hospudka
Moderátor: sysel
S energetickou ucinnosti spalovaciho motoru jsem pocital, jak tu nekdo uvadel energie plne nadrze je cca 500kW, vyuzitelna 150. Udaje o solarnich panelech jsem bral z marketingovych udaju dodavatelu tech elektraren. Panel sam o sobe neni jedinou polozkou, musi se zapocitat nezanedbatelna castka za regulator, kabelaz, montaz... Baterie o takovem vykonu taky nejsou zrovna zadarmo a jejich zivotnost je nevalna...
Ale o tom zde již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!t256 píše:Baterie o takovem vykonu taky nejsou zrovna zadarmo a jejich zivotnost je nevalna...
To je ten zakopaný pes.
Ale výchozí předpoklad byl, že tohle bude vyřešeno. Tím celá ta debata začala.
No jó ale ta účinnost s jakým je celkový potenciál využíván! Reálně 25% a když hoodně dobře 35% - teoreticky...testone píše:1kg motorové nafty má výhřevnost 42,61 MJ ( zdroj - TZB info.cz), má měrnou hmotnost 0,84kg/l, v jednom 1l je tedy 9,95kWh
v 50l nádrži běžného auta je tedy 500kWh
při tankování 50l/3min tou hadicí jde 10MW výkonu....
Doporučuji shlédnout jedno propagační videjko na TESLA Motors:
Pro nedočkavce doporučuji nastavit 21:15
Pokud zhlédnete komplet vše, pochopíte o čem to vše bude a áno je to propagační materiál ...
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22406
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
me teda prijdou elektroauta se soucasnejma aku stejna bublina jako byli solarka zpocatku
mozna se uz solarni panel energeticky vyplati, netusim jak je to ted
ale tehdy to rozhodne neplatilo
stejnetak je to se soucasnymi elektroauty
tusim ze v singapuru byl poprask kvuli falsovani dokumentu protoze tesla mela spatne uvedene emise
kdyz se totiz vypocitali emise z jedinych dostupnych elektraren v regionu vychazelo to uplne jinak
tim netvrdim ze je to spatne
jen to ze realita je trosku jina nez uvadi media
a verim ze i tento ackoli asi mozna nesmyslny krok je nezbytnym krokem pro to aby se to pohnulo dopredu
je treba dokazat ze to jde i kdyz za vetsi cenu nez se oficialne tvrdi
ani bez tech prvnich nesmyslnejch solarnich panelu by nebyli vyvynute ty smysluplnejsi atd...
casem snad treba palivove clanky vyjdou lip, cisteji ekonomicteji
mozna se uz solarni panel energeticky vyplati, netusim jak je to ted
ale tehdy to rozhodne neplatilo
stejnetak je to se soucasnymi elektroauty
tusim ze v singapuru byl poprask kvuli falsovani dokumentu protoze tesla mela spatne uvedene emise
kdyz se totiz vypocitali emise z jedinych dostupnych elektraren v regionu vychazelo to uplne jinak
tim netvrdim ze je to spatne
jen to ze realita je trosku jina nez uvadi media
a verim ze i tento ackoli asi mozna nesmyslny krok je nezbytnym krokem pro to aby se to pohnulo dopredu
je treba dokazat ze to jde i kdyz za vetsi cenu nez se oficialne tvrdi
ani bez tech prvnich nesmyslnejch solarnich panelu by nebyli vyvynute ty smysluplnejsi atd...
casem snad treba palivove clanky vyjdou lip, cisteji ekonomicteji
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Podle mě problém je ten že lidi chtějí všechno levněji a lépe. Pokud by auto s dojezdem 500km stálo jako octavia nikdo o tom nebude přemýšlet.
