hospudka
Moderátor: sysel
-
- Příspěvky: 321
- Registrován: 14. 12. 2011, 9:19
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Vim, to by bylo presne ono, ale nevim jeho vnitrni prumer a i tak si nemyslim ze do nej pujde Feliciacky palec. Palec k tomu vicku ma aspon dle obrazku dost uzky kontakt. Ja potrebuju siroky, z jednoho duvodu. Kdyz jednotka ridi predstih tak dochazi uvnitr rozdelovace k preskoku jiskry vzdy v jine poloze palec vuci vicku. V mem pripade, je to navic jeste horsi, protoze rozdelovac nema polovinu otacek kliky ale stejne a vychylka je tim padem dvojnasobna. Resenim by mozna bylo Fiat vicko a palec vyrobit. Jako ja predstavu mam, jak to vicko udelat za pomoci soustruhu a CNC frezky, spis z ceho, aby to zvladalo vysoke napeti a preskoky uvnitr. Vicko s palcem z Feldy tam funguje super, za 200km ani jedno skubnuti a to sem jezdil i v desti
Polski Fiat 126 (maluch)
https://www.google.cz/search?q=fiat+126 ... B174%3B200" onclick="window.open(this.href);return false;
jinak bezrozdělovačová zapalování běžně pálí v obou úvratích
obsáhlé povídání vč. nějaké teorie o tom bylo cca před dvěma roky v časopise Autoexpert
na toho Trabanta vyrábí bezkontaktní zapalování Vape
http://www.vape.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.cz/search?q=fiat+126 ... B174%3B200" onclick="window.open(this.href);return false;
jinak bezrozdělovačová zapalování běžně pálí v obou úvratích
obsáhlé povídání vč. nějaké teorie o tom bylo cca před dvěma roky v časopise Autoexpert
na toho Trabanta vyrábí bezkontaktní zapalování Vape
http://www.vape.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Zkus si najít články z amatérského rádia - ta elektronika by to vyřešila velice elegantně:
AR A 6/75/215 moto: kondenzátorové zapalování s regulací energie kompletní návod včetně mechaniky
AR A 8/77/289 moto: tyristorové zapalování dodatek viz AR A 12/77/455
AR A 9/72/338 moto: tyristorové zapalování pro JAWA 90
AR A 5/78/169 moto: tyristorové zapalování doplněk k AR A 8/77, dále v AR A 6/78/209
AR A 10/79/385 moto: zapalování s dlouhou jiskrou kompletní návod, doplněk v AR A 4/80/129
V 90-tých letech vyšly dvě konstrukce od člověka, který dělal v PALu s velice dobrými paramaetry a směšně jednoduché.
Jednu jsme vyzkoušeli v Schadewagenu 120 s ohromujícím výsledkem. Zlý jazykové sice tvrdí, že zvýšení výkonu mělo na svědomí pečlivé seřízení regulátoru přestihu podle dílenské příručky, ale nevěř jim...
Bohužel se mi nedaří najít odkaz na konkrétní vydání časopisu.
AR A 6/75/215 moto: kondenzátorové zapalování s regulací energie kompletní návod včetně mechaniky
AR A 8/77/289 moto: tyristorové zapalování dodatek viz AR A 12/77/455
AR A 9/72/338 moto: tyristorové zapalování pro JAWA 90
AR A 5/78/169 moto: tyristorové zapalování doplněk k AR A 8/77, dále v AR A 6/78/209
AR A 10/79/385 moto: zapalování s dlouhou jiskrou kompletní návod, doplněk v AR A 4/80/129
V 90-tých letech vyšly dvě konstrukce od člověka, který dělal v PALu s velice dobrými paramaetry a směšně jednoduché.
Jednu jsme vyzkoušeli v Schadewagenu 120 s ohromujícím výsledkem. Zlý jazykové sice tvrdí, že zvýšení výkonu mělo na svědomí pečlivé seřízení regulátoru přestihu podle dílenské příručky, ale nevěř jim...
