Frézka FGU-32 - Rady,nápady,zkušenosti
jestli je opravdu tak velký problém tu mašinu dát do chodu, tak já ji za 6Kč (ať nežeru, 7,-)/kg koupím......
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Pepku to je krásný příspěvek Mluvíš mi z duše, prostě údržbář musí opravdu chtít!!! Když se chce tak všechno jdeJosef píše:Pokud ta spojka už delší dobu klouzala, mohou být ojeté lamely. Potom už se to špatně šteluje. Pokud jste to měli rozdělané, tak proč už nemáte zapsaný typ spojky? Pokud je z PS Pohony (Přerov), tak by se daly asi sehnat jen samotné lamely.
http://www.pohony.cz/cze/product_detail.php?id=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady si najdi v produktovém listu parametry příslušné spojky a pokud nemáš origoš měrky, použij mosaz, bronz, hliník plech příslušné síly a spojku nastav dle předpisu. Taky by mohlo pomoci jemně přeprášit na brusce lamely, pokud nejsou moc jeté. Ale to musí ten udržbář opravdu chtít něco udělat a i trochu zapřemýšlet. Ono to přemýšlení někoho asi bolí.
Fakt dík za ten příspěvek a za odkaz. Příští měsíc na to bude čas, tak zase se na tu frézku podívám..
Ještě jednou díky
Tak už se to chystá na příští tejden. Vytočil jsem stůl do strany a odmontoval krycí plech, abych věděl co mně čeká..
Mám i nemagnetický plech (asi mosaz) místo měrek. Postup seřizování chápu, oddělá se ten ježek a tam je hliníková matice a v ní 3x seřizovací drážka, tam se zasune ten plech/měrka a spojka se zapne. A hliníková matice se dotáhne k měrce. Mezera má být 0,1 až 0,3mm.
Chtěl bych i přebrousit lamely,ale co už vůbec nechápu, jak mám krucinál oddělat ty 3 mrchy (brzda, posuvová spojka, rychloposuvová spojka)
Našel jsem fotku jak to je uspořádané, ale pozor FOTKA NENÍ MOJE!
Copak budu muset odmontovat celou tu posuvovou skříň? To snad ne?
Mám i nemagnetický plech (asi mosaz) místo měrek. Postup seřizování chápu, oddělá se ten ježek a tam je hliníková matice a v ní 3x seřizovací drážka, tam se zasune ten plech/měrka a spojka se zapne. A hliníková matice se dotáhne k měrce. Mezera má být 0,1 až 0,3mm.
Chtěl bych i přebrousit lamely,ale co už vůbec nechápu, jak mám krucinál oddělat ty 3 mrchy (brzda, posuvová spojka, rychloposuvová spojka)
Našel jsem fotku jak to je uspořádané, ale pozor FOTKA NENÍ MOJE!
Copak budu muset odmontovat celou tu posuvovou skříň? To snad ne?
- jova
- Příspěvky: 2511
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Nějak se mi nezdá to seřizování. Jakej oddělanej ježek, jaká hliníková matice? Ta spojka se seřizuje tak, že se jenom povolí na přítlačné ocelové matici inbus A. Pak jde maticí zlehka otáčet pomocí vyvrtaných otvorů na jejím obvodě. Zapne se do ní proud a spárovou měrkou se kontroluje v otvorech B po obvodě té matice (dokreslený rudě), zda je mezi elektromagnetem a maticí správná mezera. Měří se to uvnitř mezi čelem elektromagnetu a tím „šroubem“ matice. Pokud je velká, vypne se proud, matice se pootočením povolí, proud zase zapne a opět se měří. Pokud je malá, nebo žádná, tak se dotahuje matice k lamelám. V okamžiku kdy má správnou šířku, tak se inbus A dotáhne a při proudu opět zkontroluje měrkou správná šířka v otvorech.
No "ježek" je ten blbinec co má těch cca. 8 plíšků po obvodu A ta přítlačná matice je na 100% hliníková.
Ale jinak máš pravdu, ten "ježek" opravdu není nutné sundávat a na ten zajišťovací imbus se dostanu
Každopádně jsi ten postup pěkně popsal a lepší než já.
Ale jinak máš pravdu, ten "ježek" opravdu není nutné sundávat a na ten zajišťovací imbus se dostanu
Každopádně jsi ten postup pěkně popsal a lepší než já.
Včera jsem měl trochu času, tak jsem si zkusil jen tak seřídit tu elektromagnetickou brzdu (ta první věc na levé straně) a světe div se, asi se zadařilo
Nic neshořelo ani žádnej jistič nevypadl! Ale konečně funguje zpevnění posuvu a přepínání na ruční/strojní režim! To před tim nikdy nefungovalo!!!
Údržbář je velmi nepříjemný, prej vyser se na to, nejde to seřídit, ty lamely už nemají sílu jako maj mít.. No dobře co si neudělám sám rychlejc tak ostatní neudělaj vůbec..