Pokud člověk žije rozumně může být energeticky v pohodě i s autem na elekřinu. Osobně počítám že příští rok něco pořídím, i když ještě váhám jestli BMW I3 nebo brotherS300X1. Mám elektrokolobrndu a běžně s jedu třeba 50km, to samé bych mohl autem... jen bych jako všichni idioti co je cestou přes Prahu potkám jel sám a táhl sebou 2 tuny železa. Je to jen o tom kam to má směřovat, pokud by někdo dovedl udělat palivový článke do kterého by se lil benzín nebo nafta vše by to vyřešilo. Zkoušel někdo propočítat za jak dlouho se zaplatila celá stavba temelína s ohledem na cenu a produkci elektřiny? Spíš si dovedu představit budoucnot na elektrickou než kouřovou.
Navíc už dnes je dost aplikací, kde spalovák nemá šanci.
Pokud člověk žije rozumně může být energeticky v pohodě i s autem na elekřinu. Osobně počítám že příští rok něco pořídím, i když ještě váhám jestli BMW I3 nebo brotherS300X1. Mám elektrokolobrndu a běžně s jedu třeba 50km, to samé bych mohl autem... jen bych jako všichni idioti co je cestou přes Prahu potkám jel sám a táhl sebou 2 tuny železa. Je to jen o tom kam to má směřovat, pokud by někdo dovedl udělat palivový článke do kterého by se lil benzín nebo nafta vše by to vyřešilo. Zkoušel někdo propočítat za jak dlouho se zaplatila celá stavba temelína s ohledem na cenu a produkci elektřiny? Spíš si dovedu představit budoucnot na elektrickou než kouřovou.
Navíc už dnes je dost aplikací, kde spalovák nemá šanci.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
to je taky zas jenom půl informaceGrad píše: No jó ale ta účinnost s jakým je celkový potenciál využíván! Reálně 25% a když hoodně dobře 35% - teoreticky...
až si v té Tesle pustíš topení nebo klimatizaci tak se budeš divit
......
nejsem apriori proti té elektrice, jen říkám i "B"
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Měl jsem tu čest se v Telse projet a fakt je ten že to je super zážitek, samozřejmě ten dojezd je hodně individualní , ale to topení tam mají hodně dobře vymyšlené , využijí takřka každé možné místo kde dochází k oteplení a přez výměníky to ženou do interieru .testone píše:to je taky zas jenom půl informaceGrad píše: No jó ale ta účinnost s jakým je celkový potenciál využíván! Reálně 25% a když hoodně dobře 35% - teoreticky...
až si v té Tesle pustíš topení nebo klimatizaci tak se budeš divit
......
nejsem apriori proti té elektrice, jen říkám i "B"
tohle je dobrý : https://www.novinky.cz/auto/397203-v-si ... cnost.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pepa z depa
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
- Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)
.. ten Brother S300X1 je fakt našláplej, kolik vyjde v nějaké rozumné konfiguraci, aby se dalo dělat?
Potom musí na to auto vydělat, ale na druhou stranu viděl jsem teď to BMW i3ku naživo a fakt parádní autíčko, máš dobrý výběr
Hlavně je to malý a lehký, netaháš s sebou 2t SUV jak každej jenda s malým pérem
Potom musí na to auto vydělat, ale na druhou stranu viděl jsem teď to BMW i3ku naživo a fakt parádní autíčko, máš dobrý výběr
Hlavně je to malý a lehký, netaháš s sebou 2t SUV jak každej jenda s malým pérem
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
přes 2 mega a to nemaj v základu ani vanu na emulzi..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
- Pepa z depa
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
- Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)
... a jaj, ale jak na tom videu jede Stainless Steel, tak to klobouk dolu "Bráchové" parádní pevnej strojek. Mám na stole od nich tiskárnu Brother DCP-L2540DN, za pár korun super makáč do kanclu, firma Brother jede , jak se říká .. za mě "palec nahoru"
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
M140X1 to je nářez !
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale né takhle https://www.youtube.com/watch?v=ndVS22ZbqmE" onclick="window.open(this.href);return false;
kdo chce stavět něco z litiny tak takhle by to mělo fungovat
kdo chce stavět něco z litiny tak takhle by to mělo fungovat
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;