Bohužel se mi nedaří najít odkaz na konkrétní vydání časopisu.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
-
- Příspěvky: 321
- Registrován: 14. 12. 2011, 9:19
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Pokud rozdelovac, tak potrebuju toto
http://www.historic-cars.cz/historic-ca ... iardiniera" onclick="window.open(this.href);return false;
a u vsech teh vicek se mi moc nelibi to upevneni na sponky, ja bych tam chtel na srouby, uz si vymejslim moc, vim ale hlavne mi vadi sirka kontaktu palce, kvuli regulaci predstihu(k jinemu vicku, musi byt palec)
VAPE dela na motorky, 350ccm pali oba soucasne jak dole tak nahore, takze to u Trabanta musi fungovat
Mam v zaloze jeste plan B a to dvouvyvodovou civku z Fiata Punto, ma normalne svorky 1 a 15 a Feliciacka civka kterou tam mam ja tak ma tri draty jako vstup, plus minus a signal, ale to je vstup jen do koncoveho stupne, mezi jednotkou a vlastni zapalovaci civkou, jde to jeste rozebrat, oddelit a za timto stupnem jsou jiz svorky 1 a 15 a pripojena civka, takze plan B zni ze civku odpojim od koncoveho stupne a misto ni dam dvouvyvod. Pak by to melo zapalovat oba valce stejne a nemelo by se nikde nic ovlivnovat. Mozna by tam sly jen pripojt obe puvodni civky
Ale ja si pamatuju, ze sem to takto zkousel a vim ze jeden valec mi bezel, jiskra nahore i dole, ale druhy uz ne, vzdycky to zatocilo a rana metrovej plamen z vyfuku Bohuzel nevim proc to tak bylo, s rozdelovacem tentyz motor bezel bez chyb. Proto bych radeji kdyby jiskra sla jen tehdy kdy ma, teda v HU
http://www.historic-cars.cz/historic-ca ... iardiniera" onclick="window.open(this.href);return false;
a u vsech teh vicek se mi moc nelibi to upevneni na sponky, ja bych tam chtel na srouby, uz si vymejslim moc, vim ale hlavne mi vadi sirka kontaktu palce, kvuli regulaci predstihu(k jinemu vicku, musi byt palec)
VAPE dela na motorky, 350ccm pali oba soucasne jak dole tak nahore, takze to u Trabanta musi fungovat
Mam v zaloze jeste plan B a to dvouvyvodovou civku z Fiata Punto, ma normalne svorky 1 a 15 a Feliciacka civka kterou tam mam ja tak ma tri draty jako vstup, plus minus a signal, ale to je vstup jen do koncoveho stupne, mezi jednotkou a vlastni zapalovaci civkou, jde to jeste rozebrat, oddelit a za timto stupnem jsou jiz svorky 1 a 15 a pripojena civka, takze plan B zni ze civku odpojim od koncoveho stupne a misto ni dam dvouvyvod. Pak by to melo zapalovat oba valce stejne a nemelo by se nikde nic ovlivnovat. Mozna by tam sly jen pripojt obe puvodni civky
Ale ja si pamatuju, ze sem to takto zkousel a vim ze jeden valec mi bezel, jiskra nahore i dole, ale druhy uz ne, vzdycky to zatocilo a rana metrovej plamen z vyfuku Bohuzel nevim proc to tak bylo, s rozdelovacem tentyz motor bezel bez chyb. Proto bych radeji kdyby jiskra sla jen tehdy kdy ma, teda v HU
mám pocit že některá 350 byl "jednohup", tzn oba písty šly současně, ne o 180 st. jako trabošCZJirka1 píše:
VAPE dela na motorky, 350ccm pali oba soucasne jak dole tak nahore, takze to u Trabanta musi fungovat
Ale ja si pamatuju, ze sem to takto zkousel a vim ze jeden valec mi bezel, jiskra nahore i dole, ale druhy uz ne, vzdycky to zatocilo a rana metrovej plamen z vyfuku Bohuzel nevim proc to tak bylo, s rozdelovacem tentyz motor bezel bez chyb. Proto bych radeji kdyby jiskra sla jen tehdy kdy ma, teda v HU
Vape dělá těch zapalování několik desítek typů, jsem přesvědčený že i na traboše, jsem línej to hledat
u traboše problém s jiskrou v dolní úvrati bude, nedošlo mi že to je dvoutakt