Dneska zkusím natočit stůl a seřídit ty 2 spojky, ale tady bude určitě nějakej zádrhel..
Při frézování se mi stává, že přijedu rychloposuvem přepnu na strojní posuv ale tu rychloposuvovou spojku to chvilku unáší (Prostě to jede kousek rychloposuvem, ikdyž jsem zmáčkl posuv) Je to dost nebezpečný tohleto.
Váhám jak dál postupovat, jestli odmontovat posuvovou skříň a celé to rezebrat a zkontrolovat ty lamely a případně je přebrousit a nebo se na to vyprdnout a jen ty spojky seřídit.
Btw:Ta seřizovací matice je opravdu ocelová, nevim co mně to napadlo, že je z hliníku
Ještě taková perlička, z bezpečnostních důvodů jsem zkoušel oddělat digitální odečítání na příčný posuv (Abych to neohnul, nebo neurval.), tak jsem začal odšroubovávat ten vehement a najednou po mně chcal olej !!!!
Prostě ti tragédi co tam to odečítání montovali tak provrtali tu posuvovou skříň skrz, ale tam je pochopitelně olej
Generálka je Elstav Kuřim, takže patrně někdo od nich.
Nic neshořelo ani žádnej jistič nevypadl! Ale konečně funguje zpevnění posuvu a přepínání na ruční/strojní režim! To před tim nikdy nefungovalo!!!
Údržbář je velmi nepříjemný, prej vyser se na to, nejde to seřídit, ty lamely už nemají sílu jako maj mít.. No dobře co si neudělám sám rychlejc tak ostatní neudělaj vůbec..
Dneska zkusím natočit stůl a seřídit ty 2 spojky, ale tady bude určitě nějakej zádrhel..
Při frézování se mi stává, že přijedu rychloposuvem přepnu na strojní posuv ale tu rychloposuvovou spojku to chvilku unáší (Prostě to jede kousek rychloposuvem, ikdyž jsem zmáčkl posuv) Je to dost nebezpečný tohleto.
Váhám jak dál postupovat, jestli odmontovat posuvovou skříň a celé to rezebrat a zkontrolovat ty lamely a případně je přebrousit a nebo se na to vyprdnout a jen ty spojky seřídit.
Btw:Ta seřizovací matice je opravdu ocelová, nevim co mně to napadlo, že je z hliníku
Ještě taková perlička, z bezpečnostních důvodů jsem zkoušel oddělat digitální odečítání na příčný posuv (Abych to neohnul, nebo neurval.), tak jsem začal odšroubovávat ten vehement a najednou po mně chcal olej !!!!
Prostě ti tragédi co tam to odečítání montovali tak provrtali tu posuvovou skříň skrz, ale tam je pochopitelně olej
Generálka je Elstav Kuřim, takže patrně někdo od nich.
Tak změř napětí na "svíčce" - kartáčku a na kroužku. Pokud přivedeš 24 V= na ten kartáč, měla by sepnout. Když ne, tak zkus napájet ten kroužek. Taky můžeš zkusit měřit odpor mezi kroužkem a kostrou. Pokud má spojka kroužky dva, tak cívka je vyvedena na kroužky. Pokud je přívod ke spojce bez napětí v době, kdy má být sepnuta, hledej v elektrice. Pokud je napetí i na kroužku a odpor spojky je velký, tak je vinutí cívky v kopru. Pokud je napětí na přívodu ke kartáči a na kroužku ne, tak vyměň kartáč. Por suchý provoz je to uhlíkový a pro mazaný je to mosazný copánek. Dodávají PS Pohony a dobří prodejci. Ostatně spojky taky.
Příjemnou zábavu a šťastné vyřešení.
Příjemnou zábavu a šťastné vyřešení.
No jistě, že spojka nespíná, protože sepne jedině, když do ní jde proud !!! A proud do ní jde jedině, když se pustí rychloposuv/posuv a pak sepne !!!
Ale to se pak spojka samozřejmě roztočí a NELZE ZMĚŘIT mezeru !!!
Takže řešení je, přivést do té svíčky (kartáčku) proud Já to vyřešil, že jsem odpojil drát z té "brzdy" a připojil ho na "svíčku" a tím pádem tam šla šťáva a protože se spojka neroztočila, tak jsem mohl změřit mezeru !!!!!!
Frézka už konečně chodí, ikdyž ne uplně na 100%. Když jedu rychloposuvem nahoru, tak má celkem potíže, protože zvedá největší váhu.
Ale to si vysvětluju tim, že jsem ty mezery nesešteloval uplně perfektně, protože jako měrku používám 4x složený mosazný plíšek o síle 0.07mm.
Každopádně jsem se už konečně hnul z místa A Tobě Pepiku děkuju, protože jsi mně navedl, seš moc hodnej.
Zkusim si ještě sehnat lepší měrku a spojky přesněji seštelovat.
Ale to se pak spojka samozřejmě roztočí a NELZE ZMĚŘIT mezeru !!!
