cokoli na světě :)
všechno tohle stojí jen na jedné věci.....
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
marabu
Příspěvky: 388
Registrován: 20. 12. 2014, 8:23
Bydliště: Orlová Lutyně

12. 1. 2015, 10:50

ano stojí to všechno na jedné věci nebo spíš na dvou ....musí být někdo ochotnej to udělat a druhá musí na to být peníze ....

Ted otázka na " tumlika " není mezi těmi druhy rozdíl v délce hřídele - trapézu ??? z reduktoru čouhá hřídel asi 8mm akorát na ozubené kolečko je tam jen krátká drážka z jedné strany na klínek a díra se závitem ...novější typ to má myslím proříznuté napříč a do té drážky zapadá ten kroužek pro aretaci ,a jestli je to tak jak píšu tak je hřídel toho staršího typu krátká ,
http://www.tumlikovo.cz/studie-reduktor ... ruhu-mn80/" onclick="window.open(this.href);return false;

tak teď jak postupovat ..bud vyměnit hřídel a dodat nebo doplnit reduktor nebo nechat vyrobit původní ......všechno bude stát dost
Mn-80
marabu
Příspěvky: 388
Registrován: 20. 12. 2014, 8:23
Bydliště: Orlová Lutyně

12. 1. 2015, 11:00

pochopil jsem to správně že u staršího typu se to zadní ozubené kolo buď protáčí nebo je na pevno ???

a otázka pro tumlika očísloval jsem díly jak si myslím že jdou po sobě na hřídel potvrdíš mi to ?
Obrázek
uploading pictures
Mn-80
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3594
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

12. 1. 2015, 12:51

marabu píše:ano stojí to všechno na jedné věci nebo spíš na dvou ....musí být někdo ochotnej to udělat a druhá musí na to být peníze ....

Ted otázka na " tumlika " není mezi těmi druhy rozdíl v délce hřídele - trapézu ??? z reduktoru čouhá hřídel asi 8mm akorát na ozubené kolečko je tam jen krátká drážka z jedné strany na klínek a díra se závitem ...novější typ to má myslím proříznuté napříč a do té drážky zapadá ten kroužek pro aretaci ,a jestli je to tak jak píšu tak je hřídel toho staršího typu krátká ,
http://www.tumlikovo.cz/studie-reduktor ... ruhu-mn80/" onclick="window.open(this.href);return false;

tak teď jak postupovat ..bud vyměnit hřídel a dodat nebo doplnit reduktor nebo nechat vyrobit původní ......všechno bude stát dost
Kolik je délka u starého netuším, posílám dva obrázky kdy jsem to rozřízl ten reduktor i se šroubem a jde to pěkně vidět. Sundáš-li kryt ozubených kol ve kterém je nalisováno ono pevné kolo reduktoru, je vzdálenost konce šroubu od lože přesně 73 mm. Celková délka první části šroubu, jež je spojená kolíkem s trapézem je potom 277 mm. Ano, číselně je to tam takto nasazeno, ostatně je to vidět v řezu. Původní pevné kolo reduktoru je jeden kus, já ho dělám ze tří kusů, přičemž ten třetí je nalisovaná bronzová vložka o vnitřním průměru 14mm, opět možno vidět v řezu. :)
řez reduktor.JPG
řez reduktor zboku.JPG
To pevné kolo reduktoru slouží zároveň jako držák lyry, a pokud mi něco neuniká, tak z principu toho převodu by měl být napevno i u staršího provedení, pako by to měl vědět :wink:
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Uživatelský avatar
PAKO.ll
Příspěvky: 1448
Registrován: 10. 2. 2012, 3:24
Bydliště: ŠKVOREC
Kontaktovat uživatele:

12. 1. 2015, 3:58

marabu a odkud jsi ty ? Nemáš vyplněno . Nemám problém aby jsis to cvičně u mne rozebral ,změřil nakreslil . V principu až na ozubení hřídele páky a ozubené kolo do planetárky si na MNce uděláš sám . Kdyby jsi měl děličku a nástroje -uděláš i ty kola :D
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“