v dolní úvrati to bude zapalovat směs co plní válec z přepouštěcích kanálů - a rovnou ji foukat ven do výfuku, proto ten metrový plamen
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 321
- Registrován: 14. 12. 2011, 9:19
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Presne to jsem si myslel, ale ty zapalovani na motorky udajne davaji jiskru jak dole tak nahore, triapula ma valce jak trabant a jezdi to a udajne i na teh motorech trabant pro ultralehka letadla je nejake magneto a taky tod ava jiskru jak nahore tak dole. Co sem se docetla tak v DU neni pro zapaleni smesi potrebny tlak, ale ja tomu moc neverim, dochazi tam k plneni valce a v mem pripade, kdy jednotka ridi predstih, tak nekdy dochazi k zapaleni treba az po HU, tedy i po DU a to uz zacina zavirat vyfuk a zacina stlacovani. Nevim proc mi tenkrat takhle jeden valec sel a druhy ne, mozna mechanicky stav motoru(v jednom byly podminky pro zapaleni v DU lepsi a ve druhem horsi) pak se to prevrtavalo a je to vse v novem, pak uz sem to nezkousel, ale proste rozdelovac by tohle vse resil, jiskra by sla jen tehdy kdy ma. Moznost zapaleni smesi v DU je u dvoutaktu vzdy a to se mi nelibi Zas jestli s tim litaji v letadlech
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3594
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
BOZP
http://www.liveleak.com/view?i=fd4_1425160746" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.liveleak.com/view?i=fd4_1425160746" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
perfektní věc : https://imfsoft.com/kategorie-ridici-je ... t-ignition" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 321
- Registrován: 14. 12. 2011, 9:19
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Ten IM soft mam doma. Byl na jednom motoru co otec koupil jako nahradni. Bohuzel k nemu nemame CD a kabel, takze je to nejak nastavene a nevime jak. Zatim sem ale nepsal vyrobci, mozna by kabel a CD poslali.
kabel je obyc. seriovy, SW je na strakach v odkazu, nebo ti ho muzu poslatCZJirka1 píše:Ten IM soft mam doma. Byl na jednom motoru co otec koupil jako nahradni. Bohuzel k nemu nemame CD a kabel, takze je to nejak nastavene a nevime jak. Zatim sem ale nepsal vyrobci, mozna by kabel a CD poslali.
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
-
- Příspěvky: 321
- Registrován: 14. 12. 2011, 9:19
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Aha tak to dekuju za informaci, pokud to jde stahnout tak stahnu, ale kabel nemam urcite, ale ten pujde asi bezne koupit. Ono na to neni moc casu, ale chteli sme s tim zapalovanim taky trochu zaexperimentovat, to urcite
jo, kabel je primy prodluzovaci! samecek>samicka
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
-
- Příspěvky: 321
- Registrován: 14. 12. 2011, 9:19
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Kdybych se rozhodl udelat to vicko, mate teda nekdo tip jakej material....co treba silon? Nic bych neodleval, vysoustruzit a na cnc pak dal obrobit a do toho medeny kontakty....Bude to dorbe izolovat vuci vysokemu napeti uvnitr?
pánové ,neděláte někdo v ASMO czech ve Zruči nad Sázavou?
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
- Pepa z depa
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
- Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)
.. Jirko, silon je dost houževnatý (kroutilo by se), musíš něco tvrdšího (bakelit origo), třeba ze sklolaminátu, vyfrézuješ formu (vnitřní tvar s usazením na kontakty), na kterou to pak napatláš, bude to pak fixovat i ty kontakty. Kup cca 250ml epoxidu s tužidlem, metr skelné tkaniny a je to .. modelářské obchody
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.