Takže řešení je, přivést do té svíčky (kartáčku) proud Já to vyřešil, že jsem odpojil drát z té "brzdy" a připojil ho na "svíčku" a tím pádem tam šla šťáva a protože se spojka neroztočila, tak jsem mohl změřit mezeru !!!!!!
Frézka už konečně chodí, ikdyž ne uplně na 100%. Když jedu rychloposuvem nahoru, tak má celkem potíže, protože zvedá největší váhu.
Ale to si vysvětluju tim, že jsem ty mezery nesešteloval uplně perfektně, protože jako měrku používám 4x složený mosazný plíšek o síle 0.07mm.
Každopádně jsem se už konečně hnul z místa A Tobě Pepiku děkuju, protože jsi mně navedl, seš moc hodnej.
Zkusim si ještě sehnat lepší měrku a spojky přesněji seštelovat.
- jova
- Příspěvky: 2511
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Na té spojce si ještě zkontroluj tu vlastní „svíčku“ a kruhovou dráhu po které se pohybuje uhlík. Dráha musí být čistá a blyštivě vyleštěná jinak to občas ztrácelo kontakt a spojka pak klouže. Rozeber i ti „svíčku“ jestli není příliš krátký uhlík, není zlomený nebo utržený od toho přívodního drátku. To vše způsobuje také špatný elektrický kontakt a tím klouzání spojky. Pozná se to podle vypálených a oprskaných plošek na kruhové dráze kontaktu elektromagnetu.
Měrky půjdou sehnat, je to několik stokorun a takhle malou částku nikdo řešit nebude a nebudou u toho žádné byrokratické obstrukce
Jestli to jsou ty měrky jako na obrázku od PSP Pohony tak mně zaráží, proč jich je tam tolik.
V manuálu od frézky se v postupu u seřizování spojek píše jen o jedné měrce, takže by bohatě stačil jen jeden plíšek.
Jestli to jsou ty měrky jako na obrázku od PSP Pohony tak mně zaráží, proč jich je tam tolik.
V manuálu od frézky se v postupu u seřizování spojek píše jen o jedné měrce, takže by bohatě stačil jen jeden plíšek.
K síle a počtu "špionů". Každá spojka či brzda (velikost) má jiné rozmezí velikosti mezer. Tak proto.
To, co píše kolega výše: je to naprosto správná připomínka. Jen dodám, uhlík suchý provoz,mosazný copánek - mokrý (mazaný, tedy v oleji) provoz.
Rozebereš ten kartáč tak, že povolíš ty matičky a vytáhneš ten knot ven. Na obrázku vidíš. Ten knot pro mazaný provoz nesmí být sjetý na tu trubičku.
To klouzání může být zaviněno i sjetýma lamelama. Zkus tam udělat mezeru na spodní hranici a uvidíš.
O pár příspěvků výše jsem ti dal odkaz na stránku PS Pohony a tam je i tabulka vůlí jednotlivých druhů spojek, tak pohledej, jakou máš nastavit podle spojky, co máš ve stroji.
Takže zkus laborovat a uvidíš, zda je ta spojka ještě životaschopná. Držím palce a líbí se mi, že to nevzdáváš.
To, co píše kolega výše: je to naprosto správná připomínka. Jen dodám, uhlík suchý provoz,mosazný copánek - mokrý (mazaný, tedy v oleji) provoz.
Rozebereš ten kartáč tak, že povolíš ty matičky a vytáhneš ten knot ven. Na obrázku vidíš. Ten knot pro mazaný provoz nesmí být sjetý na tu trubičku.
To klouzání může být zaviněno i sjetýma lamelama. Zkus tam udělat mezeru na spodní hranici a uvidíš.
O pár příspěvků výše jsem ti dal odkaz na stránku PS Pohony a tam je i tabulka vůlí jednotlivých druhů spojek, tak pohledej, jakou máš nastavit podle spojky, co máš ve stroji.
Takže zkus laborovat a uvidíš, zda je ta spojka ještě životaschopná. Držím palce a líbí se mi, že to nevzdáváš.
Šrotiště počká
Jak bude zas chvilka času, tak to pošteluju k dokonalosti,vyčistím, přebrousím lamely a vyleštím ty sběrací kroužky..
Jen nemám tušení jak ty spojky sundám..
Ještě taková trošku mimo věc, chtěl bych to pěkně natřít barvou, aby to k něčemu vypadalo a hlavně určití lidé si začali stroje vážit
Tak jestli by někdo nevěděl kolik je asi tak spotřeba barvy na takový stroj?
Jak bude zas chvilka času, tak to pošteluju k dokonalosti,vyčistím, přebrousím lamely a vyleštím ty sběrací kroužky..
Jen nemám tušení jak ty spojky sundám..
Ještě taková trošku mimo věc, chtěl bych to pěkně natřít barvou, aby to k něčemu vypadalo a hlavně určití lidé si začali stroje vážit
Tak jestli by někdo nevěděl kolik je asi tak spotřeba barvy na takový stroj?